Home » Izdelava spletnih strani » Paradoks razvoja spletnih aplikacij

Paradoks razvoja spletnih aplikacij

Vse pogosteje se zavedam, da v današnjem času ni čisto nič običajnega, če kdo zna narediti spletno stran in jo objaviti na spletu. Večino uporabnikov se je že tako ali drugače seznanilo s HTML kodo, sodobna, uporabniku prijazna orodja pa omogočajo, da tudi brez nje dosežemo želeni cilj. Navsezadnje je tudi čedalje več uporabnikov orodja Spletnik, ki se poslužujejo vključevanja HTML izsečkov, da na svoji spletni strani kaj izboljšajo. Ravno zato sem se odločil, da vam podrobneje razložim sodobni paradoks, katerega je občutil sleherni sodobni spletni razvijalec ali urednik spletne strani. Saj poznate zlati pregovor „Veriga je tako močna, kot je močan njen najšibkejši člen“. To pravilo imejte v mislih vedno ko boste urejali ali razvijali spletne strani in aplikacije. Vzemimo npr. resolucijo zaslonov. Danes se da relativno poceni kupiti monitor, katerega širina meri tja do 1900 pik. Predpostavimo, da ste naredili stran, ki v širino meri 1500 pik, uporabnik, ki jo gleda, pa ima zaslon širok 1024 pik. V tem primeru se na dnu zaslona prikažejo očem neprijazni drsniki in bog ne daj, da imate kaj pomembnega napisanega v desnem stolpcu spodaj, ker tega uporabnik zagotovo ne bo opazil. Statistika kaže, da največji delež osebnih računalnikov predstavljajo prenosniki z resolucijo zaslona 1024×768 pik. In ker verjamemo statistikam, bomo pazili, da naš dizajn za spletno stran ne bo presegal širine 980px (raje kakšen piksel manj kot več).

Gotovo se spomnite brskanja po spletu, ko smo plačevali internet glede na telefonske impulze. Takrat je bila povezava nekje med 54Kb/s in 128Kb/s. Takšna povezava je seveda parala živce, poleg tega pa je bila še zelo draga. Danes imamo na razpolago tudi do več 10Mb/s prenosa podatkov, cena pa se je močno zmanjšala. Čeprav je težko verjeti, vendar nekaj jih še vedno uporablja povezave izpred 5 ali 10 let. Si predstavljate, da na svojo spletno stran naložite zahtevne animacije, ki potrebujejo na slabših povezavah tudi do 5 min, da se naložijo? Statistika kaže, da bo uporabnik zapustil spletno stran, če se po njegovem kliku na strani po 3 sekundah ne bo zgodilo nič.

Imejte torej v mislih, da vse slike, predvsem pa video in avdio material skrčite na najmanjšo možno velikost. Za premislek naj povem, da sodobna, zahtevna in obsežna spletišča, kot je npr. CNN, uporabljajo dve ali celo tri verzije spletne strani, katera se bo prikazala pa je odvisno od povezave uporabnika.

Se spomnite računalniških igric, kjer so se igralni liki zaradi slabih grafičnih kartic prikazovali v kockah? Tudi to se vam lahko zgodi, če spletno stran izdelujete na sodobnem profesionalnem monitorju, kjer se zahtevni prelivi barv sicer zelo elegantno prikazujejo, na slabših zaslonih pa bo na koncu res vse videti v kockah. Čeprav spletni razvijalci zaradi optimizacije našega dela uporabljamo najsodobnejšo računalniško opremo, pa imamo v pisarni „staro kišto“ vedno pri roki. Predno gre spletna stran v objavo, jo pogledamo na vsaj štirih različnih zaslonih.

Internet Explorer 6? Nočna mora! Velikokrat smo že pisali o različnih prikazih spletnih strani v različnih brskalnikih. Najbolj je na udaru seveda IE6, ki ima že skoraj preveč pomanjklivosti, da bi jih bilo vredno sploh omenjati. Toda, še vedno ga uporablja na stotine ljudi vsak dan in temu se lahko zoperstavimo le tako, da spletno stran odpremo v njem ter popravimo napake. Sodobni dizajni imajo vse več transparentnega senčenja robov (kar dosežemo z PNG slikami), toda teh žal IE6 ne podpira. Da pri samem delu ne boste izgubili živcev, vam svetujem, da uporabljate Safari ali Mozillo, a vseeno se vrnite k staremu prijatelju IE6 in mu ponudite vašo spletno stran, da jo pregleda in pokomentira tudi on. Navsezadnje hočete s spletno stranjo privabiti kupce in iz te moke ne bo kruha, če bo uporabnik videl razmetane elemente in slike kar tja v tri dni.

Ko smo pred kratkim lansirali naš novi produkt Newsletter, smo uporabnike morda najbolj približali uporabljanju HTML kode, kajti uporabniki lahko sami dodajajo grafične predloge. Sicer sem vam na to temo dolžan še en članek, a za začetek naj povem, da če boste sami ustvarjali HTML kodo za grafično predlogo, se ozrite vsaj 5 let nazaj. Poštnih odjemalcev je danes mnogo in vsak od njih ima svoje muhe. Zato je za dobro optimizirano predlogo za email marketing potreben najosnovnejši HTML, ki si ga lahko zamislite. Najbolje boste prišli skozi z gnezdenjem tabel, ki jih danes na spletnih straneh tako močno odsvetujemo. Poleg tega se izogibajte tudi t.i. lebdečih elementov (floating style), kajti hitro vam lahko kakšen text ali slika pade iz ekrana.

Mnogo stvari bi še lahko napisal na to temo, toda naj bo za zdaj dovolj. Morda še v kakšnem izmed naslednjih člankov razdrem podobno temo, vsekakor pa me lahko vedno kontaktirate v primeru dodatnih vprašanj. Če bi me vprašali, kako bi opisal sodobni splet kot celoto, bi kratkomalo rekel „Sto ljudi, sto čudi!“. Če boste poleg zgoraj naštetega upoštevali še ta frazem, potem ste zmagali v boju z brskalniki, skripnimi jeziki in poštnimi odjemalci.

Kontaktirajte me, če imate še kakšno vprašanje.

Pa veliko sreče vam želim!

Žiga Macedoni
Urednik spletnih strani

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*