Home » Izdelava spletnih strani » Širitev na tuje trge je bila včasih nemogoča, danes pa je za to potrebna že samo nadgradnja vaše spletne strani.

Širitev na tuje trge je bila včasih nemogoča, danes pa je za to potrebna že samo nadgradnja vaše spletne strani.

Ker sem ekonomist in ker imam rad statistiko, sem izbrskal nekaj statističnih podatkov, ki vas bodo kot podjetnika zagotovo zanimali. Moj namen je bil analizirati možnosti, ki se z širitvijo uporabe interneta v Sloveniji in naši bližnji okolici, danes ponujajo podjetnikom.
Glede na to, da se geografsko nahajamo v središču Evrope in glede na to, da se od vseh „zahodnjakov“ še najbolj spoznamo na Balkan, je za podjetja v Sloveniji, še posebej v današnji situaciji, to lahko enkratna priložnost in hkrati tudi velika prednost. Če odmislimo državne meje, se trg s tem avtomatično poveča za toliko, kolikor prebivalcev bi štele vse države skupaj. Ali ne bi bilo to lepo? Naj podam primer…

Po statistiki (Vir: Internetworldstats.com, december 2008) naj bi internet dnevno uporabljalo kar 1,6 mrd ljudi. Med njimi je tudi 1,3 mio Slovencev. V državah bivše Jugoslavije, naj bi bilo takšnih uporabnikov 8,6 mio, z Madžarsko, Avstrijo in Italijo vred, pa naj bi jih bilo celo 47, 2 milijona.
Če tukaj upoštevamo starost od 18 do 65 let in povprečje uporabe interneta v določeni državi, potem se ta številka skoraj prepolovi na 25 mio (za vse omenjene države skupaj).
Upoštevajoč slovensko povprečje, bi bilo pri nas takšnih uporabnikov ok. 950.000, na področju celotne bivše Jugoslavije (ob njihovem povprečju) pa vsega skupaj ok. 5 milijonov.

V orodje za iskanje ključnih besed, sem vpisal besedno zvezo „lesene mize“, nakar sem dobil podatek, da je to besedno zvezo v iskalnik Google v zadnjih 12 mesecih vpisalo ok. 100 ljudi iz Slovenije. Če bi torej prodajali lesene mize in bi se naša spletna stran ali oglas 100 krat pojavil na prvi strani v Googlu, bi se tako že lahko nadejali kakšnega slovenskega kupca. Potem sem testiral besedno zvezo „drveni stolovi“ in dobil podatek, da je na področju bivše Jugoslavije, ta besedni niz vpisalo nekaj čez 600 potencialnih kupcev. Ko sem vrtal še naprej in vpisal še nekaj različnih ključnih besed, mi je v večini vračalo podobne rezultate…torej je nekako obveljalo enako razmerje 1:6, kar pomeni, da bi za vsakega slovenskega potencialnega kupca lahko pridobili še 6 potencialnih kupcev iz področja bivše Jugoslavije. Zelo enostavna definicija, le spletna stran bi morala biti tudi v srbskem jeziku.

Če bi se lotili še Madžarske, Avstrije in Italije, bi bilo to razmerje lahko tudi 1:25 , kar pomeni, da bi po tej enostavni logiki, mizar (ki izdeluje lesene mize) preko interneta lahko imel na voljo kar ok. 2500 potencialnih kupcev. Če pri tem seveda odmislimo vse jezikovne, geografske in birokratske ovire.
Kakorkoli, veliko je različnih dejavnosti in za vsako dejavnost veljajo njene specifične zakonitosti. Zato seveda velja, da je vsak nov trg vedno potrebno najprej zelo dobro analizirati in preučiti.

Glede na to, da je s spletno stranjo ali spletno trgovino lahko premagana tudi marsikatera administrativna ali geografska ovira in da je na koncu samo še jezik tisti, ki nas vse nekako omejuje pri določanju našega ciljnega občinstva, sem mnenja, da je za prodor na tuj trg potrebna le dodatna jezikovna različica spletne strani. Torej, če gre za takšno vrsto storitev ali izdelkov, da jih lahko tudi „izvažate“, potem nikakor ne izgubljajte časa in čimprej nadgradite vašo spletno stran. Že samo če bi spletno stran prevedli v angleški ali nemški jezik, bi to prav zagotovo privabilo še kakšnega dodatnega kupca. V to sem popolnoma prepričan.

V vsakem primeru, če imate v prihodnosti namen poslovati na tujih trgih, je sedaj čas, da temu prilagodite svojo spletno stran. Če ne drugega, boste s tem imeli vsaj občutek, da ste prisotni tudi nekje drugje.

Če imate v zvezi z izdelavo ali prenovo spletne strani kakršnokoli vprašanje, nas kontaktirajte preko kontaktnega obrazca, e-maila info@spletnik.si ali preko telefona 080 33 39.

U.B.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*