Home » Marketing in prodaja » Mobilni marketing: Nova priložnost za stare mačke

Mobilni marketing: Nova priložnost za stare mačke

Število uporabnikov napredne mobilne tehnologije še vedno strmo narašča. In da bi marketinški strokovnjaki lahko razvijali svoje napredne „mobilne“ marketinške strategije, morajo razumeti tudi obnašanje uporabnikov mobilnih telefonov ter seveda tehnologijo, ki vse to podpira.  Kaj mislite, kam gre trend uporabe mobilnih telefonov? Ali veste, da se lahko kupcem izpostavite tudi preko mobilne mreže? Zakaj pa ne, tam še ni skoraj nikogar! Poglejmo si, kaj na to temo pravijo strokovnjaki…

Analitiki pravijo, da se v mobilnem sektorju pojavljajo štirje glavni trendi.
Osnova analize so bile raziskave, ki so jih opravili v letu 2009. Statistika je zajemala mobilno socialno mreženje (Facebook, MySpace…), uporabo smartphone pametnih mobilnih aparatov (z dostopom do interneta) in uporabo SMS sporočil. Podatki so zelo zanimivi in prav gotovo se boste vprašali, če ni to morda ravno vaša priložnost za leto 2010!

Raziskavo so opravili v podjetju InsightExpress. Vodja raziskave Joy Liuzzo pravi, da je v vzponu  čisto vsaka oblika interakcije, ki jo mobilna tehnologija trenutno nudi in da uporabniki vedno iščejo nekaj novega s svojimi novimi mobilnimi napravami. Kar je čudovito, pravi, da do sedaj še niso našli stvari, ki je uporabniki v mobilni telefoniji ne bi dobro sprejeli in bi jo zaradi tega nehali uporabljati.

Spodaj si oglejte štiri zelo pomembne točke, ki govorijo o trendih uporabe mobilnih telefonov in o tem, kaj naj bi skokovito naraščajoča uporaba interneta preko telefona, pomenila za vaše marketinške akcije v letu 2010.

1. Porast števila „pametnih“ mobilnih telefonov

Napredna mobilna tehnologija, ki že nekaj časa omogoča brskanje po internetu, branje e-mail sporočil in uporabo raznoraznih aplikacij, je vedno bolj na voljo. Mobilni telefoni so dejansko postali poceni potrošni material. Okoli 24% vseh uporabnikov uporablja pametne (smartphone) mobilne telefone. V razpredelnici lahko vidite, kdo so ti uporabniki po letih.

o 18 – 24 let — 29%
o 25 – 44 let — 29%
o 45 – 54 let — 24%
o 55 – 64 let — 13%

Ti telefoni niso več namenjeni samo tistim entuzijastom, ki morajo zaradi stalnega visenja na telefonu dvakrat na dan polniti baterijo. Dejansko se število uporabnikov pametnih telefonov povečuje, kar pa ni niti čudno, ker ga danes dobimo že za 1 evro. Posledično seveda narašča tudi število mobilnih uporabnikov interneta. Torej, kar se danes še povečini dogaja preko osebnih računalnikov, se bo kaj hitro preneslo v mobilno tehnologijo. Kaj to pomeni za vaš posel?

Naslednje vprašanje: Ste že kdaj preverili, kako se preko mobiltela vidi vaša spletna stran?
Hmmm…nekateri se praskate po glavi :)…
No, recimo, da je to sedaj ena od vaših prioritet. Spletno stran prirediti tako, da se bo lepo odpirala tudi v mobilnih brskalnikih. Če ne, rešitev je tudi v ločeni spletni strani, namenjeni samo za mobilne telefone. V vsakem primeru pa, tudi uporabnik mobilnega telefona mora imeti dostop do informacij o vaši ponudbi.

Pri tem imejte v mislih, da imajo uporabniki interneta preko mobilnega telefona drugačne navade od tistih, ki informacije iščejo preko osebnih računalnikov. Prva stvar, ki je zagotovo omembe vredna je ta, da so prvi ponavadi vedno nekje zunaj, na poti, na kosilu, na kolesu, na letalu, … pač nekje drugje. Ti bodo potrebovali hitre in uporabne informacije. Torej hiter in enostaven dostop do spletne strani, ter enostavno navigacijo. Vsi vemo, da je morija, če se strani preko mobilca dolgo odpirajo, ker se morajo najprej naložiti. Torej če nekdo nima mobilcem prilagojene strani, bo najverjetneje večina ljudi raje zaprla brskalnik, kot pa da se naloži toliko podatkov, da bo račun na koncu meseca samo zaradi njegove obsežne spletne strani veliko večji. Saj veste, prenos podatkov se preko mobilcev še vedno zaračunava in tega se uporabniki mobitelov dobro zavedamo.

Kaj naj vključuje za mobilne telefone prilagojena spletna stran:

o Lokacijo vašega podjetja in kontaktne informacije,
o podatke o vaši ponudbi ter cenik,
o kupone, promocije  ,
o najbolj obiskane vsebine na vaši originalni spletni strani ali povezave do njih.

