Home » Marketing in prodaja » Kako se bo internet spremenil v letu 2009 in 2010!

Kako se bo internet spremenil v letu 2009 in 2010!

Prejšnji teden sem se udeležil on-line debate nekega znanega ameriškega podjetja, kjer so podjetniki in direktorji marketinga skozi sistem on-line konference razpredali o napovedih gibanja trendov spletnega marketinga v letu 2009 in 2010. Glede na to, da je spletni marketing danes najbolj učinkovit pristop h kupcem, bodo zaključki te konference vsekakor dobrodošli tudi za vas, saj boste na ta način lažje opredelili lastne cilje in načrtovali morebitne prihodnje investicije

Ne glede na to, da se z marketingom ukvarjam že več kot 10 let ( s spletnim marktingom odkar obstaja), sem se naučil kar nekaj novih stvari. Saj veste, največ se naučimo s poslušanjem in eksperimentiranjem, še posebej če gre za nekaj povsem novega.

 

Vkolikor le obstaja kakšna konstanta v e-marketingu, je to lahko samo ta, da se spletni marketing vseskozi spreminja in izpopolnjuje. Vzporedno z razvojem interneta seveda. Kljub ekonomski situaciji, me je presenetil optimizem vseh udeležencev, saj se večina njih strinja z dejstvom, da bo ekonomska kriza najmanj vplivala na tista podjetja, ki so se že opremila z najbolj učinkovitimi marketinškimi orodji in ki so že poskrbela za optimizacijo delovnih procesov s pomočjo lastne spletne strani ali spletne trgovine.


Informacije, ki sem jih ob poslušanju izkušenih marketinških gurujev kar požiral, sem nekako zbral v sklop, s katerim vam bom poskušal orisati razvoj spletnega marketinga v naslednjih dveh letih (2009 in 2010).


Samoumevne spremembe v letu 2009

1.
Leto poslovnega bloga.

Mnogi bodo rekli, da je bilo že leto 2008 „leto poslovnega bloga“, toda z mojega stališča in stališča večine manjših in srednjevelikih podjetij, poslovno bloganje še ni „prišlo“ na našo sceno. Velika večina blogov, ki jih najdemo, namreč ni v lasti podjetij, temveč predvsem posameznikov, ki si na ta način želijo ustvariti svoje ime.

Še vedno je veliko vodij in direktorjev marketinških oddelkov ali lastnikov podjetij, ki se izogibajo poslovnemu bloganju. To naj bi jim vzelo preveč časa, ne cenijo njegove vrednosti, se bojijo da bodo z njim odkrili preveč skrivnosti konkurenci ali pa da bodo s članki povzročili prej negativni kot pozitivni efekt. Jaz pa mislim, da je leto 2009 leto, ko bodo ti podjetniki prenehali tarnati s temi klišejskimi razlogi in se dejansko poprijeli dela. Če drugim to uspeva, bo tudi njim. Če bodo v tem seveda videli svojo priložnost.

Tudi zaradi stanja ekonomije, je za pričakovati da bodo podjetniki vse bolj in bolj iskali načine in poti, s katerimi lahko pridejo do večjega obiska spletne strani, „ujamejo“ več potencialnih kupcev in pridobijo več končnih kupcev preko interneta. Bloganje je prvi korak, da bodo pri tem lahko tudi stroškovno učinkoviti. Poslovni blog bo v letu 2009 tako pomemben kot spletna stran!

2.
SEO strokovnjaki bodo začeli prinašati dobiček!
V letu 2008 je bilo za marsikatero podjetje potrebno obnoviti spletno stran, jo optimizirati za iskalnike ali pa jo začeti osveževati, če smo hoteli da se ta dobro uvrsti v iskalnikih in pritegne več obiskovalcev. Pri tem so imeli vlogo predvsem programerji in uredniki spletnih strani, saj je za optimizacijo potrebno poseči predvsem v strukturo, vsebino in izpostavljenost spletne strani, kar pa dejansko ni več dovolj! Zakaj?

Potrebno se je zavedati, da se situacija na trgu hitro spreminja, kupci preko interneta so z vsakim dnem bolj izobraženi in ti enostavno ne klikajo več tam kjer ni potrebno.

