Home » Izdelava spletnih strani » Ali so barve na vaši spletni strani utrujajoče za oči vaših kupcev?

Ali so barve na vaši spletni strani utrujajoče za oči vaših kupcev?

Barva je eden od najpomembnejših aspektov grafičnega dizajna spletne strani ali spletne trgovine. Večina grafičnih oblikovalcev na žalost ponavadi rada spregleda ta vidik. Po eni strani jih razumemo, saj je to za njih “umetniška slika” s katero zadovoljujejo svoje apetite po ustvarjanju, toda če gre tukaj za spletno stran, katere glavni namen je predstavitev določenih informacij in ne galerijo grafičnega oblikovalca, ki vam je recimo izdelal podobo, potem je potrebno vzeti v zakup tudi zelo pomembno izbiro pravih barv. Torej je barva tista, pri kateri moramo začeti. Če vam je že za barve vseeno, potem vam je vseeno tudi  za vaš posel!

Če ne upoštevate izbire barv, medtem ko izdelujete spletno stran (ali pa jo že imate), potem se lahko zgodi, da izpade dolgočasna, neokusna ali celo “težka za oči”.
Če bodo obiskovalca na vaši spletni strani “zabolele oči”, medtem ko bo želel prebrati neko informacijo, se ta nikoli več ne bo vrnil na vašo spletno stran!
Maksimalno se je potrebno posvetiti izbiri prave barve!

Za pokušino odprite vašo spletno stran, (Če je še nimate, si oglejte spletne strani največjih konkurentov in preverite kaj delajo narobe, da boste VI delali pravilno!) in si zapišite kombinacije barv, ki jih ta vključuje. Ob koncu članka boste o tem vedeli še malo več in si tako lažje naredili predstavo o tem, kako naj bi izgledala vaša nova spletna stran.

Tukaj je nekaj takih nasvetov…

Večina internetnih brskalnikov (IE, FF, …) lahko trenutno prepozna le 256 barv. Nažalost, ti brskalniki ne upoštevajo enakih barvnih palet. Torej ne vključujejo istih 256 barv, temveč se kombinacije razlikujejo. Barv za katere bi lahko rekli, da so pri vsakem brskalniku enake je 216. Torej imejte v mislih, da je “barvno taktiko” potrebno prilagoditi tudi brskalnikom in ne samo izključno potencialnim obiskovalcem vaše spletne strani.

Če uporabljate barve, ki jih ni niti med tistimi osnovnimi (216), jih je brskalnik primoran “mešati“. Kot veste, sliko na vašem zaslonu sestavljajo majhne barvne pike. Pri povprečnem zaslonu je merilo nekje 1200×800, kar pomeni, da zaslon sestavlja malo manj kot 1 mio majhnih pik.  Za prikaz določene barve mora brskalnik uporabiti barvne pike, ki v brskalniku že obstajajo. Torej logika…Za zeleno barvo potrebuje rumeno in modro piko skupaj (zelena je že vključena, a naj služi kot primer), da bo nastal približek barve, ki jo želimo uporabiti. Temu se s tujko reče Dithering. Barv ne mešamo, temveč jih združujemo. Pike (pixel’s) se s prostim očesom ne vidijo, torej se končni efekt naslanja na dejstvo da bo oko (če bodo na sliki rumene in modre pike) videlo zeleno barvo.

Posledično tako mešanje izgubi na kvaliteti barve za 50%, kar pa je za spletno stran nesprejemljivo! Zgodi se, da se take barve, v odvisnosti od brskalnika, ki ga obiskovalec spletne strani uporablja, zelo rade razmažejo. To pomeni, da bo taka barva dosegla prej negativni, kot pa pozitivni učinek. In obiskovalec bo odšel drugam.

Vedno imejte v mislih, katere barve podpirajo brskalniki. Spletna stran, ki je pred dokončno izdelavo še vedno na »platnu«, lahko tam izgleda odlično. Oblikovalci namreč uporabljajo orodja in programe, ki vsebujejo vse možne barve. Toda, pomislite kaj bo z vsemi temi lepimi barvami, če jih slučajno brskalniki ne podpirajo (potem ko bo spletna stran objavljena). Četudi je to le ena barva! Kajti ravno ta 1 barva je lahko tisti odtenek, ki zaključuje nek grafični efekt, ki pa je dejansko za predstavitev naše ponudbe odločilen.

