Home » Marketing in prodaja » Kakšen bo vpliv recesije na razvoj spletnega marketinga v letu 2009 in 2010

Kakšen bo vpliv recesije na razvoj spletnega marketinga v letu 2009 in 2010

Danes se bomo dotaknili 20 trendov, ki so trenutno aktualni na internetu. Predvsem nas kot podjetnike zanima vprašanje: Kam gre ta marketing? Preberite si spodnji članek in jasno vam bo, kje ste zaostali in kje ste v prednosti, glede na vašo konkurente.

Trend #1: Recesijski marketing
Pričakujte veliko marketinških sporočil povezanih z besedo recesija. Ne bodite presenečeni, če boste skozi celo leto dobivali ponudbe, ki naj vam bi „prihranile denar“. S tako malo denarja, kot ga imate na razpolago za oglaševanje, s kakšnim sporočilom mislite nastopiti, oziroma izstopati vi?


Trend #2: Razcvet spletnega marketinga
Glede na stroškovno učinkovitost in neposredno merljivost, pričakujte, da bo veliko več manjših podjetij, v letu 2009 začelo spletni marketing jemati veliko resneje. To pomeni, da bodo začela koristiti storitve  (če jih že ne koristijo), kot so e-mail marketing, zakup ključnih besed v Googlu in oglaševanje preko socialnih skupnosti (Facebook, Netlog, …). Povečala pa se bo tudi količina denarja, ki ga bodo ta manjša podjetja začela resneje vlagati v izdelavo spletnih strani, izdelavo spletnih trgovin, mikrostrani (vizitk) in naročnikom prilagojenih spletnih rešitev.


Trend #3: Glas kupca
Kupci vse bolj in bolj zahtevajo svoj glas tudi pri vašem poslu. Ste opazili? Če ne, so pripravljeni iskati tudi druge rešitve. Forumi, Blogi, različne skupnosti, povsod kjer lahko potencialni kupec razpreda o vaši storitvi, jo poveličuje, zaničuje, … tudi vi se pojavite tam! Branite svojo storitev, svetujte, ne spuščajte se na njihovo raven, ostanite strokovnjak in diplomat. Posledično bodo tudi najbolj brani blogerji dobro pisali o vas in vaši storitvi. Saj veste, prej boste kupili nekaj, kar vam bo priporočil prijatelj ali znanec, kot pa nekaj kar vam bo priporočilo neko podjetje, za katero še niste slišali.


Trend #4: Video Marketing
Mnoge raziskave, ki se dotikajo spletnega marketinga in njegove učinkovitosti, potrjujejo dejstvo, da z videom na spletni strani lahko dosežemo tako več obiska, kot tudi daljši čas obiskovalca, ko se ta sprehaja po spletni strani. Število videov se je v letošnjem letu na splošno drastično povečalo. Če vaša spletna strani še nima videa, začnite o tem razmišljati še letos. Seveda upoštevajte, da se mora video nanašati izključno na vaše storitve ali izdelke in biti tudi uporaben za vaše kupce. Prebrskajte malo po internetu in našli boste veliko primerov videov. Če ne drugega, v Google vpišite ključne besede in izberite prikaz videov. Če najdete video vašega proizvajalca, se verjetno da dogovoriti, da vam ga dostavijo v vašem jeziku. Če pa najdete video vašega konkurenta, ga ne kopirajte, ampak izdelajte še boljšega!


Trend #5: Bloganje
Začnite „blogati“! Omejitev za začetek pisanja bloga ni, torej pričakujte da bo blog začel pisati tudi Marko iz Horjula, ki prodaja lopate. Poleg tega, nasveti, članki, komentarji,…vse to je lahko zelo dobra osnova, tako za pridobivanje kredibilnosti pri potencialnih kupcih, kot za dobro optimizirano spletno stran.


Trend #6: Socialni Marketing
Socialni marketing je za manjša podjetja več ali manj zaenkrat še neznanka. Kljub temu, se na Facebook-u dandanes oglašuje že na veliko. Predvsem so tu dejavna večja podjetja in nekaj manjših. Večinoma so to podjetja, ki so do sedaj že oglaševala in je to njihova prednost, saj se manjša ali ne tako uveljavljena podjetja, še vedno le sramežljivo spoznavajo s tovrstnim načinom.
Z vse večjim vplivom in vse bolj optimiziranimi spletnimi stranmi, bodo tovrstni spletni mediji privabili še več podjetij, ki se bodo tako vpletla v mrežo, v okolje, kjer je veliko lažje doseči boljši ROI, kar bi pomenilo, da bo investicija povrnjena veliko prej.


