Home » Izdelava spletnih strani » Glede na to, da že imate orodje za zmanjševanje stroškov v recesiji, ga je zdaj potrebno le še uporabiti.

Glede na to, da že imate orodje za zmanjševanje stroškov v recesiji, ga je zdaj potrebno le še uporabiti.

Če v Google vpišemo besedo „recesija“ ali recimo „svetovna kriza“, bomo najprej naleteli na novičarske spletne strani, ki na veliko in široko poročajo o borznih zlomih, stečajih, nezaposlenosti, pomanjkanju denarja, varčevanju, itd… Ker je to seveda njihova funkcija, to ne more biti nič slabega, zmotilo me je predvsem to, da na najbolj gledani slovenski komercialni televiziji, to dejansko ponavljajo v nedogled.  Vsak večer od sedme do enajste ure se sliši samo še …recesija, kriza, …ija, …iza, …ja,…za,…..itd. Enkrat z narejeno resnim in drugič s popačeno nasmejanim obrazom voditeljev, ki znata (roko na srce) največ povedati predvsem o „krizi ljubic bogatašev“, kot se pač za takevrste „rumeni medij“ očitno tudi spodobi.
Kriza, ki je dejansko prizadela tiste „z denarjem“ in malo manj tiste, ki so že navajeni zategovanja pasov, se mogoče omenja tolikokrat le zato, da bomo tisti revnejši trošili še manj, tisti bogatejši pa samo še malo manj razsipno…
Kakorkoli, tukaj je nekaj nasvetov o tem, kako zmanjšati stroške poslovanja, če imate urejeno in ažurno spletno stran oz. kakšni dodatni stroški bi lahko nastali ob enaki količini poslovanja, če spletne strani ne bi imeli.


Pravijo, da se na internetu (če ga znaš izkoristiti) recesija sploh ne pozna! Ali je res temu tako?

Kot podjetnik ali podjetnica, verjetno že imate spletno stran. Prvič že zato, ker si želite biti prisotni na svetovnem spletu in drugič zato, ker veste, da lahko s spletno stranjo pravtako drastično zmanjšate stroške. Da, prav ste slišali. Če malo preračunate in primerjate obdobje, pred in po izdelavi spletne strani, boste zelo hitro ugotovili, da ste s spletno stranjo dejansko že uspeli zmanjšati stroške, vsaj na nekaterih stroškovnih nosilcih v podjetju. Četudi te razlike še niste opazili ali pa se enostavno ta še ne odraža pri končni prodaji, je tukaj nekaj predlogov s katerimi morda najdete ravno tisti „vezni člen“ ali „sprožilec“, ki bo v končno naročilo prepričal veliko večji odstotek obiskovalcev vaše spletne strani ali spletne trgovine. Z drugimi besedami, morda pa na vaši spletni strani manjka samo še ena dodatna povezava, ki bi marsikomu olajšala pot do končnega naročila vašega produkta?

Kaj je torej na vaši spletni strani potrebno postoriti, da bo ta postala „recesijsko odporna“ in da boste z njo, namesto stroškov imeli samo še dobiček.

Vaš „komplet za preživetje“ sestavljajo:

1. Izboljšanje navigacije in povezanosti spletne strani
Preverite, če vsaka od povezav ali menijskih postavk dejansko tudi vodi tja, kamor bi morala. Če ste vmes brisali vsebino, je potemtakem potrebno umakniti tudi povezave, ki so nekdaj vodile na to vsebino. Pajek, ki občasno obiskuje vašo spletno stran, ne sme izgubiti „orientacije“ in zaviti v slepo ulico. Naslednjič ga ne bo več nazaj. Kar se tiče vaših potencialnih kupcev…Nikoli ne smejo dobiti občutka, da so prišli na neažurirano in neoskrbovano spletno stran. Priporočeno pa ni niti imeti podstrani na kateri piše: „Vsebina je v pripravi!“. Raje umaknite povezavo in jo objavite šele, ko bo ta vsebina pripravljena. Komu se pa še da klikati na slepo?

