Home » Izdelava spletnih strani » Trije ključni elementi, ki jih mora vsebovati vsaka spletna stran

Trije ključni elementi, ki jih mora vsebovati vsaka spletna stran

Danes je spletna tehnologija že tako napredovala, da je na spletu mogoče skorajda vse. In v skladu s tem se vsakodnevno oblikujejo nove in nove želje, zahteve ter ne nazadnje tudi pravila, kako mora biti kaj narejeno. Skoraj za vsako področje, dejavnost ali storitev obstajajo neki standardi, ki bi se jih morali izdelovalci spletnih strani držati. Tako je skorajda nemogoče določiti neke splošne standarde kaj naj spletna stran vsebuje oz. kako mora biti narejena.
Marsikdo od vas bi ob naslovu tega članka pomislil, da so logični trije elementi glava, osrednja vsebina in noga. To je vsekakor res, toda z naprednejšimi dizajni, so prišle tudi nove delitve strani, ki se popolnoma razlikujejo od zgornje, stran pa zaradi tega ni nič manj učinkovita. Kateri so torej ti trije elementi?

Prvi element brez katerega spletne strani sploh ni mogoče narediti je strateški plan, kaj boste na svoji spletni strani sploh objavili. Če tega nimate, potem ne veste koliko podstrani bo vaša spletna stran zajemala, kakšna bo rdeča nit vaših strani, za kakšno vrsto menija se boste odločili in kako bodo predloge vaše spletne strani sploh izgledale. Posledično boste imeli težave z določanje ciljne publike, z izbiro slikovnega gradiva in barvne lestvice. Spletno stran brez dobrega načrta se seveda da narediti, vendar ste lahko prepričani, da vam nekih večjih rezultatov ne bo prinesla.

Drugi element je gumb »Domov«. To je gumb oz. povezava, ki mora biti dobro vidna prav na vsaki podstrani. Pogosto slišim izjavo, da je ta gumb »grd« in popolnoma nepotreben, kajti kdo pa želi iti na prvo stran potem ko se je že začel sprehajati po vašem spletnem mestu. Če prav je pripomba dokaj logična, je vsekakor napačna. Če mislite, da je ta gumb nepotreben potem dajete premalo pomena prvi strani, ki daje vtis o vašem celotnem spletnem mestu. Obiskovalec, ki mu bo vaša spletna stran všeč, si jo bo morda želel dodate med priljubljene povezave. Ponavadi si med priljubljene povezave damo prav prvo stran in če bo imel tak obiskovalec težave pri iskanju prve strani, se ne bo niti trudil strani dodati v svoj imenik priljubljenih strani. Torej gumb »Domov« je drugi nepogrešljivi element.

Tretji element pa so dobro razporejene povezave. Vsi vemo, da se povezave uporabljajo za prehajanje z ene strani na drugo, vendar moramo biti pri teh povezavah previdni. Pomembno je seveda, da so povezave dobro vidne, pazljivi pa moramo biti, da jih ni preveč. Neizkušeni obiskovalec se bo nepremišljenega kupa povezav preprosto ustrašil. Bodite pozorni, da bodo strani na najnižjem nivoju imele gumb »Nazaj«, kar vsekakor ne velja za strani, do katerih lahko pridemo preko menija na spletni strani. Stvar je preprosta! Če boste omogočili obiskovalcu, da se bo z lahkoto sprehodil po vaši spletni strani, potem je vaš uspeh zagotovljen, slabo razvrščene povezave prevelik obseg le-teh pa bodo zagotovo vodile v izgubo potencialnih kupcev in slabo uvrstitev v brskalnikih.

Kako bo vaša stran izgledala je vaša stvar. Priporočam pa vam da vključite v njo te tri elemente, ki so nekako edini standard v današnjem izredno raznolikem spletnem prostoru!

Veliko uspeha vam želim!

Žiga Macedoni, Urednik spletnih strani

Si želite ogledati še več video in tekstovnih vodičev?

Želite sistem Spletnik preizkusiti BREZPLAČNO?

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*