Če bi od vsakega lastnika spletne strani, ki si želi biti prvi v iskalnikih in zato ne bi plačal ničesar, dobil po 1 evro, bi danes že srkal koktejl na eni od rajskih plaž. Pojavlja se namreč problem, ki se ga podjetniki na začetku ne zavedajo, in to je, da je potrebno vložiti tudi nekaj svojega časa in konec koncev tudi denarja, da bi lahko dosegli nek učinek. Zapomnite si, če si bo vaša konkurenca privoščila npr. oglaševanje na plačani klik (PPC), vam ne preostane drugega, da si ga tudi vi. Če seveda želite biti konkurenčni.

Če nadaljujem, v letu 2009 se pričakuje, da bodo izvajalci optimizacije spletne strani za iskalnike, ne le „osveževali“ spletno stran s programerskega vidika, temveč jo tudi opremljali z za iskalnike optimizirano vsebino spletne strani. Torej bodo na površje priplavale storitve kot so: Optimizacija spletne strani in priprava vsebine optimizirane za iskalnike! Ta storitev se bo namreč prilagodila podjetnikom, ki želijo imeti kvalitetno spletno stran, po ključnih besedah optimizirano vsebino in predvsem sistem, ki bo privabljal kupce preko PPC oglaševanja. Kombinacija storitev, ki bo najbolj uspešna le, če bodo pri njej enakovredno upoštevani vsi vidiki, bo podjetniku lahko prinesla želen rezultat.

Glede na to, da se bodo stalno pojavljali novi ponudniki, z novimi idejami in kombinacijami storitev, bodo obstoječi strokovnjaki primorani v razširitev svoje ponudbe. Glavni cilj SEO strokovnjaka bo tako, ne le optimizacija spletne strani za iskalnike, temveč tudi končni rezultat, ki naj bi ga s to optimizacijo dosegli. Torej, število potencialnih kupcev, ki naj bi jih pridobili za neko določeno obdobje.
Naloga strokovnjaka, ki ga boste morda najeli, ne bo več le „poliranje“ spletne strani, ko bo ta že narejena, temveč načrtovanje spletne strani, ki bo s pomočjo marketinških orodij, v nekem določenem obdobju morala doseči določeno število potencialnih kupcev in posledično načrtovani prihodek. Vnaprej bodo torej morali znati določiti ROI, kar bo za podjetja odločilnega pomena, tudi že pri samem načrtovanju stroškov. Tega do sedaj ni bilo možno napovedati. Večji poudarek bo torej na vsebini spletne strani in uporabi „poceni“ učinkovitih marketinških orodij.

3.
Prevladovalo bo oglaševanje preko spletnih skupnosti.
Povprečno manjše ali srednjeveliko podjetje še vedno raje potroši določeno vsoto denarja za oglaševanje preko pasic ali adwords oglasov, kot pa da bi pisalo blog, dodajalo osveženo vsebino na spletno stran ali pa se aktivno ukvarjalo z izboljšavo uvrstitve v organskih rezultatih v iskalnikih. Vedno je bilo lažje potrošiti nekaj denarja, kot pa nekaj lastnega časa.
Še posebej takrat, ko vemo kaj vse bomo dobili za tisti denar.

Pri PPC oglaševanju je jasno, najprej izberete ključno besedo, plačate toliko klikov kolikor jih bo dejansko nastalo in interesente usmerite na vašo spletno stran. Tam se nahaja vaša ponudba in vi, ki boste te klike (potencialnih kupcev), spremenili v končne nakupe. Skratka plačate samo toliko, kolikor boste dobili klikov.

