Home » Izdelava spletnih strani » 10 odličnih načinov kako do spletne strani, ki prodaja 24/7

10 odličnih načinov kako do spletne strani, ki prodaja 24/7

Stalno se sprehajam po internetu, spremljajoč podjetja, ki začenjajo svojo pot tudi preko interneta. Ob tem sem zaprepaden ko vidim, koliko podjetij še nima spletne strani. Večina podjetnikov ima rada to kar počne, a vendar se jim ne da ukvarjati z marketingom in s samo prodajo. Spletna stran s kvalitetno vsebino je danes najbolj učinkovito orodje in najboljše je to, da ga lahko kadarkoli uporabite, četudi imate manjše podjetje. Prodaja vam teče 24 ur/dan in 7 dni v tednu – Non stop! 
Tu je deset načinov, kako spletno stran izdelati tako, da bo ta postala vaša delovna sila, ki ji ni potrebno mesečno nakazovati plače:


1. Integracija podjetja v »spletno družbo«
Spletna stran omogoča, da vašo ponudbo ali predstavitev podjetja vidi na tisoče vaših potencialnih kupcev. Seveda morajo spletno stran najprej najti. Zanimalo jih bo s čim se ukvarjate, kako ste začeli, zakaj imate ta posel tako radi, itd…Bolj iskreni boste, bolj vam bodo zaupali. Vemo da je za končno prodajo najprej potrebno vzpostaviti očesni stik s stranko, da si ta pridobi vaše zaupanje. Zdaj je to možno tudi preko interneta. Predstavite se v videu, glasovnem nagovoru ali pa vsaj v obliki teksta in dodane slike.

Nič ni bolj razburljivega kot to, da me vsak dan kličejo potencialni kupci, ki me nagovarjajo kot da se že dolgo poznamo. Oni mislijo da me poznajo! Zakaj? Zato ker so obiskali mojo spletno stran, ker prebirajo moj tedenski e-mail ali pa članke v blogu, kot je ta, ki ga ravno berete.
Neverjetno toda resnično, veliko ljudi mi reče: »No Sandi, zdaj ko že kar nekaj časa dobivam tvoje e-maile, berem tvoje članke, mi res lahko to zrihtaš?«
Ob tem dobim občutek, da se moj sogovornik počuti priviligeranega, saj ve da je na drugi strani nekdo, ki ga »pozna« in mu bo naredil dobro delo – našel pravo rešitev!

2. Informacijam omogočite, da bodo vidne!
Pomagajte vašim kupcem, da izvedo več o vas in vašem poslu. Kakšne so vaše uradne ure? Katere načine plačila omogočate? Kje se nahajate?
Glede na to, da sem »internetna ptica« in vsako stvar, najprej preverim na internetu ( meni restavracije kjer bi danes jedel, spored na televiziji, športne rezultate, ponudbo konkurence, itd…), ne bom izgubljal časa na spletnih straneh, ki so nekvalitetne ali pa jih ne morem najti, temveč bom raje šel h konkurenci, ki je le EN KLIK STRAN!?!

3. Razvajajte vaše kupce, naj drugi vidijo kaj zamujajo!
Naj bo poslovanje z vami enostavno, učinkovito in zapomnljivo. S prisotnostjo na internetu lahko določite smernice, ki oblikujejo vašega potencialnega kupca in ga usmerijo k vaši ponudbi. Postavite se v njegovo vlogo in poskusite kupiti nekaj od podjetja, ki ima spletno trgovino ali spletno stran, kjer se že izvajajo naročila. Kaj vas bo zbodlo, kaj manjka in kaj bi dodali kot dodatno informacijo v zvezi s tem? To je pomembno saj boste tako prišli do vzpostavitve prodajnega procesa, ki se bo izvajal samodejno, vi pa boste le kontrolirali koliko novih naročil je prišlo v vaš e-poštni predal.

Moja sestra je »odvisna« od nakupovanja čevljev in posledično si je zaželela par čevljev, ki se jih da dobiti baje le v ZDA. Preverila je spletno stran proizvajalca teh čevljev, njhovo ponudbo in možne lokacije, ki bi lahko bile bližje Sloveniji. Našla je evropskega distributerja, ki pa teh čevljev na sestrino žalost trenutno ni imel na zalogi. A ker ima tudi vsaka slaba zgodba svojo lepo plat, je na spletni strani tega evropskega podjetja našla čevlje, ki so ji bili še bolj všeč. Torej je zadovoljila svojo potrebo po čevljih, pa čeprav pri konkurenci. Njej to ni pomembno, samo da jih je dobila čimprej.

