Home » Google oglaševanje » Na splošno o tem zakaj internet uporabljati v tržne namene

Na splošno o tem zakaj internet uporabljati v tržne namene

Ko v podjetju načrtujemo oglaševalsko kampanijo ali morda celoten marketing blagovne znamke, si dandanes ne moremo več privoščiti, da bi internet postavili na stranski tir. Internet se je razvil v tako učinkovit oglaševalski medij, da podjetja, ki nimajo spletne strani, skoraj »ne obstajajo«. In zakaj je tako? Katera so tista dejstva, ki pogojujejo našo nujno prisotnost v svetovnem spletu? Nekaj odgovorov najverjetneje lahko kar stresete iz rokava, nekaj pa je takšnih, na katere morda nikoli ne pomislite, zato bom v nadaljevanju  skušal podati nekaj teh glavnih razlogov:
Najbolj očiten razlog, da internet uporabimo v tržne namene je ta, da je uporabnikov še vedno iz dneva v dan več. Letos v januarju je število uporabnikov spleta naraslo že na miliardo in pol! Zanimiv oziroma koristen pa je tudi podatek, kdo so tisti, ki internet uporabljajo ali bolje, čemu se uporabniki odpovedujejo, da preživijo več časa na internetu. Raziskava, ki jo je v Ameriki izvedlo podjetje Forester Research, je pokazala, da tisti, ki uporabljajo internet, kar 78 odstotkov manj časa namenijo gledanju televizije. Morda je za načrtovanje oglaševanja na internetu pomemben še podatek, da uporabniki interneta zato manj časa namenijo hrani in spanju (24%), gospodinjskim opravilom (17%), branju knjig (17%), branju revij (17%), aktivnostim na prostem (12%), branju časopisov (12%), rekreaciji (9%) in videoigram (7%).

S selitvijo televizijskih gledalcev med uporabnike interneta pa se je spremenila tudi struktura proračunov, ki jih tržniki namenjajo promocijam. To pa je že drugi razlog, zakaj oglaševati na internetu. Gledano v svetovnem merilu se je oglaševanjena internetu z vidika vloženih sredstev povzpelo celo pred ogleševanje na prostem, in dosega do 9% sredstev marketinškega proračuna v namene oglaševanja na internetu. Trend, ki se kaže, napoveduje celo 25% deleže proračunov za internetno oglaševanje do leta 2011. V kolikor upoštevamo, kolikšna je cena oglaševanja na internetu na pridobljenega  kupca (kolikšna je konverzija), lahko hitro ugotovimo, da tovrstno oglaševanje prinaša odlične rezultate, in da je zelo poceni.

Da bomo številkam bolj verjeli in si lažje predstavljali resnične možnosti spletnega marketinga, bom z vidika oglaševanja navedel še nekaj pomembnih razlik med internetom in klasičnimi mediji, ki za podjetnike pomenijo odločilno prednost pred oglaševalci v starih medijih.

Internet je dvosmerni medij, saj omogoča komunikacijo »enega z enim«, kar moramo z možnostjo personalizacije nujno izkoristiti – v končni fazi lahko zaradi tega potrošniku ponudimo povsem njegovim potrebam prilagojen izdelek ali storitev. S tega vidika pasivni prejemniki oglaševalskih sporočil hitro postanejo aktivni, ki nam pomagajo pri pripravi novih ponudb. Konkretno to pomeni, da v nasprotju z oglaševanjem v časopisu, televiziji ali radiu, uporabnik interneta samo z nekaj kliki pride v stik z vami oziroma do želenih informacij.

Z aktivnim internetnim oglaševanjem lahko na precej preporost način sledimo potrošnikom, kar je olična priložnost za pripravo optimalne ponudbe. Kot primer vzemimo obiskovalca spletne strani avtomobilske znamke, pri kateremu ugotavljamo s katere strani je prišel, po kakšnih straneh največ klika in s tem kakšne informacije ga zanimajo – morda se večina osredotoča na varnost avtomobilov, lahko pa, da jih najbolj zanima dodatna oprema določenega avtomobila. Kaj je bolje kot to, da vemo, v kaj usmeriti pozornost v našem podjetju.