2. Optimizacija nakupne poti
Ker vsi vemo, da je za vsako stvar potreben čas, ni nujno da ste že takoj na začetku postavili idealno (enostavno in učinkovito) pot do končnega nakupa vašega izdelka ali storitve. Najverjetneje ste vmes že opazili in ugotovili, kaj bi bilo mogoče še bolje in enostavneje, pa pač, ali ni bilo časa, ali pa se vam je stvar zdela preveč malenkostna. Danes je možno testirati dve ali več različnih nakupnih poti hkrati. Že z malce truda, lahko torej pridete, do še bolj učinkovite spletne strani. Potrebno je samo testirati.

3. Izboljšanje nalaganja spletne strani
Hitrejša kot je spletna stran, bolj zabavno je na njej iskati informacije. Zakaj bi čakali, da se naloži animacija ali neka velika slika, če pa je glavno sporočilo ponudbe v glavnem napisano med vrsticami. Četudi že živimo skoraj v oblakih, še vedno se bo našel nekdo, ki ima doma ali slabo povezavo ali pa pač nima vklopljenih dodatkov, ki omogočajo prikazovanje flash animacij, video posnetkov, itd…Vedno je potrebno tehtati med kvaliteto in kvantiteto, tako pač je.

4. Optimizacija spletne strani za iskalnike (SEO)
Ker je tema članka recesija in zmanjšanje stroškov, je v tem primeru optimizacija spletne strani za iskalnike, v tem trenutku najbolj vroča tema pogovora. Prvi cilj spletne strani ali spletne trgovine (če le ta nima drugega namena kot prodajati), je prav zagotovo čimvišja uvrstitev v iskalnikih. Tako  vam namreč ni potrebno plačevati za razna oglaševanja v medijih, ali pa celo deliti letakov. Prihranek se tukaj lahko meri v tisočih evrih.

5. Poenostavljanje vsebine
Glede na to, da vašega kupca verjetno že zelo dobro poznate in glede na to, da ste (po statistiki obiskanosti spletne strani) zagotovo že razbrali, katere informacije vaše kupce zanimajo in katere ne, je potemtakem (kdaj pa kdaj) vsebino potrebno tudi malo prirediti, spremeniti, oklestiti. Če mora nekdo po informacijo na dno strani, vmes pa je recimo gora povezav, na katere še nihče nikoli ni kliknil, potem je potrebno te povezave ali umakniti ali pa jih vsaj premakniti na dno. Če si želite, kot podjetnik ali podjetnica, imeti čimveč inormacij o vašem kupcu, ta vaš kupec pa ima najraje hitre, ažurne in bogate informacije o vaši ponudbi na vaši spletni strani, potem je prva stvar seveda vsebina, ki vzbuja zaupanje. Novica, ki je npr. v rubriki z novicami, ker je pač potrebno zapolniti prostor, lahko naredi več škode kot pa koristi.

6. Odstranitev nepotrebne vsebine
Elementi kot so npr. števec obiska, neobiskan forum ali nepopisan blog, so ponavadi odveč. Števec (če nimate res bajnega obiska) ponavadi lahko ustvari bolj negativno kot pa pozitivno sliko o spletni strani. Neobiskan forum, kjer ste edino vi zastavili vprašanje ali blog v katerega ste v recimo dveh letih dodali samo en članek, trenutno ne opravljata svoje funkcije in ju je pač potrebno eliminirati. Vsaj dokler temu ne boste posvetili več časa.

7. Izboljšanje uporabnosti spletne strani
Držite se načela uporabnosti spletne strani. Torej uporabnost naj bo vedno pred dizajnom. Izbira dizajna bi morala biti le formalnost na začetku izdelave spletne strani, ne pa tudi prva stvar, ki bi se ji morali popolnoma posvetiti. Če imate spletno stran že dlje časa, se boste verjetno strinjali z menoj, da je vsebina „kralj“ splene strani. Pri tem ni potrebno biti preveč inovativen in „prepoln idej“ kajti uporabnost spletne strani in njena funkcionalnost sta seveda na prvem mestu.

