Home » Marketing in prodaja » Kaj delajo manjša ali srednjevelika podjetja, da so tako uspešna v e-marketingu

Kaj delajo manjša ali srednjevelika podjetja, da so tako uspešna v e-marketingu

Področje, ki ga mnogo malih in srednjevelikih podjetij zapostavlja, je trženje lastnega posla na internetu. Potem ko izdelajo spletno stran, so s tem zadovoljni, ker so narobe prepričani da od tam dalje vse naredi spletna stran čisto sama! Torej to ni res. Sicer je nekaterim to že uspelo, a predvsem zaradi tega, ker je njihova konkurenca takrat še spala. Potrošniki se vse bolj zavedajo enostavnega dejstva, da lahko najceneje kupujejo izključno preko interneta. Na to, jih dandanes navajajo celo agencije za zaščito potrošnikov, ki na svojih spletnih straneh vzpodbujajo potrošnike, da ponudbo najprej preverijo preko interneta. Teh je že sedaj okoli 73%.

Še nekaj…, vsi ti obiskovalci interneta, ki ponudbo vedno najprej preverijo na internetu preden karkoli kupijo, pravtako pri tem vedno uporabljajo iskalnike kot so Google, Najdi.si, Yahoo, itd. Torej zakaj vaša spletna stran ni dobro uvrščena v teh iskalnikih? Zakaj vaša spletna stran (še) ne privablja potencialnih kupcev v takem številu kot ste pričakovali? Zakaj ni konec koncev večjega dobička? Na ta vprašanja vam bo skušal odgovoriti v naslednjem sestavku. Povedal pa vam bom tudi kaj je že preizkušeni recept za uspešno trženje vaše spletne strani.
Naj vas vaši kupci najdejo!

Najprej kratka zgodbica: Tri ženske so se odločile srečati se v parku, da bi se tam lahko njihovi 3-letni otroci skupaj igrali v peskovniku. Na poti tja ena od njih opazi, da ima prazno gumo zaradi trnja, ki se je nesrečno zapičil. Druga, ki prihaja z druge smeri, po radiju sliši reklamo o solariju, ki se je na novo odprl v mestu in se zato odloči, da si ga bo privoščila. In tretja se na njeni poti spomni, da je naslednji vikend ona na vrsti, da izbere restavracijo kjer bodo kosile vse tri, plus njihovi možje.

Vse tri ženske bodo zato najverjetneje uporabile internetne iskalnike. Prva bo verjetno iskala vulkanizerja, ki ima na zalogi prave gume in seveda…poceni. Druga se ne spomni točnega imena solarija, zato ga bo poiskala po ključnih besedah. Če ne bo našla prvega, bo šla h konkurenci, ki je en klik stran. Tretja pa bo poiskala restavracijo, ki je nekaj posebnega in za katero lahko z lahkoto opravi rezervacijo.

Vsi trije primeri so vsakdanje situacije kupcev in seveda hkrati priložnost za vas, da situacije ki se navezujejo na vaš posel, za njih rešujete vi!

1. Malo »vohljajte«. Ko sami nakupujete, uporabite pri tem npr. iskalnik Google ali pa Najdi.si in poiščite neko lokalno podjetje. Preverite kakšni so njihovi nakupni koraki, s tem da odmislite njihove izdelke in si predstavljajte da kupujete lastne. Postavite se v vlogo vašega kupca. Katere stvari bi izpostavili in odstranili, da bi lažje, hitreje in enostavneje prišli do nakupa ali potrebne informacije. Ali poznate ključne besede, ki bi jih kot kupec vašega izdelka vpisali v iskalnik?

2. Vpis v iskalnike, imenike in on-line sezname podjetij. Če ponujate storitve v vašem lokalnem okolju kot računovodja, kiropraktik, zobozdravnik, zavarovalni agent, vrtnar, šofer limuzine, krojač, dimnikar, avtomehanik ali pa imate podjetje z večimi dejavnostmi in ste ob tem prepričani, da vas bo vpis v nek on-line imenik ali seznam predstavil ciljni publiki, se krepko motite. V teh seznamih podjetij bodo kupci ob vas našli še vašo konkurenco! Seznami so namreč narejeni po kategorijah. S tem imate zelo malo vpliva na to, kako ste predstavljeni vašim potencialnim kupcem. Glede na to da večina obiskovalcev spletnih strani in portalov s seznami, pride predvsem preko iskalnikov, ste s tem še vsaj za en korak več, oddaljeni od svojih potencialnih kupcev. Investirajte v optimizacijo spletne strani v iskalnikih. Namenite temu svoj čas in denar, saj tako kupci ne bodo klikali spletne strani vaše konkurence, temveč vašo!

3. Spremljajte konkurenco. Če mislite, da ste edini, ki prodajate izdelke ali nudite neke usluge, raje še enkrat premislite. Vsi mi imamo konkurenco. Drugače se ne bi spraševali… »Kje so vsi kupci?«. Lahko da vseeno ne najdete podjetja, ki bi ponujal isto stvar. Toda pomislite na podjetja, ki z drugačnim izdelkom ali storitvijo zadovoljujejo iste potrebe kupcev, kot jih vi z vašimi. Torej je njihova ciljna publika enaka vaši, pa čeprav z drugačnim pristopom do njih.
Zakaj ne pridejo k vam? Kaj delate narobe? Poizvedite kateri način uporablja konkurenca in s tem boste veliko izvedeli o svojih kupcih. Če so oni plačali iskalnikom za boljšo uvrstitev spletne strani, boste to morali storiti tudi vi. V nasprotnem, pač ne boste nikoli konkurenčni.

