Home » Marketing in prodaja » Ali res delam preveč?

Ali res delam preveč?

Tukaj ni toliko govora o času, ki ga porabimo, temveč bolj o samem poslovnem modelu, ki smo si ga zastavili. Čas, ki nam ga odvzame nek posel je lahko dvakrat krajši pri drugem poslu. Ali obratno…Možno je, da bi lahko do sedaj zaslužili že 10 krat več, če bi isti čas namenili nekemu drugemu poslovnemu modelu. Zelo verjetno, ste o tem razmišljali že večkrat. Torej, kako je to sploh mogoče?
Morda zaradi večjega tržišča? Ali morda zaradi boljših davčnih pogojev? Verjetno je bolj kot to, pomembno tudi kaj drugega.
No, v tem članku bom omenil zakaj lahko v dva različna poslovna modela vložite enako truda in z enim od njiju zaslužite dvakrat več.
Četudi obstaja veliko različnih poslovnih modelov, se nekako vsi navezujejo na dva poglavitna. To sta prodaja izdelkov in prodaja storitev. Naj vam dam enostaven primer…
Vzemimo najprej izdelek. Imam poslovni model s katerim prodajam e-knjige ali e-priročnike. Ko knjigo enkrat prodam, jo prodam. Osebi, ki jo je kupila, te iste knjige ne bom mogel prodati še enkrat. Ko jo enkrat ima, jo ima! Torej, edini način da zaslužim nekaj denarja od te osebe je, da ji prodam še druge e-knjige ali publikacije. Če mi to ne uspe, moram iskati nove kupce….

Govorimo zdaj o storitvah ki trajajo. Naprimer podjetje, ki se ukvarja z mobilno telefonijo in zaračunava uporabo mobilnega omrežja. Poleg porabljenih minut pogovora moram vsak mesec plačati tudi naročnino. Poglej si ta model. … Prodali so mi samo enkrat, plačujem pa jim vsak mesec …in to že kar nekaj let.

Vidite, da je z drugim modelom dejansko manj dela? Ko enkrat prodate svojo storitev, za katero se kasneje izkaže da kupec brez nje enostavno ne more živeti, jo bo ta uporabljal še kar nekaj časa. In kar je najpomembneje…za to storitev bo tudi redno plačeval.

Nikoli ne bomo mobilni operaterji ali elektro-podjetje. Je pa pomembno vedeti, da tako pri enem, kot tudi pri drugem poslovnem modelu porabite enako časa za prodajo izdelka ali storitve. A vendar s to razliko, da pri drugem primeru veliko lažje in hitreje prispevate k solventnost podjetja, saj tudi če ne prodate nič, so tukaj še vedno tisti, ki ste jim enkrat nekaj že prodali in vam še vedno plačujejo.

Kakorkoli, … Preden se podajate na morebitno uspešno poslovno pot, je to morda nekaj o čemer bi veljalo razmisliti.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*