Home » Izdelava spletnih strani » Skuhajmo jed, ki jo bo Googlov pajek z veseljem zmazal!

Skuhajmo jed, ki jo bo Googlov pajek z veseljem zmazal!

Ko vidite, da nekdo oglašuje stavek „Oglašujte brezplačno s pomočjo Googlovih Adwords oglasov“, je možno, da boste planili kot „lačen volk na ranjeni plen“.
In tako kot volk, boste ponudbo „zagrabili“, pa čeprav niti niste najbolj prepričani glede tega kaj ta vključuje. Mogoče je posredi celo „grabežljivost“, da so nekateri pripravljeni plačati začetni strošek, ker še vedno upajo, da bodo na neki točki prišli do tistega „brezplačnega“ dela.
Še niste spoznali pajka? Tudi pajek je lačen in tudi pajek bo planil na nekaj ,kar se mu zdi vabljivo.
Googlov pajek
Celotna operacija oglaševanja preko Googla zahteva več korakov in možno je, da se tisti brezplačni del nahaja čisto na koncu, …ko ste že vse plačali. Torej brezplačno še ne pomeni, da se boste „izmuznili“ brez stroškov.
Kakorkoli, ponudnik je dobro opravil svoje delo, vas prepričal in vam poslal ponudbo. In če ste vsaj toliko kot jaz, te ponudbe ne boste zavrnili, ampak boste vrtali naprej, da bi le odkrili veliko skrivnost.

Ali je možno pridobivati potencialne kupce, ne da bi bilo pri tem potrebno karkoli plačati?

Preden se zaletimo in zgrabim „brezplačne Googlove klike“, je tukaj nekaj pomembnih stvari, ki jih je o oglaševanju na Googlu potrebno poznati:

– Biti moramo sposobni napisati učinkovit oglasni tekst
– Vedeti moramo, kdo so tisti, ki bodo klikali na te oglase
– Dobro bi bilo oceniti, koliko potenciala ima produkt ali storitev, da bo ta zanimiva za potencialne kupce


Če torej govorimo o Googlovih Adwords oglasih, je najprej potrebno:


1. Najti ključno besedo ali sklop večih ključnih besed.
2. Določiti idealno razmerje med ceno in pozicijo, na katero naj bi Google postavil vaš oglas. Torej s čimmanj stroški.
3. Napisati učinkovit oglas. Ta mora biti zelo atraktiven, da dobesedno „prisili“ potencialnega kupca, da nanj klikne.

Vaš cilj je, da povečate število klikov z žalostnih 1 ali 2 odstotka, na 20, 30 ali celo 50 odstotkov. Vendar to pride le v primeru dražjega ekperimenta, vendar se vam le takrat dejansko izplača.
Kako, zakaj?…

Tisti, ki klikajo še niso vaši kupci!

Tako kot kupci v BTC-ju, tudi tukaj obstajajo takšni, ki bodo v vašo ponudbo le pokukali in šli dalje. Zato „klikajoče“ delimo v 4 skupine:

1.„Veseli“ obiskovalci – Radovedneži, ki so nekaj iskali preko „vaše“ ključne besede za svoj interes in jih vaša ponudba ne bo zanimala. Radi veliko klikajo.

2.„Brezplačneži“ – Iščejo brezplačen produkt, za zadovoljitev potrebe po nečem. Ko vidijo, da stvar ni brezplačna, jo zelo hitro popihajo.

3.Konkurenti – Marketingarji, ki jih zanima kaj se skriva pod vašim oglasom. Zelo dobra informacija, ki vam jo lahko „ukradejo“ skupaj s produktom.

4.Potencialni kupci – Ti imajo kreditno kartico v svojem žepu, ki jo nameravajo uporabiti, a le če jih bo nadaljevanje (po kliku na oglas, ga preusmeri v kvalitetno predstavitev ponudbe) prepričalo v to.

Torej, ob predpostavki 10 do 50 odstotnega klikanja je potrebno računati tudi na vse 4 oblike „obiskovalcev“. Koliko bo teh, ki naj bi jih vaš produkt ali storitev dejansko zanimala, pa je sedaj veliko vprašanje?

