Home » Marketing in prodaja » 10 nasvetov o tem, kako svojih kupcev ne smete podarjati vašim konkurentom

10 nasvetov o tem, kako svojih kupcev ne smete podarjati vašim konkurentom

Že velikokrat sem v svojih člankih omenjal kaj so tiste stvari, na katere morate biti pozorni, če seveda prodajate izdelke ali storitve preko interneta. Tokrat bi jih samo obnovil, kajti če neko stvar slišite večkrat, vam ta tudi lažje ostane v spominu. Poleg tega bom izpostavil tudi nekaj primerov, ki vam bodo služili kot asociacija, če se boste tudi sami znašli v podobni situaciji, medtem ko boste svojo spletno stran poskušali kar najbolje predstaviti morebitnim obiskovalcem vaše spletne strani ali spletne trgovine.

1.Najprej je potrebno določiti kaj je tista brezplačna stvar, ki jo lahko date obiskovalcu ob njegovem obisku. Ob tem naj vas opomnem, da ima obiskovalec v povprečju 3 sekunde, da to izve. Torej je potrebno izpostaviti nekaj, kar ga bo seveda pritegnilo nadaljne branje ali brskanje po vaši vsebini.

Ponudite mu lahko uporabne informacije, brezplačen preizkus, brezplačen priročnik, knjigo ali celo izdelek.  Vsekakor se mora „brezplačna stvar“ navezovati na vašo glavno storitev ali izdelek, ki mu ga želite prodati.  Na primer: Če prodajate blazine, mu lahko ponudite brezplačen nasvet o tem, kako priti do zelo udobnega spanca in kaj je zato potrebno. Tukaj se bo veliko ljudi vprašalo: Ali potrebujem blazino za boljši spanec? Ali sploh dobro spim?… Torej bodo prišli do problema, ki se ga, če mu ga ne bi omenili, sploh ne bi zavedali.

2.Vpišite vašo spletno stran ali spletno trgovino v čimveč direktorijev oz on-line imenikov in seznamov spletnih ponudnikov. Take spletne strani (direktoriji, imeniki) imajo namreč zelo dober obisk in kot take veliko pripomorejo k večji vidnosti vaše ponudbe, saj je ta zbrana na enem mestu. No, seveda ima tudi taka stvar svoje minuse in pluse. Negativna plat tega je, da se bo vaša ponudba znašla ob strani z vašimi konkurenti, kar pa včasih ni dobro. Saj bo obiskovalec, če ne bo našel dovolj informacij na vaši spletni strani imel vašega konkurenta le en klik stran. Če pride do tega, se na vašo spletno stran ne bo več vračal. No, roko na srce…Če boste imeli bolje predstavljeno ponudbo, se bo zgodilo obratno.
Plus je tudi ta, da vam vpisi v direktorije, ki se v iskalnikih uvrščajo visoko, lahko prinesejo boljše izhodišče za uvrstitev v iskalnikih kot sta Google in Najdi.si.

3.Pišite članke, ki se navezujejo na tematiko vaše ponudbe in jih dodajajte v vaš blog. Če tega nimate, na internetu obstaja veliko (dobro uvrščenih) spletnih strani, kamor lahko dodate svoje razmišljanje, nasvete ali komentarje, ki jih vidijo predvsem tisti, ki za neko določeno stvar potrebujejo mnenje avtoritete. Če to v vašem poslu ste, potem vam bodo potencialni kupci tudi veliko bolj zaupali. Z zaupanjem pride tudi bolj oseben odnos. In če imamo dober odnos s stranko, nam bo ta seveda veliko lažje zaupala svoj denar za rešitev problema.

Pri pisanju člankov bodite pozorni na to, da svoje trditve povezujete z vsebino, ki se nahaja na vaši spletni strani. Torej je vaš cilj, da bralca prepričate v to kar govorite in ga počasi navedete na vašo ponudbo, ki jo bo izrabil ko jo bo potreboval, saj v podzavesti ve, kje je našel dobrega ponudnika. Posledično lahko s tem pridobite tudi veliko priporočil.

4.Vkolikor dovajate novosti in objavljate novo ponudbo, ni nikoli odveč če za to izve širši krog ljudi in ne samo tisti, ki naj bi obiskali vašo spletno stran ali prebrali enega od vaših člankov. Lahko objavite tudi t.i. Press release, s katerim obvestite medije, da se z vašo ponudbo in vašimi rešitvami nekaj dogaja. Nekdo bo novico objavil in drugi ne. Vsekakor pa bodo mediji (ki lovijo in iščejo relevantne novice za svojo spletno stran), to s pridom uporabili. Torej če vržete kost, jo bo nekdo prav zagotovo želel obglodati.

5.Uporabljajte spletne strani, katerih princip je ustvarjanje t.i. družbenih skupin. Ene takih so Facebook, MySpace itd…. Tam lahko na neformalen način predstavite svojo ponudbo ali pa člane le teh skupnosti zaprosite za pomoč pri oblikovanju ponudbe. Saj veste, včasih na izdelek ali storitev, ki jo ponujamo gledamo s svojimi očmi in ne očmi potencialnih kupcev. Prav zato je pomembna sleherna kritika in mnenje nekoga zunanjega. Poleg tega se bo ta „zunanji“ s tem ko boste upoštevali njegovo mnjenje, počutil pripaden podjetju in tako mogoče veliko prej nekaj kupil od vas.

