Home » Izdelava spletnih strani » Spletnega videa se poslužuje kar 83,5 odstotkov tržnikov!

Spletnega videa se poslužuje kar 83,5 odstotkov tržnikov!

Ko sem pred kratkim naletel na šest let star članek v slovenski računalniški reviji, ki je govoril o oglaševanju na spletu, sem ga seveda takoj moral še enkrat prebrati, saj se mi je takoj utrnilo vprašanje, kako se je oglaševanje na spletu spremenilo. In ugotovil sem, da se je v zadnjih letih na tem področju v Sloveniji marsikaj spremenilo. Poleg številnih oblik oglaševanja na spletu, ki se bolj ali manj nespremenjene pojavljajo na internetu že vrsto let, se v zadnjih letih v ospredje vedno bolj preriva video marketing.

Razlog temu velja iskati v dejstvu, da je nekoč internetno oglaševanje največkrat pomenilo zgolj preoblikovanje TV oglasov, celotno oglaševanje na internetu pa je v največji meri služilo kot dopolnilo k televizijskemu in radijskemu oglaševanju, sedaj pa oglaševanje na svetovnem spletu pomeni povsem samostojen kanal oglaševanja posameznega podjetja, internetni vidik je potrebno upoštevati že v samih osnovah marketinga posameznega podjetja – naprimer podjetje že v povojih načrtovanja neke določene blagovne znamke razmišlja o domeni predstavitvene spletne strani (npr. trgovina z oblačili za najsnice, ki je objavljena na domeni zapeljivka.si, ki jasno igra na karto želja večine najstnic – biti zapeljiva). Iz tega lahko razberemo, da internet v načrtovanju prodaje ne pomeni več zgolj utrjevanja prepoznavnosti blagovne znamke, temveč celo osnovo same prodaje.

Z roko v roki pa gresta na internetu rast oglaševanja s pomočjo video vsebin in večanje zaupanja v sam medij internet. Jasno je, da so videi, ki so preplavili splet v zadnjih letih (kar je močno pogojeno z veliko večjo dostopnostjo do širokopasovnih povezav) s svojim »realističnim« prikazom prinesli novo stopnjo zaupanja v ta medij – kar 32% potrošnikov, ki so sodelovali v Zoby Interaktivni raziskavi namreč meni, da je internet najbolj zaupanja vreden medij, kateremu na drugem mestu sledi televizija šele s 17%. Poleg zgoraj omenjenih videov, ki so razmah pričeli dobivati s pomočjo verižne e-pošte, so se pričeli pojavljati tudi komercialni videi, ki pa so na spletu zaradi »necenzure« ali nekoliko oteženega nadzora naleteli velik odziv (samo pomislimo na številne inovativne reklame za različne blagovne znameke piva, ki smo jih prejemali v naše e-poštne predale in so bile tako odkrite, da nikoli niso mogle doseči objav na televiziji). Med komercialne videe pa poleg samih oglasov štejemo še referenčne izjave, video priročnike, navodila za uporabo posameznih izdelkov, primerjave produktov in še bi lahko naštevali.

Tako je ob koncu lanskega leta RIS objavil podatke, da vsaj eno od oblik spletnega video oglaševanja uporablja kar 83,5% tržnikov, ob tem pa jih je velika večina mnenja da se bo uporaba tega medija v prihodnjih letih še povečala. Pri podrobnem pregledu podatkov ugotavljajo, da med spletnimi videi, ki jih tržniki objavijo, prevladujejo vsebine z blagovno znamko (objavilo jih je 57,3 o dstotkov), nato pa videi, ki vsebujejo predstavitve izdelkov ali storitev (objavi jih 40% tržnikov). Tem sledijo redakcijske video vsebine (38,7%) in nato priporočila potrošnikov in zaposlenih. Takšne referenčne video oglase objavi 37,3% vseh tržnikov.

Če še nekoliko podrobneje pogledamo razloge oglaševanja s pomočjo video vsebin, vidimo, da je poglavitni razlog trženje blagovne znamke, katerega je navedlo 60% vprašanih, sledi pridobivanje položaja izpostavljenosti ciljnim skupinam na video spletnih straneh, kot je naprimer Youtube (54,7%). Med pomembnejšimi razlogi je tudi želja obdržati obiskovalce na njihovih spletnih mestih (36%).
In da dodam še dva razloga tistih tržnikov, ki v svojem marketinškem programu ne uporabljajo spletnega videa: kar dve trtjini od spletnega video oglaševanja odvrne cena, preostala tretjina pa kot glavni razlog navaja nezadovoljivo donosnost naložbe. Ob tem pa moram nujno dodati vprašanje primerjave cen video oglaševanja na televiziji in internetu – skupna je lahko samo cena priprave videa, samo predvajanje, ki na televiziji predstavlja levji delež stroškov oglasa, pa je na internetu praktično zanemarljivo. Video lahko na internetu vsakdo objavi povsem brezplačno, prav tako ga lahko brezplačno posname kar z domačo video opremo. In iz tega takoj jasno sledi še vprašanje o nezadovoljivi donosnosti naložbe – takšna naložba je povrnjena že, ko se povrnejo stroški priprave videa. V primerjavi s televizijskimi oglasi je to bistveno lažje dosegljiv cilj in s tem resnično vreden poskusa priprave video promocije. Prednost je tudi v tem, da na internetu nismo omejeni s številom predvajanja videa, kar pomeni, da je lahko nek video, ki ste ga posneli z vašo zadovoljno stranko, vaša video reklama bistveno daljši čas.

Mislim, da sem navedel kar dovolj razlogov, da se boste lotili priprave videa, ki bo na najprimernejši način pripomogel k povečanju vaše prodaje s tem, ko ga boste vmestili na vašo spletno stran, v vaše e-novice, v posebno ponudbo…

Za pomoč pri objavi videa na vaši spletni strani, si oglejte vodič – Dodajanje videa na spletno stran

Pa veliko uspeha pri pripravi vašega novega oglasa vam želim.

Aljoša Kovačič
Projektni vodja

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*