Analizirajmo potencial našega izdelka ali storitve. Kdo so naši kupci? Preden pričnete s kakršnokoli kampanjo, je najprej potrebno določiti potencial vašega izdelka ali storitve. Torej, kolikšna je sploh potreba potrošnikov po vaši ponudbi….Za to ni potrebno odkrivati tople vode. Že naslednjih 5 korakov vam bo zagotovo v pomoč:

1.Oglejte si prodajni tekst. Tu ne mislim, da si ga ponovno preberite, temveč razmislite kako vas ta impresionira. Ali je vabljiv? Ali so kombinacija barv, slike, izjave zadovoljnih kupcev in ostalo, dovolj sporočilni in nemoteči? Da ni predstavitev ponudbe bolj podobna zmedi in nas spominja na nekakšno grozilno pismo?

2.Preberite predstavitev ponudbe. Ali je sploh napisana s pravimi besedami? Ali upošteva zakonitosti spletnega pisanja, ki pravi (v prodajnem sosledju), da  moramo v interesentu najprej vzbuditi pozornost in ga nato prepričati v končno naročilo? Bi sami kupili ta produkt ali storitev? Bi vas vaša predstavitev ponudbe prepričala, da greste na obrazec za naročilo?

3.Koliko konkurentov boste imeli? Konkurenca je zdrava, torej naj bo. Ne želimo pa si seveda prevelike.

4.Kako dolgo že prodajate vaš izdelek ali storitev? Produkt, ki je v ponudbi že nekaj časa je „preizkušen in resničen“ – Dober marketingar namreč produktov, ki se ne prodajajo niti ne ponuja več. Hvala bogu….

5.Napišite oglas in ga začnite koristiti. Najprej zakupite 100 klikov in nič več! Če v teh stotih klikih ne uspete prodati ničesar, pozabite na tovrstno oglaševanje ali pa zamenjajte vsebino oglasa, da bo ta še bolj vabljiv in zopet poskusite. Tovrstno preizkušanje vas končno lahko popelje do pravega oglasa, a tak način je seveda veliko dražji.

Vkolikor s pomočjo prvih 100 klikov uspete pridobiti enega kupca ali več njih, potem se vam tovrstna oglaševalska kampanja, s pomočjo Googlovih Adwords oglasov izplača oz. ima velik potencial.

Sedaj smo pripravljeni za pridobivanje novih kupcev!
Kadarkoli vidim oglas, ki mi zagotavlja brezplačne potencialne kupce ali brezplačne klike, mi na misel pride beseda PREVARA. A pomislite…Razen zgornjih dveh ali treh „sponzoriranih povezav“ v Googlovem iskalniku, ki so posebej plačane, so vse ostale povezave, ki se vam ob vpisu iskalnega niza, ključne besede izpišejo, brezplačne! Tukaj torej želite biti vi!
Problem je le ta, da se v Googlovih zadetkih ponavadi pojavlja od enega pa vse tja do 200 mio izpisov. (Koliko se jih pojavi ko vpišete vašo ključno besedo?)

Google - Pod ključno “besedo izdelava spletnih strani” (1. mesto - Spletnik)


Po drugi strani, ne glede na to, da se google razvija v perfektno „iskalno mašino“, tudi ni nujno da se prve tri (sponzorirane) povezave nanašajo ravno na tisti izdelek ali storitev, ki ga v tistem trenutku iščemo. Ne daje vedno ravno najboljših rezultatov.
Torej, za pristop k vašim kupcem, bo vaša spletna stran morala biti optimizirana za prikaz na vsaj prvih treh straneh Googla. V nasprotnem vas ne bo nihče našel! Več kot 80 % ljudi, ki iščejo preko kateregakoli iskalnika, ne bo nikoli pogledalo na drugo stran, kaj šele na tretjo v Googlu. Kakorkoli, bližje kot ste vrhu, več imate možnosti, da nekdo najde tudi vašo ponudbo. Tukaj nastopi pajek….

