Home » Marketing in prodaja » 30 LET NAZAJ je bil neznan, DANES je naša prihodnost! – Internet

30 LET NAZAJ je bil neznan, DANES je naša prihodnost! – Internet

Ali ste se kdaj spraševali, kako je internet nastal? Kaj pa v katero smer se internet razvija? Da? Ne? Skratka, v naslednjih nekaj stavkih bom skušal povzeti, kam se internet razvija. Morda je za razumevanje razvoja interneta smiselno ali pa zanimivo upoštevati dejstvo, da je to tehnologija, oziroma medij, ki je nastal v vojaških krogih in se iz teh preselil v civilno sfero, še več, postal je povsem univerzalna tehnologija, ki je prisotna takorekoč že povsod. To pa za razvoj določene tehnologije predstavlja pomembno determinanto, saj so v razvoj vključeni praktično vsi sloji, vse dejavnosti, vsi uporabniki in celo vsak posameznik.

Internet se je iz zgolj golega besedila preoblikoval v vrsto storitev, ki jih svetovni splet ponuja – naporedno besedilo, e-pošta, hipno sporočanje (instant messaging), oddaljena pomoč, itd. Toda, kaj je tisto, ki bo nasledilo omenjene storitve? Kot kaže trend, smo vse bližje novi generaciji spleta, ki se imenuje semantični splet. In kaj je semantični web?

Semantični splet je fraza, ki označuje vizijo prenove svetovnega spleta in je dolgoročni načrt učenja računalnikov. To pa pomeni, da podatki, ki so na internetu, ne bodo več zgolj neki podatki, ki jih znamo brati le ljudje, temveč bodo te podatke razumeli tudi računalniki oziroma aplikacije. Tako kot že sedaj poznamo nekatere napredne možnosti iskanja, ki jih ponuja google – define, translate, računanje…(glej članek Iskanje na spletu – kako učinkovito iskati po spletu), ki nam podajo nek napredni odgovor na naše vprašanje, tako bo v prihodnosti razvoj pripeljal do tega, da bo naš računalnik zaznal, kaj želimo vedeti, oziroma bo to že sam predvideval. Semantični splet pomeni, da bodo vse aplikacije uporabljale enoten jezik, ki bo poleg golega besedila vseboval tudi informacijo o odnosu med posameznimi podatki, ki se v besedilu pojavljajo.

Internet je svetovna knjižnica, vendar pa je zaenkrat tudi zgolj ogromen samopostrežni market, ki se vedno bolj in eksponentno veča, zato gre nujno razmišljati v smeri čimbolj enostavnega dostopa do želenih podatkov. Zakaj bi naprimer sami morali iskati vse potrebne informacije, ki jih ob odhodu na službeno potovanje potrebujemo, če lahko zgolj na osnovi enega dejstva, namesto nas, vse naredi računalnik ali skupek določenih aplikacij. In naj to zgodbo o poslovnem potovanju v prihodnosti peljem še naprej: ko v naš osebni planer, naprimer outlook, vpišemo datum in kraj poslovnega potovanja, se ta koledarska aplikacija poveže z drugo aplikacijo, ki bi našla vremensko napoved za to mesto in ta datum, spet neka druga aplikacija nam svetuje restavracije, v katerih strežejo hrano po našem okusu ali hrano, ki jo predpisuje naša dieta, za katero ta aplikacija ponovno izve s pomočjo nekega drugega, oddaljenega servisa. Še več, če takšne podatke, pomembne za naše udobje, aplikacije najdejo za nas, se enako dogaja tudi drugim in le klik nas nato loči, da izvemo, kdo iz našega imenika se v istem času zadržuje v istem mestu ali okolici, in kje ter kdaj se lahko s to osebo srečamo. Ko to zgodbo razpredamo dalje, lahko hitro ugotovimo, da semantični web kaj hitro poišče osebo, ki bo ta čas, ko smo mi odsotni, namesto nas najbolje opravljala naloge na našem delovnem mestu in bo s tem najmanj obremenjevala svoje delo. Po drugi strani pa nam lahko hitro poišče pomočnika, ki mesto, kamor potujemo, odlično pozna in je morda že bil v stiku s poslovnimi partnerji, ki jih obiskujemo.

To pot sem navedel en, morda preprost primer, pa vendar zelo zanimiv in slikovit za ustvarjanje prestave o zmožnostih, ki se na internetu kažejo. Če pa ta napredek prenesemo naprimer v zdravstvo, pa lahko tako napredno znanje umetne inteligence pomeni velik napredek, saj lahko mnoštvo nekih aplikacij hitro najde povezave med podatki o uporabi zdarvil in učinkovitosti teh, kar lahko da rezultate, ki jih že dolgo iščemo a jih človeški um še ni bil zmožen zaznati – če nekoliko povzamem Bernersa – ustanovitelja World Wide Weba in direktorja W3C, podjetja, ki za internet določa standarde.

Sedaj, ko sem ponudil nekaj mamljivih prednosti, ki jih bo v prihodnosti internet še prinesel, pa naj podam še dva elementa, ki sta za tak razvoj ključnega pomena – da nas povrnem na realna tla. Za uspešen razvoj semantičnega spleta so v prvi vrsti potrebni skupni, enaki formati, ko so se zmožni združevati iz različnih virov – to pa ne pomeni zgolj izmenjave dokumentov, temveč tudi iskanje po bazi, ki presega meje trenutnega dokumenta in se in se razstira prek vseh baz v semantičnem spletu, ki govore o isti stvari. Drug pomemben element pa je skupen jezik, ki bo uspešen in enostaven vmesnik med uporabnikom in računalnikom-strojem. Do takrat, ko bosta ta dva ključna pogoja izpolnjena, je verjetno še vedno kar daleč; pa vendar, internet je že večkrat presegel pričakovanja, celo večkratno. Zakaj jih ne bi tudi v tem pogledu?

Aljoša Kovačič,
Projektni vodja

Želite sistem Spletnik za izdelavo in urejanje spletnih strani preizkusiti BREZPLAČNO?

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*