8. Nadgradnja lastnosti spletne strani + dodatki
Kot lastnik ali lastnica podjetja se verjetno zavedate, da ima tudi vaš posel svoje posebnosti. Pri prodaji sesalcev je za pričakovati, da bodo kupci spraševali tudi po vrečkah za sesalce, pri prodaji gum, bo verjetno kompatibilna rešitev tudi servis za nameščanje gum, itd…
Važno je, da glede na potrebe in statistiko obiskanosti določenih strani in podstrani na spletni strani, ugotovite, kaj še manjka za še bolj aktivno pridobivanje kontaktov vaših potencialnih kupcev in katera dodatna storitev bi lahko bila kompatibilna z že obstoječo. Saj veste, nekdo ki prodaja kolesa, bo verjetno imel tudi povpraševanja po zračnicah….
Če torej ugotovite, da je vaša spletna stran učinkovita, lahko taisti model enostavno prekopirate in z njim nato enostavno uvedete tudi neko novo storitev ali nek nov izdelek.
Veliko lažje kot včasih, ko je bilo za širitev dejavnosti ali uvedbo novih storitev potrebno imeti milijone.

9. Uporaba socialnih medijev
Čeprav so spletne strani kot so Facebook, Netlog, Tagged in podobne, večinoma domena mlajših obiskovalcev interneta, (18-35 let), pa ta segment (hočeš nočeš) predstavlja tudi veliko večino vaših potencialnih kupcev. Glede na to, da je v večini teh socialnih medijev možno tudi oglaševati, je to lahko spet eden od vaših virov, kjer privarčujete. Plačevanje CNK je namreč, poleg tega, da je najbolj učinkovito, trenutno tudi najbolj poceni…in če že..

10. Uporaba Googla za promocijo spletne strani
…kot sem že zgoraj omenil, je optimizacija spletne strani za iskalnike trenutno definitivno najcenejši način za pridobivanje potencialnih kupcev. Če se vaše podjetje nahaja v dejavnosti, v keteri je konkurenca prehuda in menite, da bo preteklo še kar nekaj časa, preden se bo vaša spletna stran uspela uvrstiti na prva mesta v iskalnikih, potem lahko kot rešitev in kot „optimizator stroškov“ uporabite mnoga Googlova promocijska orodja, ki definitivno imajo svojo moč. Z Googlovimi AdWords oglasi lahko pričnete takoj, plačate pa le CNK (ceno na klik). Lahko jih uporabite pri testiranju najboljših poti do končnega nakupa na vaši spletni strani, lahko jih koristite tudi kot orodje za zagon podjetja (pridobivanje prvih kupcev), ali pa pač kot zelo učinkovito in poceni sredstvo za privabljanje izključno samo kvalificiranih končnih kupcev, kar pa je tudi prvotni namen.

Ugotovili smo, da je spletna stran odlično sredstvo za zmanjšanje stroškov poslovanja podjetja. Stroški izdelave in vzdrževanja spletne strani so v primerjavi z rezultati, ki jih lahko z njo dosežete nični. Četudi je vašo spletno stran potrebno prenoviti ali nadgraditi, bo to vsekakor prej vaša naložba, kot pa strošek.

Tisti, ki svojo spletno stran dojema kot strošek in ne kot investicijo v prihodnost svojega podjetja, nima kaj iskati med svojimi konkurenti. To je enkrat ena.

Preverite vašo spletno stran, primerjajte jo z drugimi, določite ji manjkajoče elemente, odstranite balast, najdite najbolj učinkovito nakupno pot, testirajte in začnite z zbiranjem e-mail naslovov vaših potencialnih kupcev.

Če imate glede tega kakršnokoli dodatno vprašanje ali pa vas zanima, kako lahko to za vas naredimo mi, nas kontaktirajte preko kontaktnega obrazca, e-maila info@spletnik.si ali pa nas pokličite preko brezplačnega telefona 080 33 39.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*