No, glede na to, da sedaj vemo da je za izbiro pravih barv najprej potrebno preveriti brskalnike (IE, FF, …), moramo vedeti tudi to, da ni ravno vsaka barva primerna za na spletno stran! Hm… Torej se izbor s tem še zoža.
Izbor se zoža, toda kvaliteta in namembnost prideta do izraza. To pomeni, da na koncu ostanejo le tiste barve, ki so najbolj primerne za človeško oko. In te barve so tiste, ki jih potrebujemo za našo spletno stran.

Večina funkcij naših oči temelji na mišicah. Tako kot celo naše telo. In tako kot celo naše telo, se utrudijo tudi oči.

Primer:
Naredimo manjši test, da boste lažje razumeli poanto.
30 sekund glejte črno piko v rdečem kvadratu. Skoncentrirajte se na piko in ne dopustite očem, da se kamorkoli premaknejo. Nato premaknite pogled na črno piko v belem kvadratu.

rdeci_kvadrat.png                     beli_kvadrat.png

Kaj vidite?
V belem kvadratu kar naenkrat vidite zelenomodro barvo!

To ni trik ali halucinacija!
Razlaga je zelo enostavna. V zadnjem delu vaših oči se namreč nahaja tanka plast tkiva, ki vsebuje milijone na svetlobo-občutljivih živčnih celic, ki jih imenujemo čepnice in palčnice. Palčnice so namenjene barvam, medtem ko čepnica določa le črno in belo. Dokaz za to je, da ko palčnica v temi ne dobi dovolj svetlobe, svojo funkcijo opravlja le še čepnica, torej vidimo črno-belo.

Ko je vaše oko skoncentrirano na zanj »naporno« rdečo barvo, se te (barvne) palčnice naprezajo in posledično se temu uprejo tudi palčnice, ki so »zadolžene« za druge barve. V tem primeru palčnice za zelenomodro barvo. Torej s tem, ko v belem kvadratu vidite zelenomodro, ste dobili dokaz, da se oči lahko utrudijo zelo hitro in da je bela barva v tem primeru bila pravi balzam.
To naj bo tisti pravi razlog, zakaj morate nujno upoštevati naravne zakonitosti, saj so oči dejansko človekovo največje bogatstvo in tega dejstva ne smemo zavreči. Še posebej vas bodo zaradi tega vaši obiskovalci začeli še bolj spoštovati. Zakaj ne bi celo na vašo spletno stran dodali nemotečega sporočila »Spletna stran je narejena tako, da je vašim očem prijazna«…

Ste opazili, da so opozorila ponavadi rumena? Rumena barva je za vaše oči ponavadi najbolj moteča ( op.a. Torej je palčnice ne marajo kaj preveč.) in prav zato se oči najprej poskušajo skoncentrirati prav na rumeno barvo. Če boste uporabili rumeno ali rdečo barvo za vašo pasico, klic k akciji ali opozorilo, boste brez težav skoraj vedno privlekli pozornost obiskovalca vaše spletne strani. Seveda ne pretiravajte, uporabite ti dve barvi le ko gre za nekaj, kar želite res izpostaviti. 
Ne uporabljajte prepogosto presvetlih barv, kajti hote ali nehote bodo vaši obiskovalci čutili napor v očeh in za »sprostitev« raje poiskali drugo spletno stran.  Svetle barve raje uporabljajte v kombinaciji z drugimi barvami ali pa le tam, kjer želite da se bralec ob branju informacij lažje skoncentrira. Tekst naj bo na beli podlagi, s tem da ga nato lahko označite z rumeno ali rdečo, če seveda želite kaj izpostaviti. Uporabite tudi svetlo modro ali sivo barvo, kajti ti dve barvi sta znani kot »blažilni barvi«…..Najbolje bo, da najprej malo potestirate. Oči bodo takoj vedele, kaj je za njih napor in kaj sprostitev. 

Izbira kombinacije svetlih in lahkih barv vam na koncu koncev lahko privede veliko novih/starih obiskovalcev, saj veste… V povprečju obiskovalec na spletni strani ostane le 3 sekunde. S čim jih lahko bolj prepričate v 3 sekundah, kot pa s prvo sliko ki jo dobi?

Če vas zanima, katere so tiste kombinacije barv, ki bi jih bilo najbolje uporabiti, si preberite v našem članku o efektu, ki ga določena barva na vaši spletni strani lahko povzroči.
Glede na to, da je spletna stran, ki je starejša od dveh let, zastarela tudi po videzu (torej grafičnemu dizajnu) in glede na to, da lahko več barvnih različic vedno najprej stestiramo, nas kontaktirajte tukaj, nam pišite na info@spletnik.si ali pa nas pokličite na 080 33 39, in povedali vam bomo kako.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*