Stranke spoštujejo vašo spletno prisotnost, saj če te danes ni tam, potem ne obstajaš. Časi salomonovega oglasnika, debelega telefonskega imenika in tiskovin so že zdavnaj mimo. Omogočite jim nakup v nekaj korakih in predvsem v čimkrajšem času. Saj je čas, ki ga zato porabijo, odločilnega pomena.

4. Pošiljajte »časovno-občutljive« materiale.
V primeru da imate posel, kjer nudite storitve ( frizerstvo, kiropraktik, zdravnik, brušenje parketa, itd…), na katere se je najprej potrebno naročiti, se prav lahko zgodi da nastane luknja in takrat nimate kaj za početi. To se ponavadi zgodi pri storitvah za katere ni potrebno plačevati vnaprej ali pa čakati na njih več mesecev.
Kaj boste storili? Boste šli na dopust? Ne, zato ker imate seznam e-mail naslovov vaših strank in zato ker jim boste preko E-MAIL kampanje ponudili proste termine PO ZNIŽANI CENI. Lahko jim že vnaprej ponudite termine za katere veste, da so slabše obiskani in jim ponudite popust.
Kako hitro mislite, da bodo vaše stranke začele koristiti »časovno-občutljivo priložnost«?

5. Bodite na voljo NON-STOP.
Obiskovalcem interneta ni primarni cilj kupovati, temveč iskanje pravih informacij, na podlagi katerih se potem ti odločijo za nakup. Kakorkoli, živimo v družbi, kjer potrebe lahko zadovoljimo neposredno in zelo hitro. Če imate izdelek, ki predstavlja rešitev določenemu problemu, ki ga ima pred nakupom stranka, potem dodajte še »nakupovalni voziček« ( spletna trgovina), omogočite več načinov plačevanja in non-stop (24/7) prodaja se lahko prične. Tudi ob 2:13 h zjutraj, ko vi sladko spite. Sistem naročanja mora biti hiter, enostaven in prepričljiv. 90 % nakupov se konča, ko je potrebno vpisati številko kreditne kartice. To pa zato, ker kupca nismo dovolj prepričali, nam ne zaupa ali pa mu ni všeč način plačila in prevzema blaga.

V kolikor gre za izdelek ali storitev virtualne narave ( e-knjiga, e-priročnik, programovje, itd.), potem ga kupec mora dobiti nemudoma. Skratka, proces nakupa mora biti intuitiven tako kot v pravi trgovini. »Vedeti se mora kje so police s kruhom, kje je hladilnik s pivom in kje je blagajna, da se to plača.«
Veste koliko ljudem se ne da več pošiljati faksov, prihajati na sestanke, itd…danes od vas pričakujejo spletno stran ali spletno trgovino, če ne, bodo šli h konkurenci. Enostavno. Vaša spletna stran je lahko torej »avtomatični prodajni agent, ki za svoje delo ne potrebuje plačila.«

6. Omogočite slike in zvoke.
Pravzaprav, tudi če imate ali pa si boste dali izdelati spletno stran ali spletno trgovino, to še ne pomeni, da jo bo prebral vsak obiskovalec. Zopet je potrebno poudariti, da so današnji kupci izobraženi, izkušeni in zelo zahtevni. Prav vsak od nas je že nakupoval v življenju in bil naplahtan vsaj enkrat, če ne večkrat. To je tudi vzrok da kupcu ne moremo prodati mačka v žaklju, ne da bi ta preveril kaj dejansko smo mu prodali. Torej je zopet zaupanje tisto, ki ga moramo doseči pri interesentu. Naredite to, kar brošura ali katalog ne moreta. Izkoristite možnost dodajanja glasovnih ali video posnetkov na vašo spletno stran, s katerimi se predstavite, demonstrirate naročanje ali pa le pozdravite novega obiskovalca spletne strani in mu podate iztočnico za čimveč informacij, ki jih išče. Vključite lahko tudi izjave obstoječih kupcev, ki entuzijastično razlagajo kako ne morejo živeti brez vašega produkta. Možnosti je veliko, le potrebno se je tega lotiti na pravi način.

