Home » Marketing in prodaja » Spletni Marketing – Preteklost, Sedanjost, Prihodnost

Spletni Marketing – Preteklost, Sedanjost, Prihodnost

Verjemite hipotezi. 
»Internet oz svetovni splet je postal najpomembnejši komunikacijski medij od pojava televizije in hkrati glavni pobudnik sprememb pri interpretaciji osnov trženja in marketinga oz njunem razumevanju.« – Jim Sterne.
V drugi polovici 90ih let prejšnjega stoletja, je internetni razcvet videl vsemogoče vzpone in padce novo nastalih podjetij, ki so razvijala nove in nove storitve ter produkte, a so dobesedno klecnila  pred ogromnim potencialom, ki jim ga je takrat omogočal Internet.
Posledica neuspešnega vstopa na trg je bilo zelo slabo načrtovanje in veliko poslovnih modelov ni vsebovalo realnih in dobičkonosnih poslovnih ciljev. Ob koncu leta 2000, je veliko zgoraj omenjenih podjetij zaprlo svoja vrata.  Po tem črnem obdobju so preživela in na novo odprta podjetja spoznala, da strategije in tehnike, osnovane na Internetu, morajo biti upoštevane tako kot katerakoli druga klasična marketinška  orodja.
Še vedno pa je treba odgovoriti na nekaj osnovnih vprašanj, povezanih z marketingom in nekatera od teh so: 

• Ali je poslovni model, ki smo ga postavili realno izvedljiv?
• Kdo so naše stranke?
• Katera kombinacija marketinških strategij je najbolj učinkovita?
• Kaj počne konkurenca?

Poleg osnovnih vprašanj, na katere moramo najprej poiskati odgovor, če želimo, da bo naš posel uspešen, nam spletni marketing ponuja še veliko drugih odprtih vprašanj:

• Optimizacija spletnih strani za boljše uvrščanje v iskalnikih ali Search Engine Optimization (SEO) – za mnoge stroškovno najbolj učinkovita metoda pridobivanja novih obiskovalcev spletnih strani in s tem seveda potencialnih strank za nakup vaših storitev oz produktov. Ta metoda ponuja odgovore na marsikatero vprašanje, kot recimo: Kako lahko dobro uvrščanje v iskalnikih dosežemo na najbolj učinkovit način? Kaj je sistemska in kaj vsebinska optimizacija? Katere ključne besede so najbolj učinkovite?

Oglaševanje preko pasic (benerjev) ali Pay Per Click Advertising (PPC) – je najhitrejša in najlažja metoda za ustvarjanje takojšnjega pojavljanja na Internetu. Vse PPC kampanje namreč lahko ustvarimo in zaženemo v približno 2 tednih ob tem, da se stroški kampanje določajo na podlagi obsega iskanja po izbrani ključni besedi in njeni tržni vrednosti. Najpomembnejše vprašanje, ki se nam pri uporabi te metode poraja pa je: Kako zagotoviti, da bodo lastniki kar najbolje povrnili vloženo investicijo?

• E-Mail Marketing (marketing preko elektronske pošte) – pisma in članki posebej prirejeni za različne ciljne skupine v kombinaciji z zmogljivim upravljalnikom sistema elektronske pošte, omogočajo pospeševanje prodaje točno določenih storitev in produktov, točno določenim ciljnim skupinam preko izbrane baze elektronskih poštnih predalov. Vprašanja, ki se pri tej metodi izpostavljajo so: Kaj je kampanja nenehnega kapljanja? Kaj je avtomatski odzivnik?

Napredna internetna statistika – ta metoda poleg osnovnih podatkov o tem koliko je imela določena spletna stran zadetkov, doprinese tudi nekaj naprednih podatkov. Napredna statistika dovoljuje lastniku spletne strani, da na hiter in enostaven način izlušči bistvene podatke kot so: Od kod prihajajo obiskovalci spletne strani? Koliko časa se zadržujejo na spletni strani? Katere strani so med obiskovalci najbolj popularne? Katere strani povzročijo odhod obiskovalcev?  Najpomembnejše vprašanje pri tej metodi pa je, določiti problematične točke spletne strani in dognati rezultate kampanje.

V bodoče bodo spletne strani personalizirane, ker bodo oskrbovale stranke in nišne trge. Spletni marketing s pomočjo avdio sporočil bo morebiti postalo bolj dostopno orodje za ciljno občinstvo. Druge napovedi  strokovnjakov, ki zadevajo prihodnost spletnega marketinga, so:

• 50% strokovnjakov zatrjuje,da bo čez deset let še vedno možno predvajati anonimno in brezplačno glasbo na P2P (peer-to-peer) omrežju.

• 50% strokovnjakov se je strinjalo v napovedi,da bo vse več in več poslovnega in vladnega nadzora zaradi naraščajoče proizvodnje računalniških naprav vgrajenih v gospodinjskih aparatih, telefonih, oblačilih in avtomobilih !?!

• 56% strokovnjakov se je strinjalo, da se bo zaradi širitve telekomunikacij in šolanja na domu, meja med počitkom in delom zmanjšala in da se bo zaradi tega spremenila tudi družinska dinamika.

• 57% strokovnjakov se je strinjalo, da se bodo uveljavili virtualni razredi v formalnem izobraževanju in da bomo lahko študente, vsaj občasno, razvrstili v skupine po sposobnostih in interesu in ne zgolj po starosti

Če vse upoštevamo, je spletni marketing eden od najbolj pomembnih vidikov spletnega sveta in veliko ljudi meni,da bo imelo zelo dolgo prihodnost, skupaj z Internetom. Vsi lastniki spletnih strani bodo morali uporabljati vsaj eno od tehnik spletnega marketinga.
Pri Spletniku spletni marketing ali e-marketing ali internetni marketing, uporabljamo že dolgo. Pravzaprav je to naš edini vir prihodka in zato lahko trdim, da je to danes eden najučinkovitejših načinov kako priti do čimvečih potencialnih kupcev.

Če imate dodatno vprašanje okoli zgoraj omenjene tematike, pustite komentar, nam pišite na info@spletnik.si ali pa nas pokličite na številko 080 33 39.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*