Z bloganjem in optimizacijo spletne strani za iskalnike se da postoriti še več. V smislu stroškov je ta način brezplačen, zahteva pa malo več vašega časa. Odločiti se je samo treba…ali boste v svoj on-line posel investirali svoj čas ali svoj denar? Oba načina sta dobičkonosna, vendar je pri cenejšem potrebno biti bolj dosleden, saj se že najmanjše odstopanje pozna tudi na uvrstitvi.
Primer dveh istih podjetij, z različnimi odstopanji, si lahko pogledate tukaj >>

Enako je pri spletnih skupnostih ali t.i. družbenih medijih. V tem trenutku obstaja zelo malo podjetij, ki bi znali učinkovito izkoristiti tudi takšno priložnost. Za primer, neki turistični agenciji lansko leto poleti ni bilo potrebno prodajati last minut paketov. Zakaj? Izkoristili so prednosti spletnih skupnosti. Na Facebook so postavili oglas (PPC), določili ciljno skupino in v nekaj dneh pridobili toliko naročil, da so morali najeti še dodatno čarter letalo. Računica? S samo tremi potniki, ki so se „predčasno“ prijavili na aranžma (v običajni ponudbi in ne lastminute), si je agencija že lahko privoščila tistih 100 klikov, s katerimi je hitro zapolnila svoje kapacitete.

Spletne skupnosti, kot so Facebook, Linkedin, MySpace, itd., imajo eno veliko prednost. Lahko ciljate na točno določeno skupino. Po letih, po spolu, po nacionalnosti, po veri, po hobijih, po interesih, po prijateljih, itd…in oglas se prikazuje samo njim.
Te spletne skupnosti so še v fazi razvoja, z njimi pa se razvija tudi ta ideja o ciljanem oglaševanju. Kakorkoli, v letu 2009 se bo na tem področju zgodilo še marsikaj. Ne zaradi tega ker se mora, ampak ker je ta način zelo enostaven, poceni, učinkovit in predvsem cilja na tiste potrošnike, ki so po njihovih potrebah, željah in demografiji še najbližje temu, da potrebujejo nek določen produkt ali storitev.

4.
Marketinška orodja bodo postala tako pomembna, kot so sedaj računovodski programi.
Pri podjetju Spletnik za dostop do potencialnih kupcev in komunikacijo z obstoječimi kupci, že kar nekaj časa koristimo napredna marketinška orodja. Kot vodja marketinga si ne morem več predstavljati, da bi se ukvarjal s spletnim marketingom, ne da bi pri tem koristil temu namenjene programe. Tako kot si računovodja več ne predstavlja, da bi dogodke knjižil ročno. V letu 2009 bo marsikatero podjetje začelo uporabljati orodja za spletni marketing. Če ne drugega, ga bo pa zagotovo konkurenca.

Zvezde so poravnane, a šele proti koncu leta 2009

1.
Zbudila se bo tudi generacija B2B
Presenečeni boste, koliko tradicionalnih B2B marketingarjev se odziva z „ne prodajamo ničesar preko interneta“, če jih vprašam kako pomemben je spletni marketing kot orodje za rast njihovega posla. Toda, tudi oni se bodo „zbudili“, še posebej zaradi dejstva, ker sta B2B marketing in spletni marketing kot ustvarjena drug za drugega. Kupci iščejo informacije, da bi se izobrazili o produktu ali storitvi. Internet pa je bil ustvarjen zato, da deli informacije, ki jih ljudje iščejo 24 ur na dan, 7 dni v tednu in 365 dni v letu. Seveda ob pogoju, da se te informacije prikažejo v nekaj milisekundah. Kupci so v zameno za določene informacije pripravljeni zaupati svoje osebne podatke. In B2B marketingarji … bodo končno znali izračunati koliko je 2+2+2!

2.
Večina „enosmernih“ spletnih agencij bo izumrla.
Storitev izdelava spletnih strani, kot samostoječi posel, bo kmalu izumrla. Podjetij, ki se bodo ukvarjala izključno samo z izdelavo spletnih strani, bo kmalu vedno manj. Pravtako bodo izumrle PR agencije in tudi tradicionalne oglaševalske agencije. Na trgu namreč obstaja že veliko število agencij, kjer se s samo izdelavo ukvarja tudi do 30 zaposlenih ljudi. Za študente, samozaposlene in vikend-poslovneže enostavno ne bo več prostora.

V zadnjih nekaj letih, še posebej v letu 2008, se je na slovenskem trgu pojavilo kar nekaj spletnih agencij, ki so zmožne slediti hitremu razvoju spletnega marketinga in ga kot prednost predstaviti svojim kupcem. Torej so iz manjšega podjetja za izdelavo spletnih strani, zrasle v spletne agencije, katerih glavni cilj ni več le izdelava spletne strani, temveč tudi skrb, da je ponudba, ki se nahaja na tej spletni strani, vidna in sposobna privabljati potencialne kupce. Torej se osredotočajo tudi na število kontaktov, ki jih je naročnik sposoben oskrbeti – Povpraševanje = Potencialni kupci.