4. Naj bo vaša spletna stran unikatna in učinkovita. Prvi vtis je vedno najbolj pomemben. Pravtako na internetu. Vprašajte 5 ljudi in naj vam dajo povratno informacijo o tem: 
Kakšen je bil njihov prvi vtis, ko so prišli na vašo spletno stran?
Ali so prednosti izpostavljene na pravi način?
Ali spletna stran predstavlja določeno  mero kredibilnosti in avtoritete na vašem področju?
Ali vas je lahko najti in kontaktirati?

Kupcem dajte možnost, da izrazijo lastno mnenje o vaši spletni strani, njeno uporabnost in če je informacije, ki jih iščejo možno najti.
Uporabite spletno stran ne le za predstavitev vaših kvalifikacij, temveč tudi za to, da vašim potencialnim kupcem vzbudite pozornost. Postavite se v kožo vašega kupca. S kakšnim problemom obiščejo vašo spletno stran in kakšne vrste informacije za to potrebujejo? Spletne strani, ki so bolj namenjene kupcem in ne samo predstavitvi podjetja, so ponavadi veliko bolj uspešne. Razmislite o rešitvah, nasvetih, popustih, ….privabite njihovo pozornost! Naj vas kontaktirajo čim enostavneje – izpostavite telefon, e-mail naslov, uradne ure, delovne dni, itd.

5. Verjemite mi – marketing je investicija. E-marketing naj bi bil investicija v vaš posel in nikakor ne strošek! Ko se odločate o tem, kako boste tržili vaš posel v letošnjem letu, morate najprej zopet pokukati na internet. Iskalniki ( Google, Najdi, …) so danes najverjetneje najboljši način, kako iz 1 evra narediti bogatstvo. Ko investirate v nekaj takega s pomočjo zato obstajajočih podjetij, zahtevajte od njih izračun možnih donosov. Izberite torej nekoga, ki se ukvarja z e-marketingom in naj se težko zasluženemu 1 evru doda še nekaj ničel.

6. Izračunajte, preračunajte, … Kaj je dober primer? Kako naj bi izgledal vaš izračun? S pomočjo e-marketinga iskalnikov je stvar zelo enostavno izračunati. Na primer…, recimo da je vaša delovna ura vredna 40 €, kupec je vreden 200 € in vsakič ko nekdo klikne na vašo reklamo v iskalniku vas to stane dodatnih (recimo) 2 €. Če ste investirali v iskalnike in z njihovo pomočjo na svojo spletno stran pridobite 1000 potencialnih kupcev, uspešnost prodaje pa je izmerjena v 2%, boste tako pridobili 20 končnih kupcev. To pomeni, ( 20 x 200 €) 4.000 € je vaš prihodek. Vaš strošek bi bil 2.000 € ( 1000 klikov krat 2€), ker pri tem ne bi porabili niti minute lastnega časa (ki bi bil v nasprotnem vreden še kakih 4.000 €.Torej se vam v tem primeru ne bi splačalo).
Za vloženih 2.000 €, bi imeli 4.000 € prihodka ( od tega 2.000 € dobička)! To pomeni…za vsak vloženi evro, dobite 2! Je še kje na kakšni borzi ali v banki možno doseči povrnjeno investicijo s 100% dobičkom? Pri tem ne pozabite, da ste prihranili tudi na svojem času, ki ga boste sedaj lahko namenili svojim kupcem, vaši družini in osebnem zadovoljstvu.     

7. Naj vam pomagajo strokovnjaki. Kot lastnik manjšega ali srednjevelikega podjetja, koliko časa imate na voljo? Večina nas stalno ponavlja koliko stvari ima nad glavo in koliko obveznosti je še, preden naredimo kaj več za naše podjetje. In še tisto majhno število podjetnikov, ki le nekako najdejo čas zase, ga verjetno ne bo koristilo zato, da bi se učili e-marketinga in kaj narediti, da nas bo iskalnik postavil na prvo mesto. Večina podjetnikov vedno ponavlja eno in isto: »Bom,…jutri!«. Koliko je takih stvari, ki jih moramo narediti »jutri«? Ko gre za pridobivanje potencialnih kupcev in večanje dobička, nikakor ne odlašajte in prelagajte na jutri. Naj vam tu pomagajo strokovnjaki.

Morda veste kaj je najbolje uporabiti in v kaj investirati, da se bo vaša spletna stran uvrstila na prvo stran v Googlu ali iskalniku Najdi.si? Ko načrtujete marketinške aktivnosti za leto 2008 in 2009, ne delajte tega sami. Tudi ko je potrebno zamenjati vodno črpalko v vašem avtu, greste najverjetneje k mehaniku. Najemite si strokovnjake za e-marketing ali vprašajte nas.

8. Če ste član npr. obrtne ali gospodarske zbornice, govorite z njimi. Vprašajte vaše so-člane, kaj delajo v zvezi z privabljanjem kupcev. Vprašajte organizacijo, katere član ste, če se ukvarjajo tudi z boljšo uvrstitvijo vašega podjetja na internetu. Vsekakor vam bodo pomagali pri privabljanju potencialnih kupcev in vodenju vašega podjetja, toda interes morate pokazati vi.
To je lahko vaša prednost, le če vse to združite z že zgoraj naštetimi točkami.

Srčno upam, da vam bo kaj od naštetega pripomoglo k večji razpoznavnosti vašega podjetja ter s tem tudi večjega obiska vaše spletne strani ali spletne trgovine. Naj marketing iskalnikov postane enakopraven del vašega marketinškega načrta za nadaljne obdobje, postavka v načrtu investicij ter prednost pred konkurenco.
In končno…Naj bo vaša spletna stran vidna. Prepričajte se, da bo vaš posel najden, ko in kjer kupci iščejo preko interneta…predvsem vas.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*