Home » Ali Najdi.si res prikazuje relevantne rezultate?

Ali Najdi.si res prikazuje relevantne rezultate?

Tako kot večkrat na mesec sem se tudi tokrat odpravil na Google in Najdi da preverim kako visoko rangira naša spletna stran. Iskal sem po besedni zvezi “izdelava spletnih strani” in nad rezultatom sem bil presenečen.

Prvi rezultat takoj za sponzoriranimi objavami je bil popolnoma nerelevaten rezultat iz TIS-a. Torej strani, ki nima popolnoma nikakršne veze z izdelavo spletne strani in to sta bila celo prva dva rezultata (dokaz je v screenshotu spodaj). Totalno sem ogorčen in takoj začnem razmišljati o tem ali je ta napaka dejansko tehnične narave ali Najdi.si dejansko manipulira s svojimi rezultati.

Za vsak slučaj (, da ne delam prehitrih zaključkov) sem obiskal prvi in drugi iskalni rezultat (oba na tis.telekom.si), ki mi ju je Najdi serviral in dejansko sem nekje proti dnu imenika našel ključno besedo “Izdelava spletnih strani”. To dejstvo ničesar ne spremeni, saj vsi, ki se ukvarjajo z optimizacijo za iskalnike vedo, da je za uvrstitve na prvih mestih v iskalnikih potrebno malo več kot ena omemba besedne zveze za katero želimo stran optimizirati.

Vem samo nekaj in to je da se iskalnikom to ne sme dogajati, ker pravzaprav cel njihov poslovni model temelji na tem, da prikazujejo relevantne rezultate, zaradi česar jim ljudje sploh verjamemo. Kaj se zgodi, ko iskalnik enkrat ne prikazuje relevantnih rezultatov? Nehamo ga uporabljati najbrž.

Še nekaj bom dodal na kvaliteto prikazanih rezultatov in sicer zelo kritiziram poslovno politiko Najdi-ja glede prikazovanja sponzoriranih povezav. Ta politika pravi, da so sponzorirane povezave lahko samo tri in kdor prvi pride prej melje. Torej, tisti, ki so pri Najdiju prej zakupili sponzorirano povezavo so tam pač ostali in nihče drug ne more več zakupiti te pozicije. Sprašujem se koliko je to v skladu s filozofijo prikazovanja relevantnih rezultatov pa čeprav so plačljivi. Ali je vedno res, da ima nekdo, ki je pred tremi leti zakupil sponzorirano povezavo bolj relevanten rezultat kot neko podjetje, ki se je pojavilo v tem letu? Google je ta problem rešil tako, da meri na katere plačljive oglase uporabniki več klikajo in tiste z večjim številom klikov tudi večkrat prikazuje, ker meni da so bolj relevantni. Takšna politika pa je popolnoma v skladu s filozofijo prikazovanja najbolj relevantnega rezultata.

Zakaj sem sploh omenil sponzorirane povezave? Zato ker slab organski iskalni rezultat v kombinaciji z “neskončno trajajočo” sponzorsko povezavo lahko tvorita res nepomembne rezultate in končni uporabnik je “oškodovan”.

Želim si da bi Najdi to zadevo odpravil/popravil.

Dodatek 05.05.2008: Napako sem prijavil na Najdi.si še med prazniki in danes sem od njih dobil obvestilo, da se zadeve zavedajo in da je v reševanju. Pri Najdiju cenijo feedback uporabnikov. Temu rečem dobra podpora uporabnikom.

najdi_si_screenshot1.gif

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*