Letošnje leto bo za marsikatero spletno agencijo odločilno. V negativnem ali pozitivnem smislu. Tista, ki bo svojim naročnikom zmožna ponuditi tudi nek rezultat in ne samo izdelavo spletnih strani, bo veliko bolj uspešna. Takšna podjetja bodo počasi začela prevzemati naročnike manjših podjetij in na koncu leta je za pričakovati, da bo dobršen del tistih „enosmernih“ podjetij, dejansko odpadel. Torej se morajo ta v tem letu prilagoditi ali umreti. Naročniki bodo povrhu še bolj zahtevni, spletne agencije pa bodo poleg lepe spletne strani morale poskrbeti tudi za čimveč njihovih obiskovalcev.

3.
Spletne zvezde“ imajo največ možnosti za uspeh
Čeprav se ameriški in slovenski trg v marsičem razlikujeta, se lahko vseeno marsičesa naučimo ravno iz njihovih izkušenj. Kako pomembno je pisanje bloga in pridobivanje avtoritete s pomočjo strokovnih člankov in nasvetov, ki jih konstantno moramo dodajati, nam povedo mnoge spletne skupnosti, kjer se novi, stari podjetniki „borijo“ za najbolje napisani in najbolje brani članek. Predvsem so američani „udarjeni“ na ta način, ker se zavedajo dejstva, da jih utrjevanje avtoritete na svojem področju lahko „utrdi“ tudi tam, kjer se prej še niso pojavljali.

Spomnite se Dr. Phila iz ameriške pogovorne oddaje Oprah. Najprej se je gospod pojavljal le kot strokovni komentator, nato je dobil svoj del oddaje, sedaj pa že piše razne knjige, ima svojo oddajo, ustanavlja podjetja, rešuje življenja, itd. Skratka, najprej si je utrdil avtoriteto, potem pa se je še „razprodal“.
Če bi npr. Jonas, čigar blog je eden najbolj branih v Sloveniji, ustanovil podjetje, ki bi se ukvarjalo s stvarmi o katerih piše, recimo s testiranjem nove IT tehnologije, bi najverjetneje imel zelo zelo dobro izhodišče za uspeh.

Kakorkoli, internet je mesto, kjer se lahko sposobni ljudje izpostavijo sami, kjer ni cenzure in kjer ni „velikega brata“, da bi tem sposobnim ljudem govoril kaj delati. Če ima taka oseba odlično obiskan blog, to dejstvo lahko izkoristi podjetje, ki bo takšni osebi pripravljeno ponuditi največ. V Jonasovem primeru je bilo to podjetje Dormeo (če se še spomnite video klipov, kjer je Jonas „reklamiral“ žimnico), ki je na ta način „zakupilo“ Jonasovo občinstvo.
Žalostno je, da je Jonas skoraj edini takšen primer pri nas, in še to več ali manj zahvaljujoč njegovim prejšnjim pojavljanjem na radiu in televiziji. Blog bo torej v letu 2009 nepogrešljiv!

4.
Prodajni in maketinški oddelki bodo delovali kot eno!
Če prihajate iz večjega podjetja, potem najbrž veste, da se ponavadi največje iskre krešejo ravno med oddelkom prodaje in oddelkom marketinga. Eden drugemu so v napoto in redko delujejo kot eno. Strategija podjetja je lahko naravnana prodajno ali pa marketinško.

S spletno stranjo je naloga marketinga predvsem pridobivanje potencialnih kupcev in njihovih podatkov, naloga prodaje pa, da te ljudi kontaktira in jim poskuša kaj prodati. Vloga obeh se torej spremeni in porazdeli, kar pomeni da oddelka postaneta odvisna predvsem drug od drugega. Torej delujeta kot eno! S tem se zmanjša strošek in poveča vloga timskega dela. Vkolikor marketingar zna zainteresirati kupca, a mu prodajnik ne zna prodati, potem tudi marketingar ne bo mogel najti novih potencialnih kupcev, ker ne bo imel dokaza, da mu je sploh kdo zaupal. In obratno.