Kako navdušiti Googlovega pajka, da bo imel rad vašo spletno stran?
Veliko je bilo že povedanega na temo optimizacije spletne strani za iskalnike, torej izpostavimo samo bistvo. Tukaj je nekaj stvari, na katere morate najprej pomisliti, vkolikor imate željo, da se vaša spletna stran ali spletna trgovina uvršča visoko v iskalnikih. Torej kaj je pomembno, da bo pajek „vzljubil“ vašo spletno stran in se nanjo (tako kot obiskovalci) vračal bolj pogosto.

1.Optimizacija spletne strani po ključni besedi (Vestno in po željah pajka)

2.Pridobivanje kvalitetnih „povratnih“ povezav

3.Osveževanje spletne strani z „optimizirano“ vsebino


Vedite, četudi uporabite vsa tri zgoraj našteta opravila, ni nujno da bo vaša spletna stran uvrščena na mesto, ki ga pričakujete.
Zakaj? Najprej morate s spletno stranjo in njeno vsebino „navdušiti“ Googlovega pajka. Dokler ga ne, ne morete pričakovati NIČ! To pa lahko traja tudi do nekaj mesecev.

Možno je namreč, da vaša spletna stran ali spletna trgovina strukturno ni narejena po željah pajka. Ena takih je zagotovo spletna stran, ki je v celoti narejena v flash animacijah, ki jih pač pajek ne mara in jih kot take ne upošteva. Tudi tekste, ki se nahajajo na slikah in so dejansko del slike, pajek ne „prebavlja“.


Google ima vgrajen algoritem, katerega naloga je, da ponudi čimbolj kvalitetno iskalno izkušnjo. To pomeni, da so mu bolj pomembne tiste spletne strani, ki so za pajka „okusne“ in ki pajku dajo vedeti, kje – na kateri polici ali omari – se nahaja „užitna“ hrana ali dobre in osvežene informacije.

Če se pajek na vaš spletni strani ne znajde, potem te spletne strani tudi google ne bo uvrstil višje in kot taka lahko stane na tisti „nezanimivi“ 23. strani z iskalnimi rezultati. Ljudje pa iščemo samo po prvih treh.

Kako izdelati spletno stran tako, da jo bo pajek z veseljem „pohrustal“ za malico?
Da bi se pajek „oglasil“ tudi pri vas, je potrebno najprej izdelati učinkovito in funkcionalno spletno stran z vsebino, ki je po ključni besedi že optimizirana in ki že komunicira z drugimi spletnimi stranmi preko t.i. povratnih povezav. Ne pozabimo tudi na članke, nasvete, dodatne informacije ter vsebino, ki pajku da vedeti, da je spletna stran sveža. Tudi pajek ima namreč raje svežo hrano, kot pa tisto, ki nekje na internetu stoji že 2 leti.

Googlove Adwords oglase koristite tudi za testiranje vaše ponudbe in iskanje prave ključne besede, po kateri boste lahko optimizirali vsebino vaše spletne strani za boljšo uvrstitev.

„Nahranite“ Googlovega pajka s svežo vsebino. Pajek bo Googlu sporočil, da je z „obrokom“ zadovoljen in Google vas bo uvrstil višje. Bolj kvalitetno kot bo pajek „jedel“, večkrat vas bo obiskal. Bolj ko bo sit, rajši vas bo imel Google.
Potencialni kupci sledijo pajku in zato bodo začeli hoditi na vašo spletno stran…..brezplačno!

Začnimo s „kuhanjem“!

Vkolikor mislite, da se vaša spletna stran ne uvršča visoko in bi pri tem želeli pomoč, kliknite tukaj.

Vkolikor še nimate spletne strani in bi želeli izdelati spletno stran, ki bi redno in kvalitetno „napajala“ Googlove pajke, nas kontaktirajte preko kontaktnega obrazca, e-maila info@spletnik.si ali nas pokličite na brezplačno številko 080 33 39.

Vsebine so objavljene tudi v e-priročniku “MSP”,
katerega pripravlja Javna agencija za podjetništvo in tuje investicije (JAPTI)
japti