Home » Izdelava spletnih strani » Če bi sodili po spletnih straneh, bi že lahko določili zmagovalca letošnjih volitev!

Če bi sodili po spletnih straneh, bi že lahko določili zmagovalca letošnjih volitev!

Pred kratkim sem vas ogrel s slikovno predstavitvijo spletnih strani političnih strank, ki se sedaj bojujejo za prevlado v Slovenskem parlamentu in do sedaj smo prejeli že kar lepo število glasov. Samo glasovanje smo začeli z malo podrobnejšo ocenitvijo, sedaj pa smo temu namenili anketo s spremljajočimi rezultati, saj boste tako lažje spremljali učinkovitost “spletnih kampanj”.
Glasovanje bo potekalo vse do konca volitev, ko bomo razglasili najbolj kvalitetno in učinkovito spletno predstavitev ene od slovenskih političnih strank. S tem bomo ugotovili, koliko nekatere stranke in njeni izpostavljeni kandidati dajo na spletno predstavitev. To, da je internet danes najbolj obiskan in bran medij, je seveda dejstvo in to dejstvo bodo nekateri znali zelo lepo izkoristiti sebi v prid.

Ob ogledu in analizi vseh devetih spletnih strani, sem takoj ugotovil da so nekateri, izdelavi in vzdrževanju spletne strani namenili več sredstev kot drugi. Kljub temu da izdelava spletne strani danes ni več luksuzna dobrina, temveč je dobrina skoraj že kar javne potrošnje. Pri spletni strani je pomembna vsebina in način kako potencialne volilce nagovoriti, da se na njej zadržijo še malo dlje, pri tem pa se poskuša z komunikacijo pridobiti dokončno zaupanje. Tako kot če bi vodili podjetje in bi želeli ponudbo predstaviti čimbolje in s tem privabiti čimveč kupcev. No, vseeno so  nekako v vrhu tiste politične stranke, ki so za izdelavo spletne strani ter njeno vzdrževanje namenili malo več denarja, kar je seveda takoj razvidno.

Tu seveda nismo ocenjevali samo grafičnega dizajna, temveč tudi ažurnost, količino vsebine, interaktivnost s potencialnimi volivci, izpostavljenost kandidatov (predsednikov strank) ter uporabo novejših tehnologij v sorazmerju z zmožnostmi. Na koncu pa temu sledi še komentar.

S tem ne bom le pokomentiral spletnih strani morebitnih vladnih strank, temveč bom tudi skušal nakazati, kaj je tisto kar je pomembno pri izdelavi spletne strani za katerokoli podjetje ki želi privabiti čimveč potencialnih kupcev.

Grafični dizajn
Pri grafičnem dizajnu so si skoraj vse stranke enakovredne. Toda, ne po uporabnosti, temveč po videzu. Namreč vsi upoštevajo prvo pravilo promoviranja, ki pravi da moraš uporabljati asociativne barve. Torej takšne kot so ponavadi v logotipu in na tiskanih materialih. Večina strank ima podobne barve (Modra, zelena, rumena, bela,…). Izstopata le Zares in SD, ki data več na žive barve, kot sta rdeča in oranžna. Vkolikor se tukaj pridržim načela iz prejšnjih člankov, sta rdeča in oranžna barva tako neprimerni, kot tudi primerni. Rdeča sicer daje občutek da se nekomu nekam mudi, kar je za spletno stran ki nekaj prodaja lahko pogubno. To pa se ublaži z odštevanjem, torej je rdeča barva s tem upravičena. Oranžna barva ponavadi daje občutek lakote, kar pa s sloganom “zares” mogoče celo napeljuje na vprašanje – Ste lačni boljšega?…kdo bi vedel.

Meni osebno najslabši dizajn, če že moram izbirati, je grafični dizajn SNS, ker je vanj vloženo premalo truda, ker vidimo le dva slogana, ubogo navigacijo ter 3 novičke. Tega pomanjkanja informacij, slika nasmejanega Zmaga Jelinčiča pač ne more omiliti.

LDS, SLS (Urednik: Povezava slssms.si ne deluje več), SDS in Nsi se držijo načela “enostavno do informacij” a pri tem pozabljajo, da se ljudem v povprečju ne da ravno stalno premikati gor in dol. Pri Lipii so me zmotili stili v naslovih, ki pač niso primerni za resno spletno stran. Pri Desus-u pa se držijo načela, ki pravi da: “Novo pač še ne pomeni boljše.” In jim dam tukaj po eni strani prav, saj je spletna stran med najpreglednejšimi.

Najbolj izpostavljeno

Tako kot pri spletnih straneh podjetij, ki želijo pridobiti čimveč potencialnih strank je tudi tukaj zelo pomembno kaj izpostavimo, da bi čimprej prepričali morebitne nove privržence.
Tako kot izpostavljena ponudba je tukaj pomemben volilni program, torej rešitve. Še najbolj so se v tem pogledu potrudili pri SD, SDS, Zares in Nsi. Govorim v smislu tega, kako najhitreje priti do najbolj pomembnih informacij.

Ažurnost
Skoraj vse spletne strani seveda uporabljajo element novic, torej razlog da se tisti ki so že videli spletno stran še vrnejo po nove informacije. S tem se pravtako potrjuje ažurnost, o čemer nam pove datum. No, tega načela se pri stranki SLS/SMS (Urednik: Povezava slssms.si ne deluje več) zaenkrat še ne držijo, kar je glede na burna dogajanja v zadnjem času, recimo da opravičilo.Vsekakor tukaj vsi razumejo, da morajo ustvariti medij, ki bo imel vsakodnevni obisk.

