Home » Google oglaševanje » Kako učinkovito je vaše oglaševanje na internetu – 2.del

Kako učinkovito je vaše oglaševanje na internetu – 2.del

Kot sem že v prejšnjem prispevku nakazal , bom to pot nadaljeval še z drugimi vidiki analize učinkovitosti našega oglaševanja na internetu. Ko smo dodobra analizirali podatke, ki smo jih dobili z analizo obiska naše spletne strani, moramo tem ugotovitvam dodati še analizo učinkovitosti z uporabniškega vidika, vidika akcij in števila akcij na spletni strani, analizo učinkovitosti oglaševalskih akcij ter konverzij.

Uporabniški vidik
V tem sklopu analize moramo ugotoviti, kako uporabnik vidi našo spletno stran, in ker je na lastno spletno stran težko gledati z vidika poprečnega uporabnika, se poslužujemo analize statistike klikov po naši spletni strani. Ugotoviti moramo ali obiskovalci najdejo tisto, kar iščejo, koliko časa in koliko klikov potrebujejo, da pridejo do želenih informacij, predvsem pa je pomembno ali so obiskovalci pred oddajo svojih podatkov ali tik pred nakupom izdelkov zapustili našo spletno stran – morda zaradi prezapletenih pravil, predolgega postopka, nezaupanja…

Število akcij
Pri merjenju učinkovitosti naše spletne strani je nujno potrebno spremljati oziroma izračunati nekaj naslednjih statistik: število nakupov izvedenih preko spleta, število nakupov na posameznika, poprečno vrednost posameznega nakupa, število novih kontaktov, ki smo jih pridobili preko strani ter število povpraševanj, zelo pomemben je tudi podatek o ponovnih obiskih naše spletne strani.

Analiza oglaševalskih akcij
Ob analizi statističnih podatkov oglaševalske kampanije, kot so število prikazov ali število klikov, je potrebno spremljati še nadaljnje obnašanje obiskovacev spletne strani, kar pomeni, da moramo primerjati razliko med obiskom spletne strani ter številom izvedenih nakupov ali povpraševanj. To analizo moramo izvesti pred in med oglaševalsko kampanijo, dobrodošla pa je tudi po izteku le-te. Na tem mestu pa že prehajamo na področje analize konverzijskih stopenj.

Konverzijske stopnje
Ta statistika nam pove, kako učinkovit je posamezen oglas ali oblika oglasa, dobimo pa jo tako, da ugotovimo, kolikšen delež obiskovalcev izvede določeno dejanje. To dejanje je lahko klik na pasico, nakup, oddaja povpraševanja, naložitev dokumenta, registracija…; statistiko oglaševalci skušajo izemeriti tudi pri oglaševanju v drugih medijih, vendar pa je ta postopek zelo drag in še vedno ne povsem zanesljiv, kar pa ne velja za internet, saj natančno vemo za vso obnašanje naših obiskovalcev, ker natančno vemo koliko nakupov, naročil ipd. so izvedli.

Konverzijsko stopnjo izračunamo tako, da število izvedenih želenih akcij delimo s številom vseh uporabnikov, ki so tekom kampanije na našo spletno stran prišli preko oglasa na Googlu, oglasne pasice, e-novic… Tako je naprimer konverzija pri 45 nakupih od 1000 ogledov spletne strani 4,5. Zaradi specifike oglaševanja na internetu (v smislu ciljanja na želeno ciljno skupino ter ceno oglaševanja) so konverzijske stopnje v primerjavi z ostalimi mediji resnično visoke.

Pri konverzijskih stopnjah poznamo še nekatere statistike, kot je naprimer stopnja klikov na oglas (CTR – click-through rate) – razmerje med številom klikov na oglas in številom vseh prikazov oglasa, nato stopnja pretvorbe, katera nam pove število obiskovalcev spletne strani, ki naredijo želeno dejanje (nakup, naročilo, telefonski klic…); pomembna pa sta še strošek pridobitve novega kupca ter donostnost investicije (ROI – return on investement), ki ga predstavlja razmerje med dobičkom od prodaje in stroški oglaševalske akcije.

To so torej tisti najpomembnejši kazalniki učinkovitosti, ki jih moramo spremljati pri merjenju učinkovitosti dosegnaja ciljev spletnega oglaševanja. Zelo pomembno je, da v podjetju predhodno skrbno izberemo kazalnike, ki jih bomo merili, saj bomo le tako na koncu oglaševalske akcije dobili realno sliko o uspešnosti kampanije. Vsekakor pa je zelo smotrno takšne analize opravljati ves čas in kampanjsko oglaševanje spremeniti v konstantno internetno oglaševanje.

Aljoša Kovačič
Projektni vodja

Želite sistem Spletnik za izdelavo in urejanje spletnih strani preizkusiti BREZPLAČNO?

E-priročnik: Google AdWords za začetnike

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*