Trend #7: Mobilni Marketing
Danes ne moremo več govoriti o tem, da se število uporabnikov mobilnih aparatov povečuje. Tako ali tako ga ima že vsak otrok. Lahko pa govorimo o tem, da se povečuje izkoristek mobilnih aparatov pri vsakdanji uporabi interneta. Veliko več ljudi namreč uporablja mobilni aparat sedaj tudi za prejemanje e-pošte, brskanje po internetu in predvsem gledanje videa in poslušanje glasbe. Mobilni marketing se je izvil iz svojih povojev, kar pomeni da bo v letošnjem letu končno pokazal svoj potencial. Tudi pri nas. Tisti, ki ciljate na mlajše generacije, boste tako lahko zadovoljili svoje apetite.


Trend #8: Ciljanje glede na obnašanje
Pravijo da se bo on-line oglaševanje prilagodilo obnašanju obiskovalcev na internetu, njihovim percepcijam, potrebam, željam, … Generirala naj bi se dinamična vsebina, slike, sporočila, ki bi se prikazovala glede na „obnašanje“ obiskovalca, prejšnja iskanja, njegove vpise, njegovo demografsko ali geografsko pozicijo, … Google recimo že ve, kje se nahajate, ko iščete preko interneta!


Trend #9: Analiza obnašanja potencialnih kupcev
V povezavi s trendom 8, pričakujte da se bo z merljivim obnašanjem obiskovalcev interneta, še bolj intenzivno razvila analitika, torej načini analiziranja obnašanja določenih skupin na internetu. To ne pomeni, da boste vedeli kolikokrat nekdo obišče vašo spletno stran, temveč celo zakaj je obiskal vašo spletno stran. Kaj je nekdo razmišljal, ko je kliknil na vašo spletno stran.


Trend #10: Aplikacijski marketing
Ko jih je treba razvijati, so aplikacije ponavadi drage, vendar zelo dober način, s katerim lahko zagotovite, da bodo vaši potencialni kupci z vašo znamko preživeli veliko več časa. To so lahko razni čarovniki za iskanje produkta v spletni trgovini, kvalitetni iskalniki, ki vsebujejo napredne algoritme, animacije, na katere lahko vplivate kot pri igrici, itd…
Kakorkoli, vsaka spletna stran je lahko dobra osnova za nadgradnjo, s katero se lahko potencialnim obiskovalcem olajša tako pot do končnega naročila, kot tudi pot do najbolj pomembnih informacij.


Trend #11: Inovacije
Z recesijo naj bi se zmanjšala kupna moč kupcev. Torej je posledično prišlo tudi do intenzivne dirke za preostale evrčke. Do teh bodo prišla bolj inovativna podjetja, torej tisti trgovci, ki so bolj dovzetni za novosti in se ne bojijo eksperimentirati. Ne dopustite, da vas konkurenca prehiti v inovativnosti, stalno je potrebno iskati nove načine. Tisti, ki se še dandanes krčevito oklepajo tradicionalnih načinov, bodo tudi tradicionalno odpadli.


Trend #12: Nazaj k osnovam marketinga
Pričakujte manj besedičenj tja v en dan in več marketinških sporočil o tem, kako naj bi podjetja reševala probleme za njihove kupce. Prepričan sem, da se kot podjetnik ali podjetnica, razumete v vaš posel in potemtakem tudi verjetno veste, kako lahko svojim potencialnim kupcem rešujete njihove probleme. Pojasnite to tudi v vaših marketinških sporočilih.


Trend #13: Marketing zaupanja in dobrih odnosov
Podjetja se že poslužujejo vzvodov oz. načinov, s katerimi sedaj gradijo odnos z njihovimi potencialnimi in obstoječimi kupci. Negativni trend v ekonomiji (recesija), v osnovi pomeni tudi manj potencialnih kupcev. Torej ostanejo obstoječi, pri katerih bo potrebno začeti graditi veliko dolgoročnejši odnos. Lažje je namreč obdržati zadovoljnega kupca, kot pa pridobiti novega, še posebej, če slednjih primanjkuje.


Trend #14: Vertikalizacija
Vertikalizacija je naravna progresija večih marketinških kanalov, ki marketingarjem omogoča veliko možnosti komuniciranja z njihovo visoko ciljano publiko na eni ali večih lokacijah. Veliko več bo torej nekakšnih medijev, ki bodo začeli združevati informacije pod enotnim imenom in znamko. Internet teži k temu, da se na enem mestu, z enim klikom, pride do čimvečih informacij, torej gre definitivno v to smer, da boste čevlje kupovali samo na spletni strani, kjer bodo zbrani vsi trgovci čevljev skupaj. Ko se boste želeli zavarovati, boste vse zavarovalne agencije našli na eni strani, kjer jih boste lahko tudi medsebojno primerjali….itd.
Prodajate mize? Ustvarite portal, ki bo mamljiv tako za vaše konkurente da se na njem predstavijo, kot tudi za kupce, ki bodo tam našli čisto vse o mizah.


