Home » Email marketing » Kako izgraditi seznam e-mailov vaših kupcev

Kako izgraditi seznam e-mailov vaših kupcev

E-mail je danes najcenejša in najlažja pot za komunikacijo med ljudmi iz celega sveta. Dejansko ni nobenih omejitev pri uporabi tovrstne komunikacije na internetu. Poleg tega, da služi kot neke vrste poštni nabiralnik elektronskih sporočil, se lastniku e-maila ni tudi nujno potrebno identificirati s svojim imenom. Poznamo e-mail naslove, ki nosijo domene kot so: gmail.com, yahoo.com, hotmail.com, email.si, in pa e-mail naslove, ki imajo svojo domeno, domeno spletne strani, ipd. No, e-mail pa je lahko še več kot le komunikacijsko sredstvo. E-mail marketing je metoda v marketingu, s katero e-mail postane, ne le komunikacijsko sredstvo, temveč tudi prvi in najbolj učinkovit kanal za trženje izdelkov ali storitev.

Če se še spomnite, smo na začetku, ko smo bili še veseli, da smo imeli e-mail naslov z 10 MB velikim e-poštnim predalom, dobivali kar precej neke neznane pošte in t.i. spamov. Dostikrat se je celo zgodilo, da se je ob nepravi uporabi e-maila in njegovi zlorabi z nezaželjeno pošto, e-poštni predal napolnil v nekaj urah. To je bilo za posel marsikdaj lahko zelo moteče.

Danes, ko recimo odprem Googlov Gmail e-poštni uporabniški račun, imam na voljo več kot 10GB  prostora, ki ga verjetno ne bom nikoli zapolnil. In to brezplačno! Po drugi strani, če imam podjetje in imam spletno stran, potem imam tudi domeno, s katero je opremljen moj kontaktni e-mail. Če imam spletno stran, imam tudi strežniški prostor in tako zopet veliko prostora za moj e-poštni nabiralnik. V vsakem primeru imam lahko toliko e-mail računov, kolikor jih potrebujem. Če 10, pa 10.

Kakorkoli, hotel sem povedati to, da je zaradi vseh teh nekih nezaželjenih e-mail sporočil in drastično naraščajočega strežniškega prostora namenjenega za e-poštne nabiralnike, enkrat moralo priti do pravega načina, kako stvar začeti regulirati. Sedaj je zakonsko določeno, da se mora prejemnik e-mail sporočil, strinjati s pošiljanjem, ko gre npr. za e-novice ali tedensko/mesečno pošiljanje ponudbe. Ponavadi je zadosti že prijava na brezplačne vsebine, ali pa recimo na nagradno igro. K boljšemu filtriranju nezaželjene pošte so pripomogli tudi mogočni spam filtri, ki določena e-mail sporočila lahko uvrstijo med nezaželjeno pošto pri končnem prejemniku, že samo zaradi klicaja v naslovu e-maila. Po drugi strani je takšen način prinesel nekaj novega. Če e-novice ali ponudbo pošiljate izključno tistim, ki so se zato odločili izrecno, potem ste lahko prepičani, da so ti prejemniki zagotovo vaši potencialni kupci.

Kaj mislite, s čim bi več pridobili: Če bi npr. pošiljali ponudbo preko e-maila 5.000 prejemnikom, ki se niso prijavili na prejemanje e-novic, ali 200 prejemnikom, ki so izrecno (v obrazcu za prijavo na e-novice) potrdili prejemanje?
Zagotovo pri drugi varianti. Že samo ena oseba namreč, ki se ni prijavila na prejemanje, vam lahko zagreni življenje s prijavo na inšpekcijo in tega se je potrebno zavedati. Od 200 prijavljenih na prejemanje e-novic, pa je zagotovo kar nekaj takšnih (vsaj 10%), ki bi od vas, resnično  radi nekaj kupili.

Kako izgraditi seznam e-mailov, ki bo utrjeval odnos z vašimi kupci in hkrati prinašal dobiček?

1. Ponudite nekaj brezplačnega
To je najbolj razširjen in uporabljan način, kako pridobiti čimveč podatkov o potencialnih kupcih. Ljudje imamo radi brezplačne stvari in za nekaj brezplačnega smo pripravljeni dati tudi svoje podatke, svoj e-mail naslov. Pri tem je potrebno meriti učinek, ki ga ima neka brezplačna stvar na končno prodajo in ali se sploh izplača? Brezplačna stvar je lahko tudi že samo en nasvet, kar pa bo mogoče nekomu pomenilo veliko.

2. Prijava na e-novice
Če imate na vaši spletni strani dokaj kvalitetno vsebino, potem imate zagotovo tudi obiskovalce, ki se stalno vračajo po novo znanje, po nove informacije. Vprašajte jih, če se želijo prijaviti na e-novice, da jih boste o novi vsebini na vaši spletni strani, obveščali kar vi. To ljudje cenijo, torej se bodo prijavili na e-novice. Proces za prijavo naj bo kratek, statistično je namreč dokazano, da manj kot je treba klikati, večim ljudem se bo dalo vpisati svoj e-mail naslov..

3. Organizacija dogodkov in nagradne igre
Organizirajte nek dogodek, seminar, ali pa kakšno tekmovanje na vaši spletni strani. Karkoli, kar bi na vašo spletno stran oz. prijavni obrazec pritegnilo čimveč ljudi. Tukaj je dobro ločiti med tistimi, ki že imajo določeno potrebo vašem izdelku ali storitvi in tistimi, ki pridejo na vašo spletno stran, niso pa imeli namena kupovati ničesar. Te lahko med seboj ločite že z kakšnim dodatnim vprašanjem v prijavnem obrazcu. Npr. Ali vas zanima artikel/storitev…

4. Kontaktni obrazec
Vsaka spletna stran ima kontaktni obrazec. Nikoli ne smete pozabiti na polje z e-mail naslovom! E-mail je najbolj pomemben podatek.

5. Obrazec za podajanje komentarjev, mnenj ali pripomb
Na vašo spletno stran, poleg obrazca za kontakt in naročilo, vključite še obrazec za oddajo mnenj, komentarjev, kritik, pripomb, predlogov, ipd. Tako boste marsikomu olajšali način, da se vam ali zahvali in vas pohvali, ali pa da vas graja. Polje za e-mail naj bo obvezno.

6. Online vprašalniki, ankete
Če spletna stran to omogoča, je ena od stvari, ki bo vedno zanimiva obiskovalcem, anketa ali vprašalnik, pri katerih je bolj pomembno kakšni so končni rezultati, kot pa kaj drugega. Za pridobitev končnih rezultatov, naj obiskovalci vpišejo svoj e-mail.

Ko enkrat pridobite seznam e-mailov vaših kupcev, pa je sedaj potrebno ta seznam izkoristiti za prodajo. Tukaj nastopita način in pogostost pošiljanja e-mail sporočil, ki naj ne bi predstavljali nezaželene pošte, temveč sporočilo v katerem prejemnik poleg ponudbe dobi tudi uporabne informacije, zaradi katerih vam je morda dejansko tudi zaupal svoj e-mail naslov. Več o samem pošiljanju t.i. newslettra ali e-novic, pa vam bom povedal v naslednjem članku…
Če imate kakršnokoli vprašanje ali pa vas zanima kaj več na temo dodajanja obrazcev za prijavo na vašo spletno stran, potem nas kontaktirajte preko kontaktnega obrazca, e-maila info@spletnik.si, preko telefona 080 33 39 ali pa si oglejte Spletnik učilnico, kjer prikazujemo, kako vstaviti obrazec v spletno stran, s pomočjo sistema Spletnik.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*