Home » Izdelava spletnih strani » Kako izbrati ustrezen menijski element za vašo spletno stran?

Kako izbrati ustrezen menijski element za vašo spletno stran?

Zamislite si, da pridete v restavracijo in na mizi ni jedilnika. Kaj boste storili najprej? Brez pomisleka boste poprosili natakarja, naj vam ga prinese in če natakarja dolgo časa ne bo blizu, boste verjetno slej ko prej zapustili restavracijo. Sedaj pa se vprašajte, kaj boste storili, če pridete na spletno stran brez kakršnegakoli urejenega menija in z razpršenimi povezevami kar vse vprek. V tem primeru pa ne boste klicali urednika strani, da vam namesti meni, ampak  boste stran kaj hitro zapustili. Torej, na podlagi zgornje primerjave smo kaj hitro prišli do zaključka, da je meni oz. navigacija nepogrešljiv element vsake spletne strani.
Posamezne povezave v meniju imenujemo menijske postavke, ki pa morajo biti skrbno izbrane ter nanizane v pravilnem vrstnem redu na pravilni lokaciji. Kakšne vrste menijev sploh poznamo? Glavni meni je lahko horizontalen in se ponavadi nahaja pod glavo strani, lahko pa je vertikalen v levem ali desnem stolpcu. Glavni meni lahko vsebuje tudi podmeni (podmeni je skupek menijskih postavk, ki jim je sorodna glavna menijska postavka v kateri se nahajajo). Poznamo pa še pomožni meni, ki se od glavnega razlikuje po tem, da se prikazuje, samo na določenih straneh, povezave v glavi (ang. »header navigation«) ter povezave v nogi (ang. »footer navigation«).

Pri izboru menijskih postavk imate relativno veliko manevrskega prostora, vendar se vseeno ne oddaljite od nekaterih »lepotnih« standardov. Tri nepogrešljive menijske postavke so: domov, o nas in kontakt. Te tri lahko načeloma dodate tudi v povezave v glavi, vendar ne na račun tega, da boste v glavnem meniju pridobili prostor. Če vaše podjetje nudi več vrst storitev, je vsekakor nepriporočljivo, da so vse storitve navedene v glavnem meniju v isti kategoriji kot domov ali kontakt. V tem primeru enostavno v  glavni meni dodate menijsko postavko storitve, v katero vključite podmeni, kjer posamezne storitve navedete. Alternativna možnost temu je, da ne vključite podmenija, pač pa na strani storitve vključite pomožni meni viden samo na tej strani in tam navedete povezave, do posameznih storitev. Če imamo na posameznih podstraneh veliko vsebin, je smotrno vključiti tudi povezave v nogi, kjer dobesedno ponovimo povezave v glavi, da se obiskovalcu ni potrebno vračati na vrh strani, sem sodijo pa tudi povezave, ki so t.i. »drobni tisk« (npr. splošni pogoji, izjava o avtorstvu, izjava o varovanju osebnih podatkov itd.)

Poglejmo si preprost primer. Ukvarjamo se z nepremičninami. Naše tri glavne »kategorije« so torej prodaja, nakup in najem. Pri vsaki od teh treh pa imamo podkategorije npr. stanovanje, hiša, poslovni prostor, zemljišče itd. Za slednje imamo na voljo podmeni ali pa tri pomožne menije, ki se bodo prikazovali ločeno glede na izbor katere izmed treh glavnih menijskih postavk. Osebno sem bolj pristaš uporabe podmenija iz čisto preprostega razloga. Rekli smo, da se glavni meni pojavlja povsod, pomožni meni pa samo na izbranih podstraneh. Če boste v zgornjem primeru uporabili pomožne menije, bo uporabnik na strani najem stanovanja videl samo podkategorije za najem. Torej bo moral, če želi videti, kaj se nahaja po nakup, najprej moral klikniti nanj in nato izbrati nekaj iz pomožnega menija. Na kratko rečeno, pri uporabi podmenija ima obiskovalec vedno vse pri roki.

Nič ne bo narobe, če boste pred kreiranjem menija vzeli svinčnik in papir ter nanj nanizali nekaj povezav in puščic. To je vse prej kot dobrodošlo, saj boste le z dobrim načrtom lahko izdelali pregleden in uporabniku prijazen meni na vašem spletnem mestu.

Veliko uspeha vam želim!

Žiga Macedoni, Urednik spletnih strani

Si želite ogledati še več video in tekstovnih vodičev?
Želite sistem Spletnik preizkusiti BREZPLAČNO?

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*