Vkolikor za prodajo in vodenje dnevnika kupcev uporabljate CRM ali katerikoli drug program za nadzor nad kupci, potem lahko tega koristi tudi vodja marketinga, saj na ta način lahko izve veliko informacij o strukturi ciljnih skupin kupcev in te posledično zna nato nagovoriti tudi bolj osebno, preko newslettra ali preko kontaktnih e-mailov.

Zadovoljstvo bo obojestransko tudi v primeru, da bo spletna stran ali spletna trgovina sposobna samodejno prejemati naročila in jih nato servirati prodajnemu oddelku v obliki uporabnih kontaktov. Kakorkoli, odločitve o načinu trženja in urejanja spletne strani ter pridobivanja potencialnih kupcev preko oglaševanja, se definitivno sprejemajo skupaj.

Napovedi za leto 2010 in naprej…

1.
Nemedijska podjetja, bodo začela ustanavljati lastne spletne medije.
Spletnik je spletna agencija, kjer izdelujemo spletne strani, spletne trgovine, oddajamo gostovanje, registriramo domene in predvsem (z nasveti in članki v Blogu, e-priročniki, učilnico, izobraževanji…) skušamo brezplačno pomagati manjšim in srednjevelikim podjetjem, pri njihovi on-line predstavitvi ponudbe. Torej vzpodbujamo podjetnike pri čimvečjem izkoristku prednosti interneta pred njihovo konkurenco.

Pri podjetju smo pred kratkim razvili tudi spletno skupnost Lovecnacene.si, ki je sicer še v beta fazi, a že privablja več kot 100 tisoč unikatnih obiskovalcev mesečno. Ker je tam možno oglaševati, kot lastniki lahko to izkoristimo tudi sebi v prid. Torej lahko oglašujemo „brezplačno“.

Lep primer je tudi spletna stran 24ur.com, kamor se velik del obiska generira tudi z drugih portalov, ki so v njihovi lasti in obratno.
Nekdo ki prodaja gradbeni material, bo naredil medij, kjer si npr. obiskovalci lahko preračunajo stroške, ki jih bodo imeli pri gradnji, glede na uporabljeni material.

Nekdo, ki prodaja turistične aranžmaje, bo ustvaril forum, blog ali spletno stran, kjer bodo obiskovalci sodelovali v nagradnih igrah (vsak mesec 1 potovanje), sami sestavljali produkte (Itinerar), glasovali za najboljše izlete, dodajali galerije z izletov, itd..
Karkoli lahko ponudi informacije, ki naj bi jih iskal širši krog uporabnikov interneta, podjetju lahko omogoči, da to dobro izkoristi tudi sebi v prid.
Zakaj bi torej plačevali oglaševanje drugje, če lahko oglašujete na lastnem mediju.

2.
Učinkovita CPL (Cost-Per-Lead/ Strošek na potencialnega kupca) omrežja bodo najbolj uporabljana tudi s strani B2B podjetij.
Spletne skupnosti ali družbeni mediji, kot so prej omenjeni Facebook, Linkedin, itd., bodo na veliko začeli prodajati CPL oglasni prostor, kar pomeni da imajo glede na sedanje število uporabnikov (več sto mio) zagotovljeno že pravo bogastvo. Celo nišna B2B podjetja se bodo počasi zatekla tja. Google bo prisiljen ukrepati in še bolj razvijati svoje storitve, kar pomeni da se bodo kmalu pokazale čisto nove možnosti oglaševanj in rešitev, za še lažje in bolj ciljano pridobivanje potencialnih kupcev. Podjetja, ki ne bodo sledila temu tempu, bodo zaostala, saj ima danes spletno stran že skoraj 65% slovenskih podjetij. Med temi je prav gotovo tudi nekaj takšnih, ki se pulijo za isto ciljno skupino kot vi. Pogoj bo seveda funkcionalna in učinkovita spletna stran ali spletna trgovina, katere vsebina bo optimizirana za iskalnike in zmožna prejemati naročila.