6.Če imate spletno trgovino, je zelo dobro imeti pripravljene tudi kupone s popusti, nagradne igre ali pa celo organizirane teste vaših izdelkov ali storitev. Če boste rednim obiskovalcem ali tistim, ki jih vsaj bežno zanima vaša ponudba, ponudili nekaj več, si bodo tisti ki bodo prišli na novo in videli da se nekomu dobro godi želeli da so tudi oni del tega. Če ne drugega, pa zaradi tega ker ne želijo zaostajati za nikomer.
Kuponi naj zajemajo popuste na izdelke ali storitve za imetnika kupona ali pa s temi kuponi ustvarite darilo, ki ga ti imetniki podarijo svojim prijateljem.

7.Če sem že omenjal pisanje člankov, ažuriranje vsebine na spletni strani in stalno spremljanje konkurence, naj vam omenim še eno uporabno stvar. Namreč forumi, ki jih je na spletu zelo veliko, so ponavadi namenjeni določenim tematikam ali pa ponujajo možnost, da se te tematike odpirajo po želji. Če boste bralcem forumov, ki razpredajo o stvari, za katero imate vi rešitev (vaši izdelki ali storitve), dali vedeti da je problem rešljiv in pri tem izpostavili primere, ko so bili ljudje na koncu zadovoljni, boste s tem pridobili nove potencialne kupce. Tu je potrebno imeti določeno mero tolerance, saj vas bodo ob prekomernem reklamiranju administratorji na teh forumih izključili. Torej je potrebno imeti neko mejo med reklamiranjem in dejanskim svetovanjem, kar je tudi namen forumov.

8.Če ste bili pridni in ste s pomočjo „brezplačnih“ informacij nasvetov, člankov, priročnikov, itd. uspeli izdelati seznam e-mail naslovov vaših potencialnih klientov, jim lahko pošiljate tedenske, dvotedenske ali morda mesečne e-novice, s katerimi jim podajate dodano vrednost na vašo ponudbo. Konsistentnost pošiljanja in prikazovanja znanja in avtoritete na vašem področju, bo v bralčevi podzavesti ustvarila sliko. Ta bo, ko bo rabil storitev ali izdelek kot je vaš, podzavestno takoj vedel kam se obrniti. Poleg tega imamo vsi radi, če nekomu nekaj svetujemo ali priporočimo glede na pretekle izkušnje. Torej bodo vaši potencialni kupci, če bodo z vašim odnosom zadovoljni, dobro besedo ponesli tudi tja, kamor morda vaš seznam ne seže, torej do ljudi, ki naj bi jih vaša ponudba pravtako zanimala.
In vsi vemo, da je priporočilo prijatelja danes vredno bogastva.

9. Vkolikor je vaš namen, da se v iskalnikih uvrščate čimvišje, je bilo na to temo povedano že veliko besed in napisanih mnogo člankov v našem blogu. Vsekakor je najpomembnejše, da se na vaši spletni strani vsebina stalno osvežuje (vključujoč ključne besede), da obiskovalci spletne strani lahko ob vsakem obisku pričakujejo nekaj novega. Če ne novega izdelka ali storitve, pa vsaj nove informacije nov nasvet ali novo novico o področju, ki se dotika same ponudbe.  Poleg tega je zelo pomembno tudi, da imate veliko povezav s spletnih strani, ki po koeficientu kotirajo višje kot vaša spletna stran. To namreč veliko pripomore k temu, da vas bodo potencialni kupci našli še veliko lažje kot konkurenco. In na koncu seveda, je potrebno spremljati tudi spletne strani konkurentov. Vaš namen ne sme biti kopiranje njihove vsebine, temveč objava še bolj kvalitetne vsebine, kot jo premorejo oni. Torej, če se bo nek obiskovalec zaradi pomanjkanja informacij na spletni strani od vašega konkurenta „preklikal“ do vaše spletne strani in tukaj našel to kar potrebuje, ste s tem konkurentu na najlepši način odvzeli enega od potencialnih kupcev. No….zgodi se lahko tudi obratno.

10.Vložite nekaj denarja. S pojavom spletnih strani in razvojem internetne tehnologije, so se pojavile tudi t.i. brezplačne strani. Na koncu koncev nobena spletna stran, ki naj bi kvalitetno privabljala potencialne kupce ni zastonj in NE SME biti zastonj. Če imate resno podjetje, ki ga stalni kupci spoštujejo, si ne smete privoščiti da boste 70% ljudem, ki vas bodo skušali najti preko spleta, ponudili le neke osnovne informacije, medtem ko bo imel vaš konkurent kompletno predstavitev podjetja, ekipe, vizije, strategije, ponudbe in na koncu nudil tudi dodatne informacije.

Spletni obiskovalci smo danes postali že zelo zahtevni. Če bo na spletni strani razvidno, da podjetje svojo ponudbo predstavlja z minimalnim vložkom, medtem ko za konkurentom „stoji“ profesionalna spletna agencija, bomo najverjetneje ( v 90 odstotkih) izbrali slednjega.
Torej podjetja, ki za kvalitetno spletno predstavitev še niso poskrbela, kaj kmalu ne bodo več  mogla prodati ničesar, saj jih tistih nekaj več kot 70% dnevnih obikovalcev interneta, niti ne bo vedelo da ta obstaja. To je dejstvo, ki ga je potrebno upoštevati.
Z vsakim dnem podjetja, ki nimajo kvalitetne spletne predstavitve, izgubljajo svoje potencialne kupce in jih s tem „podarjajo“ svojim konkurentom. 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*