Trend #15: Personalizacija
Pokažite mi stranko, ki ne bi raje imela njej prilagojene rešitve. Na splošno, rezultat je bil še vedno boljši takrat, ko kupca nagovarjamo osebno, kot pa takrat, ko mu damo vedeti, da je le eden izmed mnogih. Se tudi sami bolje počutite, ko vas nekdo pokliče z imenom ali ko vam nekdo reče „Ej ti!“?


Trend #16: Multikulturni marketing
V iskanju novih nišnih trgov ali ciljane publike, bo marsikatero podjetje ugotovilo, da pa ne obstaja samo slovenski trg. Še več, če bi tudi sami spremljali statistiko, bi ugotovili, da vašo spletno stran zagotovo obiščejo tudi Srbi, Hrvati, Bosanci, malo manj Nemci in še malo manj Američani. Odvisno je seveda tudi od tega, koliko jezikovnih različic imate na vaši spletni strani in na koga se naslavlja ponudba. Naj jezik ne bo ovira, temveč priložnost da se pojavite tudi tam, kjer se vaš konkurent ne bo še nekaj časa.


Trend #17: Oglaševanje preko „naravnih“ in plačanih klikov
Veliko je že bilo študij na to temo. Definitivno je pri teh študijah skupno to, da so vse prišle so skupnega zaključka, ki pravi, da je danes najbolj učinkovita vrsta oglaševanja, oglaševanje preko Google AdWords oglasov in „naravna“ optimizacija spletne strani ali spletne trgovine. Poleg tega, da prvo na vašo spletno stran pripelje kvalificirane kupce, je pravtako zelo priročno tudi za trženje znamke. Namreč v povprečju se oglas na Googlu, pri 300 plačanih klikih, pojavi še vsaj 30.000 krat! Ta vrsta oglaševanja, se enostavno ne sme zanemariti!


Trend #18: Kupovanje na priporočilo
Spletni analitiki imajo zelo radi statistiko, to je gotovo. Poleg vsega so ugotovili, da se danes manjša podjetja vse bolj usmerjajo v t.i. „long tail“ marketing – „dolgorepni marketing“.
Podjetja prodajajo manj produktov, z manjšo zalogo, a vendar se vse bolj usmerjajo tudi v podsegmente prej določenih ciljnih segmentov. Na ta način prodajajo vse bolj posredno, torej tudi preko priporočil, viralnega marketinga, e-mail marketinga (newsletter), itd. Veliko podjetij, tudi pri nas, se že poslužuje affiliate marketinga, ki je dejansko neke vrste posredovanje, distribucija izdelkov ali storitev. Seveda, tudi od provizije se da dobro živeti!

Trend #19: Ljubo doma, kdor ga ima
Z naraščanjem nezaposlenosti, pričakujte tudi porast „gospodinjskih“ podjetij in podjetij „od doma“. Ta segment je pri nas še v začetni fazi, in kot tak ima še veliko manevrskega prostora za  preizkus v vseh zgoraj naštetih oblikah marketinga.


Trend #20: Hitrost
S porastom števila zgoraj omenjenih podjetij, lahko pričakujemo, da se bo povečala hitrost odziva, tako na ponudbo (kupec), kot tudi naročilo (trgovec). Povečala se bo tudi hitrost dobave in pa razpoložljivost informacij v vseh možnih jezikih.
Prvi pogoj pa je seveda hitra in učinkovita spletna stran ali spletna trgovina!


Vaš načrt za leto 2009 in 2010
Je vaše podjetje pripravljeno? Na osnovi zgoraj omenjenih 20 trendov v marketingu, lahko ugotovite ali je vaše podjetje pripravljeno konkurirati podjetjem, ki v tej smeri že sedaj delajo velike korake. Preverite katere trende bi lahko upoštevali že sedaj in katere trende šele čez nekaj časa. Vsekakor je zelo pomembno vedeti, česa se že jutri lahko loti vaša konkurenca. Če vas bodo pri tem prehiteli, je možno, da vam bodo ušli. Torej, ne odlagajte tega na jutri, temveč dobro razmislite že sedaj.

Lahko nas tudi vprašate o tem! V spodnji obrazec lahko dodate vaš komentar ali pa nam pošljete vprašanje preko kontaktnega obrazca, e-maila info@spletnik.si ali nas pokličete na 080 33 39.


Kaj lahko preizkusite BREZPLAČNO?

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*