Home » Izdelava spletnih strani » Psihološki efekt barv na vaši spletni strani.

Psihološki efekt barv na vaši spletni strani.

Zato da se obiskovalci vaše spletne strani počutijo dobrodošle in na njej ostanejo več kot v povprečju ( ok. 3 sekunde), je zelo pomembno določiti prave barve vašega grafičnega dizajna. Psihologi opozarjajo na “moč barv”. Kar 60% ljudi naj bi se o nečem odločalo samo glede na barvo. Spomnite se časov, ko kot otrok niste marali zelenjave predvsem zaradi njene “čudne” barve. Tudi preden ste kupili mobilni telefon, ste najprej preverili, če ga imajo v vaših barvah. V kolikor ga ne bi imeli, bi verjetno kupili drugega…..samo zaradi barve.


Različne barve imajo tudi različen učinek na različnih trgih. Pomembno je vedeti, da uporaba neke barve zaradi nekega razloga, ne pomeni da si jo bodo tako interpretirali vsi. Če veste na kateri trg ciljate potem je to ključ, k izbiri pravih barv. Mimo tega pač ne moremo.

Rdeča in rumena, obe naj bi po raziskavah v ZDA, na obiskovalce interneta vplivali enako. Rdeča naj bi vzpodbujala srčni utrip in dajala občutek, da se čas izteka. To lahko za vaše potencialne kupce predstavlja pritisk in prav to je lahko razlog, da so zapustili »že napolnjeni nakupovalni voziček«. 

Rumena naj bi stimulativno vplivala na metabolizem in kot taka povzročala občutek frustracije in nelagodnosti. Med vsemi barvami, rumena velja za najbolj motečo za oči, saj se morajo te ob branju še bolj naprezati. Posledično morate rumeno uporabiti z veliko varčnostjo. Če torej želite privabiti nove kupce, je zadnja stvar ki jo želite narediti to, da jih v nakup priganjate.

Barve imajo v različnih regijah tudi svoj unikaten in spiritualni pomen. Kakorkoli, v teh regijah se najdejo tudi taki, ki ga ne razumevajo na tak način. Na primer…Hindujec bo rdečo povezal s čistostjo in porokami. Na vašo nesrečo, še ne obstaja luksuzen vpogled v ozadje vsakega obiskovalca vaše spletne strani.

Podobno nekateri razumevajo modro kot zelo pozitivno barvo in drugi zopet zeleno povezujejo z islamom ali islamskimi produkti in storitvami. Japonski in kitajski obiskovalec pa bo belo barvo pogosto povezal s smrtjo in žalovanjem.
Ena od najpomembnejših stvari, ki jih morate poznati preden določite barve na vaši spletni strani je: katera barva se navezuje na kateri produkt. Začnite z veliko izbiro barv, ki jo nato ožate s pomočjo dejstev, ki zadevajo vašo ciljno populacijo. Spol ( moški imajo raje hladne barve, medtem ko ženske raje vidijo toplejše) in zemljepisna lega. Zato potrebujete nekaj časa.

Kakorkoli, za izbiro glavnih barv, si oglejte nekaj predlogov:

Črna in temno-rdeča – Intelektualno in prvovrstno
Bela – Čistost ( za nekatere vzhodnjake smrt – Popravek z rdečo ali katerokoli drugo toplo barvo)
Rdeča – Snaga ali moč ( Lahko razjezi obiskovalce ali izpade neintelektualno. Popravek z nevtralno barvo)
Modra, Zelena, Turkizna – Mirna, naravna in prijazna ( Zelena nekaterim prestavlja Islam)
Rumena – Privablja pozornost naših oči ( Preveč rumene je lahko pogubno, zato jo uporabite zmerno)
Roza – Ljubezen, romantika, strast
Vijolična – Dostojanstveno, plemenito ( Katoliška barva, ki je mnogim kulturam napadalna)
Rjava – Samozavest in udobje
Oranžna – Spominja na hrano in jo promovira
Siva – Nevtralna barva, ki je prisotna povsod. Torej jo lahko vedno uporabimo.

Študije so pokazale, da ima kombiniranje barv največji učinek na posameznika. Na primer, čeprav kitajski in japonski obiskovalci belo povezujejo s smrtjo, barva pridobi pozitivni pomen, ko jo kombiniramo z rdečo. Le glejte, da boste uzbrali pravo kombinacijo barv, ki pritiče vaši ciljni populaciji. V mislih imejte tudi dejstvo, da uporaba večih barv na vaši spletni strani, lahko povzroči moteno branje in s tem tudi slab odziv obiskovalcev. Če je seveda kombinacija barv neprimerna glede na ponudbo. Z oteženim ponujenim branjem, boste obiskovalce odvrnili od nadaljnega branja, četudi ste na drugih podstraneh izbrali prave barve. Preizkusite, testirajte.

Barve igrajo zelo pomembno vlogo, ker znajo vplivati tudi na razpoloženje obiskovalcev.
Zatorej je potrebno barve za vašo spletno stran potrebno izbrati skrbno. Tu ni pomembno ali je barva všeč vam, temveč ali je barva všeč vašim potencialnim kupcem. V principu so modra, bela, siva in rumena barva, barve ki privabljajo predvsem »zahodnjake«. Če je vaš cilj privabiti čimveč potencialne populacije z vzhodnih trgov, potem morate vključiti barve kot so roza, rumena in tiste »tople« barve, ki predstavljajo blaginjo in strast. Izogibajte se vijolični, ker ta večini predstavlja neudobje in celo agresivnost.

»Naslikajte« torej spletno stran tako, da izberete pravo kombinacijo barv, ki bodo najbolj všeč vašim potencialnim kupcem.

V primeru dodatnih vprašanj okoli izdelave ali prenove vaše spletne strani, nas lahko kontaktirate preko emaila info@spletnik.si ali preko telefona 080 33 39.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*