Home » Izdelava spletnih strani » Optimizacija strani » Lepotni dodatki vs. optimizacija strani!

Lepotni dodatki vs. optimizacija strani!

Danes spletne strani izgledajo malce drugače, kot so izgledale recimo pred petimi ali celo desetimi leti. Razvoj spletnega kodiranja (HTML, CSS in Javascript) v sodelovanju z vse večjim zmogljivostim in dostopnosti grafičnih programov nam omogočajo izdelavo na pogled izredno privlačnih spletnih strani. Danes lahko s številnimi odprtokodnimi rešitvami izdelate precej zahtevno dinamično stran z različnimi moduli, tudi če niste spletni programer. Vendar pa se je v zadnjih letih ta odprtokodna rešitev precej oddaljila od veje spleta, ki ji rečemo optimizacija za iskalnike. Številni vtičniki, ki jih zastonj prenesemo s spleta na našo spletno stran, nam dajo sicer očem izredno privlačno animacijsko podobo, vendar nas lahko hitro zavedejo, da pozabimo na izredno pomembne stvari glede optimizacije strani (ključne besede, opisi strani itd.) Kdaj in kje kaj uporabiti vam povem v tem članku!

Zagotovo ste na kakšni spletni strani opazili prelepo galerijo slik, kjer se slike zlivajo ena v drugo. Ali še bolje, namesto klasičnega menija imajo nekateri prelepe zavihke, vsebina posameznih strani pa se prikazuje s privlačno animacijo. Za tiste, ki še niste pobrskali po spletu, naj povem, da so to določene Javascript knjižnice (Jquery, Mootools, Tigra…), ki jih s preprosto inštalacijo vgradimo v našo spletno stran. Vse lepo in prav, dokler ne začnemo optimizirati strani. Dobro je, da za vsako podstran določimo svoje ključne besede in opise. Pri takih zavihkih pa to ni mogoče. Ko vpišete url strani in vam stran prikaže v vašem brskalniku, se naložijo tudi ključne besede te strani. Če se po vsebini premikate z ygoraj omenjenimi animacijskimi zavihki, dejansko ostajate vedno na isti strani, menja se le vsebina. To pomeni, da se ključne besede ne osvežujejo oz. jih za določene dele vsebin ne morete posebej vpisati. Torej če boste klasični navigacijski meni, pri katerem ima vsak menijski element povezavo na drugo podstran (bolje rečeno na drugo datoteko s svojimi opisi in ključnimi besedami), zamenjali z zavihki mejte v mislih, da je vpis ključnih besed enkraten postopek, ki bo veljal za celotno stran.

Na prehodu v drugo desetletje tega tisočletja imamo na voljo izredno kvalitetne in vsakodnevno nadgrajene brskalnike. Večina ji že podpira več kot 20 različnih fontov. Rekli boste kaj pa je to, 20 fontov? Da, to je res malo napram npr. Wordu, ki jih ima več kot 200. Verjemite mi, da je še s temi 20-timi fonti dostikrat problem, kajti različni operacijski sistemi (Windows, Linux, Mac OS X z vsemi svojimi verzijami) ter številni brskalniki nam dajo nek skupek, ki mu ironično lahko rečemo: Nikoli ne več kaj bo prišlo kje ven! Predno na spletni strani uporabite kak drug font, se poprej vedno prepričajte kateri brskalniki to podpirajo in kateri ne. Raje uporabite katerega izmed standardov (Arial, Sans-serif…), čeprav morda izgled besedila ni po vašem okusu, pa boste le mirno spali, da nekdo na drugem koncu sveta ne bo namesto besedila dobil „skropucalo“.

Morda ste zelo dobri v grafičnih predlogah, vendar vam manjka znanja da bi narisano sliko razrezali  in naredili grafično predlogo za na splet. V tem primeru raje poiščite strokovnjaka in ne puščajte raznih tekstov v slikah. Tega brskalnik namreč ne bo zaznal, še posebej če so slike dodane kot ozadje elementov, katerim ne morete določiti ALT atributa. Na tem mestu naj vas opozorim, da prekomerno senčenje prej škoduje izgledu spletne strani, če je ta odprta v zelo zastarelem brskalniku. Obiskovalec, ki bo na vašo spletno stran prišel po določene podatke in ne samo gledati strani, bo z osnovno barvno shemo čisto zadovoljen.

Čeprav sam uporabljam najsodobnejpa orodja za izdelavo spletnih strani, pa imam na osebnem račualniku še vedno stari dobri Internet Explorer verzije 6, ki trenutno velja za najslabši še živeči brskalnik. Vi ste tisti, ki se morate prilagajati takpnim brskalnikom, on se ne bo vam. Da svojo texo potrdim, naj vam navedem podatek, da je svetovni delež uporabe brskalnika IE 6 „žal“ še vedno krepko čez 50%.

Ne glede na vse to kar sem vam razkril zgoraj, ne pozabite, da ljudje „kupujejo z očmi“. Vaša stran mora biti očem prijazna in tudi kak animacijski dodatek ne bo odveč. Vendar pa kot bi rekel/a kakšnen oče ali mati svojemu otroku: Po pameti!

Upam, da vas nisem preveč prestraši! Nikakor ne zatrite vaše domišljije in še naprej veselo uporabljajte odprtokodne dodatke, ki nam jih ponuja današnji splet. Če pa boste kdaj v precepu ali je nek modni dodate dober za vašo spletno stran ali ne, pa me brez zadržkov pokličite in skupaj bomo pripeljali stvar do konca, da bo volk sit in koza cela.

Pa veliko sreče vam želim!

Žiga Macedoni, Urednik spletnih strani

Si želite ogledati še več video in tekstovnih vodičev?
Želite sistem Spletnik preizkusiti BREZPLAČNO?

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*