3.
Iskanje bo postalo odvisno predvsem od spletnih skupnosti!
Če zopet omenim Facebook… njegov tržni delež še vedno zelo strmo narašča. Kjerkoli se pojavim, kamorkoli grem, kogarkoli srečam, povsod se vsaj enkrat omeni Facebook. Če dodam, da so na Facebooku prisotni že „skoraj vsi“, potem je jasno zakaj ima takšna spletna skupnost pred seboj dejansko le še Google.com. Glede na pogostost uporabe in obiskanost Facebooka, se bodo v iskalniku Google.com na prvih mestih začele pojavljati predvsem povezave na Facebook. Tudi na izdelke ali storitve podjetij, ki bodo tam imela predstavljeno svojo ponudbo.
Lep primer je tudi spletna skupnost Lovecnacene.si, kjer svoje artikle predstavlja že skoraj 500 slovenskih spletnih trgovin. Večina teh spletnih trgovin se ne bo nikoli uvrstila visoko v iskalnikih, bo pa njihova ponudba vseeno na „vidnem mestu“.

Kakorkoli, spletne skupnosti bodo v naslednjih letih igrale vidno vlogo v iskalnem marketingu, kar pomeni da bodo po obiskanosti in uporabnosti začele konkurirati tudi iskalnikom kot so Google, Najdi.si, Yahoo, itd.

4.
Nova „ekosistemska“ podjetja bodo začela hitro rasti, ob tem pa bodo demonstrirala moč interneta, ki bo spremenil industrijo. Verjetno nova industrijska revolucija.
Zaenkrat je na internetu še zelo malo t.i. ekosistemskih podjetij. A en primer vseeno lahko izpostavim. In to je seveda Google.com.
Ustvarili so program, ki je zorganiziral internet. Privlekli so pozornost na stotine milijonov ljudi, ki iščejo po internetu. Te ljudi so s pomočjo adwords platforme spremenili v potrošnike in to je privleklo oglaševalce, ki jih je bilo v nekem trenutku več, kot pa je bilo ponudbe. Z objavo Googlovih oglasov na partnerskih spletnih straneh, glede na izbrano ključno besedo, je zadovoljil povpraševanje, nastal pa je problem, da je bilo vse več takšnih oglaševalcev, ki se niso bili sposobni oglaševati brez dodatne pomoči. Zatorej so pri Googlu dokončno ustvarili še mrežo kvalificiranih Google Adwords strokovnjakov in tako sklenili ekosistemaski krog.
Trenutno Google zaposluje več tisoč ljudi, medtem pa se njihov posel veča dejansko v neskončnost.

Vsakdo, ki bo k temu kakorkoli prispeval, bo v zameno zato dobil še večjo vrednost. Naj si bo to pridobivanje potencialnih kupcev preko adwords oglasov ali optimizacija spletne strani za iskalnike.

In še nekaj, konkurenca se tega ne bo zavedla še nekaj časa, izkoristite torej svojo priložnost in takoj začnite ustvarjati spletni marketing!
Če imate vprašanje glede povedanega ali pa želite, da ocenimo vaše stanje/izhodišče za pridobivanje potencialnih kupcev preko naprednega spletnega marketinga, potem nas lahko vedno kontaktirate preko kontaktnega obrazca, e-maila info@spletnik.si ali preko telefona 080 33 39.


Vsebine so objavljene tudi v e-priročniku “MSP”,
katerega pripravlja Javna agencija za podjetništvo in tuje investicije (JAPTI)
japti

 

3 comments

  1. Zelo zanimivo! Hvala za dober nasvet

  2. Zelo zanimivo!

    Hvala za napotke,so zelo dobrodošli.Pred nekaj časa nisem verjela, daje v tem, kar pišete sploh kaj resnice.Zadnje čase dosti bolj spremljam zadeve in lahko samo rečem, da ste strokovnjaki na svojem področju.Vsa čast.

    Še naprej mi prosim pošiljajte informacije.

    Lep dan še naprej!
    Anica

  3. Pozdravljena Anica!

    Veseli nas, da berete naše nasvete. Vaše mnenje nam seveda veliko pomeni.
    Želimo vam veliko uspeha še naprej!

    LP,
    Uroš Bogdanović
    Vodja Spletnik marketinga

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*