Home » Google oglaševanje » Kako z najbolj učinkovitimi marketinškimi metodami povečati dobiček (Izobraževanje 23.1.09)

Kako z najbolj učinkovitimi marketinškimi metodami povečati dobiček (Izobraževanje 23.1.09)

V petek 23.1.09, smo izvedli že naše 20. izobraževanje, in sicer prvo namenjeno samo izključno našim naročnikom. V treh urah in pol smo izvedli veliko novih stvari in predvsem so udeleženci lahko dobili občutek, kaj ŠE je potrebno, da bo spletna stran učinkovita in sposobna konverzije potencialnih kupcev v končne kupce. Ugotovili smo, da je za učinkovit spletni marketing potrebno vzpostaviti zdrav “ekosistem”, ki ga kasneje lahko koristimo tudi pri uvajanju novih storitev. Kaj smo torej ugotovili? Glavno sem strnil v spodnji tekst….

 

Ugotovili smo, da je temeljno pravilo učinkovitega internetnega trženja PRODAJA!
Pri tem se moramo vprašati kaj prodajamo, torej kaj je tista „transakcija“ zaradi katere tržimo. To je lahko končni nakup produkta, brezplačna evaluacija (preizkus, e-priročnik), dvigovanje ugleda, branding znamke, nabiranje kontaktov (e-mailov), itd.

 

Predvsem je odvisno od tega, kaj želimo od naših obiskovalcev. Temu se namreč prilagaja tudi način uporabe spletne strani in ostalih programov kot orodja za povečevanja dobička v procesu trženja.

 

Pomembni so 3 koraki, ki jih morate nujno upoštevati vkolikor želite doseči maksimalen učinek pri minimalnih vloženih sredstvih.

  1. Korak:
    CILJ je OBISK, ki ga lahko pridobimo z:
    – relevantnim oglaševanjem (plačilo na klik) in
    – promocijo spletne strani (organsko optimizacijo)
     
  2. Korak:
    CILJ je PRODAJA, ki jo ustvarimo s:
    – pridobivanjem e-mailov potencialnih kupcev in
    – generiranjem ostalih poslovnih transakcij
     
  3. Korak:
    CILJ je PRODAJA in PONOVNA PRODAJA, ki ju izvajamo s pomočjo:
    – e-mail programa (newsletter, e-novice) in
    – objavo novih, svežih, zanimivih vsebin
    S spletnim oglaševanjem in promocijo pridobimo spletne obiskovalce, na spletnem mestu uporabniku prodamo produkt ali pridobimo njegov e-mail naslov, nakar preko neposrednega komuniciranja (osebno, e-novice, …) pospešujemo prodajo.  

    Bistveno je pridobiti interesente, ki se dejansko zanimajo za produkt, torej izrazijo potrebo po produktu. Naša naloga je, da v njih ustvarimo željo po produktu, saj ponavadi ravno ta želja po nečem pozroči končno odločitev. Saj veste, kupujemo pri tistih trgovcih, ki jim najbolj zaupamo in katerih produktov si najbolj želimo.


Pri prodaji fizičnim osebam ali podjetjem se „ekosistem“ v principu ne razlikuje. Oba namreč vključujeta enako pot od oglaševanja in „vzbujanja želje“ do končnega nakupa in skrbi za obstoječega kupca. Do razhajanj pride predvsem v fazi komuniciranja, ko že pridobimo kontakt interesenta, saj je ponavadi pri poslovanju s podjetji potreben malo bolj sofisticiran pristop. Predvsem tukaj ciljam na pošiljanje predračunov, podpisovanje pogodb, ocenjevanje in primerjavo, analizo, torej procese, ki so potrebni za dokončen nakup.
Pri fizičnih osebah je pot od oglaševanja do končnega nakupa krajša, hitrejša in bolj intuitivna, torej prilagojena čimširši uporabi.


Model tržnega komuniciranja smo razdelili na 3 osnovne faze:

Obsevanje in pridobitev potencialnih kupcev
Konverzija potencialnih kupcev v končne kupce ali uporaben kontakt
Nadaljevalno komuniciranje (potencialni kupci in priporočila v prvi nakup, obstoječi v ponoven nakup)

 

 

 

Če ga prenesemo v realno sliko, bomo dobili lep primer…

12.png

 

 

1. Glede na definicijo modela in obnašanje povprečnega potrošnika, smo pri osnovni meritvi nekako prišli do končnega izračuna. Torej za 666.666 prikazov pasice, ob pogoju 1,5 % uspešnosti, bi morali dobiti vsaj 1000 obiskovalcev. Če jih uspemo konvertirati v 10 končnih kupcev in 200 potencialnih kupcev (z e-mail naslovi), jih bomo v nadaljevalnem komuniciranju uspeli pridobiti še najmanj 50.

131.png

2. Če bi v istem primeru izboljšali oglas in s tem uspeli pridobiti več kontaktov (1333), bi na koncu dosegli še boljši učinek. S tem bi pridobili 13 kupcev, 266 e-mail naslovov in skozi nad. Komuniciranje še 66 kupcev. Torej skupaj 79 končnih kupcev in še 200 potencialnih kupcev.

141.png

3. V primeru, da se lotimo izboljšave konverzije, torej posežemo v spletno stran in izboljšamo tisti zadnji korak pred nakupom ali oddajo osebnih podatkov (obrazci za povpraševanje, klici k akcijam, nagradne igre, itd…), potem se pravtako lahko nadejamo boljšega rezultata. Bistveno je, da se možnosti testirajo, torej da skozi čas ugotovimo, katera verzija obrazca in katera verzija strani, sta najbolj učinkovita pri končni nakupni odločitvi.

