Home » Izdelava spletnih strani » Optimizacija strani » Zakaj je optimizacija za iskalnike NUJA in ne PREVARA?

Zakaj je optimizacija za iskalnike NUJA in ne PREVARA?

Pred dnevi sem na nekem blogu zasledil članek, v katerem je avtor podal hudo kritiko, če ne kar žalitev agencij, ki se ukvarjajo z optimizacijo spletnih strani za iskalnike. Prikaz storitve Google optimizacije je bil tako izmaličen, da moram nujno podati še drugo plat te zgodbe. Google optimizacija je morda  prevečkrat predstavljena kot skrivnost, ki jo poznajo samo podjetja, ki se z optimizacijo ukvarjajo, in na vaši spletni strani izvajajo neke čudežne prijeme, da bi se le-ta v iskalnikih začela uvrščati višje. Pa to nikakor ne drži. V nadaljevanju bom podal odgovore na nekaj pogostih  kritik optimizacije za iskalnike.

Kot sem že v uvodu nakazal, optimizacija strani ni nobena skrivnost – vse, kar se v smeri optimizacije spletne strani na vaši spletni strani izvede, je povsem transparentno in v nobenem primeru ne zahteva nikakršnega znanstvenega pristopa, ki bi imel že kar čudežne učinke na uvrščanje spletne strani. Gre za to, da se podjetja, kot je naše, s storitvijo optimizacije intenzivno ukvarjajo, kar pomeni, da svoj »posel obvladajo« in s svojimi izkušnjami in znanjem samo bolje rokujejo pri optimizaciji spletnih strani. Ko bomo vašo spletno stran optimizirali, da se bo uvrščala čim višje v iskalniku, bomo v direktni navezi z vašim marketinškim oddelkom. Večina rezultatov višjega uvrščanja bo še vedno ostala plod vas kot naročnika, ker o storitvah, ki jih nudite, veste največ. Kvalitetna priprava vsebin je namreč en najpomembnejših vidikov optimizacije spletne strani za iskalnike.

Naj kar izdam nekaj »skrivnosti«, ki jih uporabljamo v optimizaciji spletnih strani:

  • uporaba ključnih besed v url naslovih strani in naslovih na spletni strani,
  • pravilno oblikovanje strukture spletne strani,
  • vključevanje čim več povezav znotraj vsebin na podobne vsebine,
  • podobnost med ključnimi besedami v meta tagih spletne strani in samo vsebino,
  • odsotnost »mrtvih« povezav in povezav na strani »vsebina v pripravi«,
  • čim večje število povezav na našo stran z zunanjih strani,
  • “optimizirana” vsebina, slike, tekst, naslovi …
  • itd.


Če naročnik pričakuje, da se bo podjetje pri optimizaciji posluževalo nekih čudežnih prijemov, se močno moti. Gre le za to, da se spletna agencija s tem ukvarja, naročnik pa se ne. In na tem mestu spletna agencija v največji meri le kvalitetno in predvsem pravilno usmerja naročnika pri pripravi optimizacije strani za iskalnike.

V tem tudi tiči odgovor na kritiko, da takšne spletne agencije iščejo  luknje v sistemu rangiranja spletnih strani – ne, spletne strani izboljšujemo s prijemi, ki dejansko vplivajo na višje uvrščanje. Konec koncev, kaj pomaga iskanje lukenj v sistemu, saj Google praktično vsak teden, če ne še pogosteje, izboljšuje tehnike iskanja primernih zadetkov glede na iskalni niz in stran, ki se danes visoko uvršča zaradi tega ker je »pretentala« Google, lahko že ob naslednjem obisku pajka močno izgubi na uvrstitvi. Tega pa si ne želi ne naročnik, ne agencija.

Še ena izmed večjih zmot, ki sem jo v članku opazil je ta, da naj bi se agencije, ki izvajajo Google optimizacijo, posluževale  programov, ki iščejo domene, ki so pretekle, oziroma, ki jih je naročnik pozabil podaljšati, nato pa jih program avtomatsko ponovno registrira. Na teh domenah naj bi se nato samodejno generirale zelo osnovne spletne strani, katerih vsebina je vzeta preko RSS feedov z drugih strani. Takšna stran je zato povsem nekvalitetna in se uvršča nižje. Ker se te strani uvrščajo nižje, je naročnikova stran tako uvrščena relativno višje. In zakaj to ne drži?

Odgovor utemeljejujem na več nivojih: kot prvo, po preteku domene ima naročnik še vsaj pol leta ekskluzivno pravico do ponovne registracije svoje domene. V kolikor do tega dejansko ne pride, je jasno, da spletna stran na tej domeni ni mogla biti kvalitetna (ker ni ažurna in aktualna) in kot taka tudi ni bila visoko uvrščena. Naslednji argument je, da strani, ki se uvrščajo nižje, vplivajo na višje uvrščanje vaše spletne strani – ampak, kaj naši spletni strani pomaga relativno višja uvrstitev? Nam je povsem vseeno ali smo petdeseti izmed 200.000 zadetkov ali pa izmed 500.000 zadetkov. Pomembno je, koliko jih je ali bolje, koliko jih ni pred našo spletno stranjo. Pomembno je, da nismo petdeseti, ampak, da smo prvi! In še tretji argument – posluževanje takšne tehnike »višjega« uvrščanja bi bilo povsem predrago – razvoj takšnih programov je preveč obsežen, možnosti, da pridobimo kakšno dobro in pretečeno domeno po tem sistemu pa so majhne. Vso to energijo in sredstva je bolj smotrno usmeriti v pravo optimizacijo.

Za zaključek avtor zgoraj omenjenega članka pravi, da vaše delo ni priprava spletne strani primerne za Google, ampak da so vaša publika obiskovalci spletne strani in ne Google. To seveda drži, pomembno je izdelati dobro spletno stran, optimizacijo pa moramo izvesti, da bodo lahko našo stran našli tudi obiskovalci, ki našega podjetja ne poznajo. Kako pa bomo prišli do njih, če ne z visokim uvrščanjem?

Članek, ki me je razočaral, se nahaja na tem naslovu: http://powazek.com/posts/2090

Aljoša Kovačič,
Projektni vodja

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*