7. Odgovorite na najbolj pogosta vprašanja – FAQ
Vsak posel ima vprašanja, ki jih stranke postavljajo vsak dan. Ponavadi se ta vprašanja ponavljajo. V primeru, da na njih znate odgovoriti, bi bilo pametno izdelati podstran, kjer se nahajajo odgovori na ta najbolj pogosta vprašanja. S tem se boste izognili dobršnemu delu telefonskih pogovorov, obogatili boste spletno stran in kar je najvažneje, stranke bodo dobile občutek, da vam je mar za njih. Če imate na voljo človeške vire, jih lahko izkoristite za tehnično podporo, ki bo preko telefona v uradnih urah odgovarjala na zastavljena vprašanja in bo ob tem imela osebni stik z interesentom. Vprašanje pa bo v glavah kličočih takrat še vedno sveže.

8. Naj bodo vaše obstoječe stranke priviligirane
Če na vaši spletni strani ponujate storitev, potem boste najbrž vašim rednim odjemalcem ponudili nekaj do česar lahko dostopajo samo oni ( kot članski ali partnerski del), ker pač za to plačujejo. Določite jim lahko posebno zaščiteno geslo, s katerim potem dostopajo do podstrani, ki ji je predhodno bil omejen dostop.
Glede na to, da so internetni obiskovalci zelo »radovedna vrsta«, bodo za neko dodatno informacijo ali možnost, ki jo dobijo brezplačno ali proti plačilu, bili pripravljeni odšteti nekaj denarja, če ta nekaj pomeni za njih. Vsekakor bodo pripravljeni pustiti vsaj svoje podatke z vključujočim e-mail naslovom.
Tu lahko zopet izkoristite priložnost in ponovno poudarite prednosti vaše storitve ali izdelka ter omenite kako sladko življenje bodo imeli kupci ob dejstvu, da za njih s svojimi rešitvami skrbite vi. Še posebej boste na njih naredili vtis, če jim boste ponudili članstvo v obliki popustov pri nadaljnih nakupih. 

9. Bodite odprti tudi za tuje trge
Večino mojega časa, odkar sem odrasel človek, sem živel ali bival v državah, kjer so za modernizacijo in ekonomski razvoj slišali v daljnih sedemdesetih. Od takrat dalje pa nič več. Nikoli se nisem mogel zanesti na lokalno ekonomijo, ki naj bi pripomogla k mojemu dostojnemu življenju. Če imate produkt ali storitev, prodajate kamen ali pa ste hipotekar in nič od tega ne zanima slovenskega trga ali pa je pač premalo povpraševanja, ne boste izgubili ničesar, če boste ponudbo predstavili tudi na tujih trgih.
V kolikor imate spletno stran, ki je funkcionalna, učinkovita in dobro optimizirana, potem je ponudbo potrebno prevesti na več jezikov. To omogoča npr. Johnu iz Queenstowna ( Nova Zelandija) ali Hat Lee-ju iz Singapurja, da preverita vašo ponudbo in jo primerjata s tamkajšnjimi ponudniki. Morda pa vas na ta način kontaktira vaše bodoče partnersko podjetje.
Je vaše podjetje pripravljeno na širitev posla? 

10. Testirajte storitve in produkte preden jih ponudite
Imate idejo za naslednjo linijo produktov ali pa neko storitev, ki jo želite aktivirati? Izdelajte podstran na vaši spletni strani in stestirajte kako je nova storitev ali produkt všeč določeni skupini kupcev. Vprašajte jih za ceno, izgled in uporabnost. Na ta način boste zelo hitro dobili feedback o tem, kakšno politiko je potrebno ubrati pri tej novi storitvi ali izdelku. Nato lahko to, samozavestno ponudite tudi veliko širši javnosti.

Če trenutno nimate spletne strani za svoj posel, si jo izdelajte takoj! Če spletne strani nimate je vsak dan za vas oportunitetni strošek, ki si ga vaše podjetje v nobenem primeru ne more privoščiti.

Če imate spletno stran, a je ni mogoče najti v iskalnikih (vsaj kar se tiče prvih strani v Google-u in Najdi.si-ju), potem je čas, da o tem povprašate strokovnjaka, ki vam lahko pomaga do naslednje ravni. Namreč v primeru da se vam pokvari avto, ga boste najverjetneje tudi odpeljali k avtomehaniku.

Predstavljajte si… Kaj bi za vas pomenilo, da bi 95% vaših kupcev pridobivali le preko spletne strani? Stavim, da bi s tem lahko zadihal predvsem vaš marketing, dobiček pa bi se povečal v veliko krajšem času.
Kdor si tega ne želi, si tudi ne želi uspeha.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*