 

V tem tretjem primeru smo torej izboljšali konverzijo na spletnem mestu.
Če smo torej skozi oglaševanje pridobili 1333 obiskovalcev in smo pri konverziji bili še bolj uspešni (16 končnih kupcev in 266 e-mailov), potem lahko računamo na še dodatnih 80 kupcev, ki jih bomo pridobili skozi nadaljevalno komuniciranje.

151.png

 

 

Ugotovili smo, da so pri vsaki fazi možne izboljšave. Z vsako izboljšavo lahko dosežemo tudi boljši učinek. Vse je torej odvisno predvsem od testiranja. Več kot ga je, bolj se boste približali modelu (ekosistemu), ki ga lahko nato implementirate ob vsakem novem produktu ali storitvi.

Pri tem je nepogrešljiv del t.i. nadaljevalno komuniciranje, s pomočjo katerega poskušamo vzdrževati kontakt z našimi obstoječimi in potencialnimi kupci. S pomočjo tedenskih, dvotedenski ali mesečnih e-mail kampanj (e-novice, e-revija, ponudba, obvestila, nasveti, …..) moramo držati stik z njimi, jih vsake toliko spomniti tudi na našo ponudbo, vsekakor pa je pri tem potrebno biti pazljiv, da v nobenem trenutku ne izpadete vsiljivi in posesivni s svojo ponudbo.

 

Cilj nadaljevalnega komuniciranja je, da s pomočjo avtoritete, realnih primerov, izkušenj obstoječih kupcev in nasvetov, v prejemniku potrebo nadgradimo v željo, kar naj bi tega potencialnega kupca tudi prepričalo v končni nakup in morebitna priporočila prijateljem, znancem ali poslovnim partnerjem.

Bistven je vložek, torej denar!

Če na Googlu zakupimo ključne besede recimo v znesku 300 € in na podlagi tega na spletno stran pridobimo 1000 obiskovalcev, bomo ob predpostavki prvega zgornjega modela (CT konverzije 1%) in vrednosti produkta 120 €, pridobili 10 novih kupcev (prihodek 1200 €) in recimo 200 novih e-mailov. V fazi nadaljevalnega komuniciranja bomo pridobili še 50 kupcev (prihodek 6000 €).
Prihodek je ob 50% marži 7200 €, medtem ko so v lastno ceno vračunani stroški spletne strani, spletnega komuniciranja in zakupa ključnih besed.

 

Ob izboljšani konverziji in istih pogojih, ko bi namesto 60 končnih kupcev pridobili 96 končnih kupcev, bi stroški ostali isti, medtem ko bi se prihodki povečali na 11.520 €!

 

Kaj potrebujete za uspešno implementacijo zgoraj omenjenega spletnotrženjskega modela v vaš posel?


1. Čimveč obiskovalcev na strani za čimmanj ali nič denarja
(Zakup ključnih besed in/ali optimizacija spletne strani za iskalnike)

 

2. Spletno stran s čimmanj stroški in dodano vrednostjo
(Dodajanje vsebin, osveževanje spletne strani, enostavno urejanje, omogočene poslovne transakcije, …)


3. E-mail program (newsletter.si, e-novice,…)
(Enostavno in učinkovito nadaljevalno komuniciranje z možnostjo meritve, analiz in oblikovanja interesnih skupin)

Optimizacija spletne strani ali zakup googlovih oglasov na klik

 

Za učinkovito delovanje „zdravega trženjskega ekosistema“, moramo imeti spletno stran, ki bo sposobna sprejemati obiskovalce. Višje kot je spletna stran uvrščena v iskalnikih, več bomo imeli obiska in posledično več končnih in potencialnih kupcev. Če k temu dodam še morebitni zakup oglasov na Googlu in učinkovit sistem nadaljevalnega komuniciranja, potem je uspeh zagotovljen.

Najlepše je to, da lahko skoraj v celoti vnaprej določimo stroške, na podlagi katerih lahko izračunamo, koliko nas stane sleherni pridobljeni kontakt in koliko smo pripravljeni vložiti v nove kontakte.

Ponavadi je vedno tako, da se dobiček veča sorazmerno s količino vloženega tveganja. Pri spletnem trženju in investiranju v oglaševanje pa je veliko odvisno tudi od vloženega časa. Več časa boste vložili v vašo spletno stran (osveževanje vsebin, nadgradnja, e-novice, akcije, optimizacija spletne strani za iskalnike…), več obiskovalcev boste lahko konvertirali v končne kupce.


Z Googlovimi oglasi boste povzročili še več obiskovalcev in več kontaktov, kar pomeni, da bo kolesje ekosistema delovalo samo še hitreje in še bolj učinkovito.


Prilagam vam še nekaj zelo uporabnih člankov na to temo, torej optimizacije spletne strani za iskalnike ter načinov oglaševanja.

Kako optimizirati spletno stran za iskalnike?

Zakaj oglaševati in načini oglaševanja:

 

Vkolikor imate glede tematike, še kakšno dodatno vprašanje, nas vedno lahko kontaktirate preko kontaktnega obrazca, e-maila info@spletnik.si ali preko brezplačnega telefona 080 33 39.

E-priročnik: Google AdWords za začetnike

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*