Interaktivnost in komunikacija z bodočimi volivci
To je najbolj pomemben del, ki pa je marsikje zelo zapostavljen. Še najvišjo oceno bi dal SD-ju, saj so naredili skupnost, imenovano “Red Book”, katere član lahko postanete zelo hitro. Tudi ta element je med vsemi spletnimi stranmi še najbolj poudarjen na prvi strani, kar je vredno pohvale. Poleg tega te poziv k strinjanju ali nestrinjanju s programom povabi, da si ga dejansko prebereš. O psihologiji klikanja in “požiranja” informacij na spletni strani sem že veliko govoril. Ta namreč pravi, da s tem ko obiskovalcu spletne strani damo možnost da aktivno sodeluje pri “soustvarjanju” nečesa in da se pri tem njegovo mnenje spoštuje (seveda posredno), bo tudi raje ostal tam kjer je, kot pa tam kjer ga niso niti vprašali kaj si misli o vsem.

LDS s Katarino in SNS z Zmagom, sta poleg SD-ja naredila veliko več od ostalih, kar se tiče osebnega stika preko interneta. Oba imata namreč daleč največ privržencev na trenutno v Sloveniji najbolj obiskanem portalu Facebook. Torej med mladimi od 18 do 35 let. Situacija na spletni strani je sicer malo drugačna, a osebni stik z volilcem pomeni daleč največ, še posebej če so to mladi, ki so večinoma še najmanj privrženi tradicionalizmu in konzervativizmu. Pri tem oba brez zadržkov kažeta tudi svoje druge osebne plati, kar je za volilca konec koncev tudi pomembno. Potrebno je izpostaviti še SDS, ki je edina stranka, ki  ima spletno stran narejeno tudi v angleščini. To je bilo za pričakovati, saj je v zadnjih letih iz tujine še vedno dobila največ glasov.

Kar se tiče komunikacije je potrebno izpostaviti še eno dejstvo, in sicer to da bo 9 od 10 ljudi raje napisalo sporočilo s pomočjo kontaktnega obrazca in kliknilo na pošlji, kot pa napisalo e-mail. Redke politične stranke se v tem pogledu lahko pohvalijo kot e-marketinško napredne.

Kako hitro lahko postaneš njihov privrženec, član?
Če nadaljujem, lahko povem da sem se pokušal včlaniti v vsako od udeleženih političnih strank. Izpolnil sem obrazec (tam kjer sem ga lahko našel), ker pa je potrebno tudi pisno izpolniti pristopno izjavo tega nisem storil, da me ne bi potem imeli za dvo, tro ali štiriličneža. Kakorkoli, po izpolnitvi obrazca so mi nekateri obljubili potrditveno sporočilo, ki pa ga v 24 urah še nisem prejel.
Tudi ko sem samo izpolnil obrazec, me nikoli ni vrglo na neko zahvalno stran in mi ponudilo novih vsebin. Torej nisem vedel, kaj bi lahko bil moj naslednji korak. No, to je če razmišljam kot zelo slab uporabnik interneta in ne nekdo, ki ve kaj išče. Toda, ali nismo dejansko vsi ciljna skupina?
Pri SD, LDS, Lipa in Zares, se vam zahvalijo za včlanitev. Pri Lipi je bilo potrebno vpisati še začasno prebivališče, saj vas drugače obrazec ne spusti dalje. (Verjetno je bila napaka že odpravljena, ker je drugače to zelo neresno!) Pri Desus, Nsi, SLS/SMS in SNS ta opcija ne obstaja oz je nisem našel tam kjer bi morala obstajati, na vidnem in vpadajočem mestu (Glej SD).

Omembe vredna je tudi poteza nekaterih posameznikov, ki kandidirajo za poslance. Nekateri imajo celo boljšo spletno stran kot njihova “matica”, drugi pa so udarili v prazno s spletnimi stranmi, kakršne so delali že pred petimi leti. Tukaj jih je nekaj.

www.alexzaposlanca.si/
www.brane-golubovic.com/kandidat-za-dz/index.html
www.iztok-vrhovec.si/
home.amis.net/ignacnav/volitve.htm
www.marjanbezjak.si/
www2.arnes.si/~uljff2/
vladimirceligoj.eu/

Končna ocena

Na splošno so vse spletne strani političnih strank kvalitetne in se zelo hitro odpirajo. Poleg tega vsi uporabljajo tudi video/avdio predstavitve, ki s tem, če se seveda osebno predstavijo in ni le posnetek z neke konference, pridobijo na osebnem (očesnem) stiku z obiskovalcem spletne strani. To pa vsi vemo, da ima vedno svoj efekt.
Nekaj političnih strank kaže tudi zametke e-mail marketinga, kar pomeni da se lahko pri njih naročite tudi na e-novice ki jih dobite preko e-maila.

Spletna stran je živ organizem, ki potrebuje vzdrževanje ter stalno dodajanje nove vsebine in glede na dejstvo, da internet dnevno uporablja že preko 70 odstotkov Slovencev je za pričakovati, da bodo spletne strani  igrale veliko vlogo pri pridobivanju potencialnih volilnih upravičencih, kar se bo seveda krepko poznalo tudi pri končnem rezultatu.

Končne ocene spletnih strani sem, glede na zgoraj omenjene sklope, dodelil takole:

  • SD – 4,5
  • SDS, LDS, Zares – 4
  • Nsi, Desus – 3,5
  • SLS/SMS, Lipa – 3
  • SNS – 2,5


Če želite tudi vi oddati svoj glas
in s tem sodelovati v anketi za “Najboljšo spletno predstavitev politične stranke, udeleženke na letošnjih volitvah”, se vam zato že vnaprej zahvaljujemo! Oddaj svoj glas tukaj.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*