Naslednja odlična lastnost interneta je merljivost oglaševalskih akcij. V tem aspektu internet pred ostalimi mediji prednjači v največji meri, saj natančno poznamo število izpostavitev oglasa določenim obiskovalcem spletne strani in nato (s pomočjo google analitike) število povpraševanj, na katera je vplival ta prikaz. V ostalih medijih lahko o konverziji samo ugibamo ali pa se moramo posluževati dragih tržnih raziskav, ki ob merjenju učinkovitosti še vedno predstavljajo določeno stopnojo tveganja napačnih napovedi.

Upravljanje z oglaševalsko akcijo v realnem času pa je naslednja prednost interneta, ki močno vpliva na učinkovitost oglaševanja naših izdelkov, saj lahko sprotno korigiramo oglaševanje (lokacija oglasa, zamenjava teksta, zamenjava grafike…) glede na učinkovitost. Tako lahko kaj hitro dosežemo želeni učinek.

Zaradi hitre in lahke dostopnosti informacij s pomočjo različnih iskalnikov, lahko uporabnik hitro pride do želenih informacij, to pa močno pohitri čas od pojava potrebe po določeni storitvi pa do realizacije le-te. Predvsem pa lahko na internetu uporabnika zelo usmerjamo (z vstavljanjem povezav v tekst), kar v ostalih medijih praktično ni mogoče.

Učinkovitost spletnih oglasov je naslednji razlog zakaj oglaševati na internetu in je ponovno tista velika prednost, ki jo moramo izkoristiti. Na eni strani temu botruje dostopnost do interneta, ki je sicer zelo razširjena, vendar pa se glavna prednost kaže v tem, da imajo vsi uporabniki dostop do istega interneta, v čemer ponovno vsi stari mediji močno zaostajajo. Tudi s prihodom satelitskih povezav in uvedbo kabelske televizije. Internet je najbolj univerzalen medij. Na drugi strani pa učinkovitost pogojuje še segmentacija, ki jo internet omogoča – oglase prikazujemo samo tistim, ki jih naša storitev zanima. V kolikor zgrešimo in oglas vidijo tudi tisti obiskovalci, ki jih ne interesiramo, pa nismo izgubili ničesar, saj se lahko uporabnik mirno ignorira oglase, plačevanje pa največkrat temelji na dejanskih klikih. Česa takega si v npr. televizijskem oglaševanju niti predstavljati ne moremo.

V navezavi na vse zgoraj naštete prednosti podajam še največjo prednost interneta, ki je možnost zelo natančnega ciljanja in doseganja ciljnih skupin ter s tem personalizacija. Za lažjo predstavo, ciljanje in doseganje ciljnih skupin pomeni, da oglase vedno prikazujemo samo tistim, ki jih te informacije zanimajo. V zadnjem času (predvsem v kontekstu recesije in s tem omejenih sredstev) je vedno bolj popularno oglaševanje na Google-u, ki temelji na prikazovanju samo tistih oglasov, ki so glede na iskalni niz primerni. Iskalne nize, ob katerih se pojavlja vaš oglas pa lahko izberete sami. To pa takoj odpre še mnogo novih možnosti – hitro namreč vemo, katere fraze so učinkovite, po katerih besedah so iskali tisti, ki so nam oddali povpraševanje. In naslednja prednost je že ta, da celotno spletno stran prilagodimo tem besedam, iskalnik nas še prej najde, sredstva pa nato namenjamo oglasom, ki se prikazujejo ob nekoliko manj relevantnih iskalnih nizih a še vedno takih, ki morda pripeljejo novega kupca na našo spletno stran.

Za konec pa sem prihranil še mogoče nekoliko manj pomembno a ne povsem zanemarljivo prednost, ozirom bolje, priložnost, ki jo internet ponuja. To je kreativnost oglasa. V kolikor je naš oglas kreativen (oglasna pasica, google oglas, pop-up…), se potrošnik vrne na našo spletno stran, ozroma bo nekoč ponovno iskal informacije, ki so ga pripeljale do neke kreativne rešitve. Prepričan sem, da je vsakomur v spominu ostal kakšen oglas, ki smo ga prejeli po pošti od prijatelja in je izgledal kot povsem nedolžna šala, na potovanju po Ameriki pa smo nato posegli točno po tistem pivu, ki smo ga videli v tej najbolj smešni reklami…

Aljoša Kovačič
Projektni vodja


Želite sistem Spletnik za izdelavo in urejanje spletnih strani preizkusiti BREZPLAČNO?

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*