Stran prilagojeno mobilnim telefonom je možno izdelati tudi v sklopu vaše že obstoječe spletne strani. Kontaktirajte nas za nasvet.

2. Široka uporaba SMS sporočil

Pošiljanje SMS sporočil predvsem pri mlajših uporabnikih že skoraj dosega tisti zgornji nivo, medtem ko tudi pri starejših uporabnikih lahko rečemo, da ga ni junaka, ki ne bi vsaj enkrat poslal
SMS sporočila. Pa četudi samo s tekstom „ok“. Kakorkoli, spodaj si oglejte statistiko po letih:

o 18 – 24 let — 83%
o 25 – 44 let — 65%
o 45 – 54 let — 52%
o 55 – 64 let — 33%

Še več, vodja raziskave Liuzzo nakazuje na dejstvo, da se je že med vsemi temi starostnimi skupinami zgodilo, da se je nekdo prijavil na prejemanje SMS sporočil. Pa najsi bo to vremenska napoved, upad delnic, ali pa mogoče rezultat športne napovedi.  Pri nas so zadnje čase popularne zmenkarije in pa vedeževanje. Kakšen odstotek uporabnikov torej prejema SMS vsebinska ali reklamna sporočila?:

o 18 – 24 let — 32%
o 25 – 44 let — 27%
o 45 – 54 let — 19%
o 55 – 64 let — 15%

Večina reklamnih ali informativnih sporočil je v lasti znamk in podjetij. To je še večji dokaz, da so uporabniki mobilnih aparatov voljni s podjetji komunicirati tudi preko SMS sporočil.

Morda pa je ravno to recept. Dokler seveda ne gre za poseg v zasebnost je tudi to lahko ena od prednosti v pridobivanju zaupanja kupcev.

Začnite torej eksperimentirati, preizkusite tudi ta način.

Popularnost uporabe SMS sporočil in pripravljenost potrošnikov, da s podjetji komunicirajo tudi preko SMS-ov, nakazuje na priložnost za prodajo. Začnete lahko že z izgradnjo „mobilnega“ seznama , promocijo preko e-novic, na vaši spletni strani, v vaši skupini na Facebooku ali preko oglaševanja na klik.

Kot je opaziti na naših komercialnih televizijah, je za uporabo SMS storitev potrebno na določeno številko poslati sporočilo s preddoločeno besedo. Za promoviranje storitev ali produktov v različnih regijah lahko uporabite različne besede in tako segmentirate vaše prejemnike, ki bi se želeli prijaviti na SMS obveščanje, nagradno igro ali pa SMS novice.

Enkrat ko imate seznam, vedite, da lahko temu seznamu poslani SMS takoj ustvari odziv, saj ga ljudje v veliki večini preberejo nemudoma. Poleg tega, v primerjavi z e-mail marketingom, kjer se uspešnost meri od 15% naprej, je pri SMS marketingu možno doseči, da sporočilo prebere tudi več kot 80% prejemnikov! In da bo mera polna, odziv je takojšen, medtem ko je pri e-mail marketingu kdaj pa kdaj potrebno počakati tudi nekaj dni. SMS marketing lahko torej namenite hitroodzivnim akcijam, e-mail marketing pa tistim, ko prejemnik sedi za računalnikom in si lahko še kaj več prebere.

3. Facebook na mobilnem telefonu, nič novega.

Sicer šele v povojih, vendar so Facebook, MySpace in ostale socialne skupnosti priljubljene tudi preko mobitelov. Aplikacije in razne funkcije se prilagajajo tehnologiji in zmožnostim, ki jih ima za to povprečni Facebook uporabnik, z mislijo na podatek, da je enega od t.i. socialnih skupnosti ali omrežij obiskalo že 9% vseh mobilnih uporabnikov.

Spodaj je nanizano 5 najbolj priljubljenih socialnih skupnosti, ki jim sledijo odstotki mobilnih uporabnikov. Ti so rekli, da so jih obiskali preko mobilnega aparata.

o Facebook — 58%
o MySpace — 54%
o LinkedIn — 7%
o Flickr — 6%
o Twitter — 5%

Ekipa strokovnjakov, ki jim poveljuje Liuzzova, je te podatke zbirala v začetku leta 2009, pri informacijah, ki jih trenutno zbirajo za leto 2010, pa je najti še nekaj zanimivih sprememb.

Pravi, da je drastično narasla uporaba Twitter-ja, in sicer na tam okoli 20%.

Oglejmo si, kaj so bile do sedaj najpogostejše akcije na enem od socialnih omrežij/skupnostih, v padajočem zaporedju:

o Obisk profila prijateljev
o Objava komentarja
o Objava in osvežitev lastnega profila
o Brskanje po ostalih profilih
o Osveževanje preko tekstovnih sporočil

Pri uporabi mobilnih marketinških kanalov preko socialnih omrežij teh ni priporočljivo koristiti ločeno od spletnih socialnih omrežij. Oboje skupaj, z roko v roki, bo to namreč ena od najbolj udarnih kombinacij.
Saj veste, ljudje imamo radi nove stvari, ki so predstavljene na nov način. Samo da je novo.

Če imate spletno stran, pa ta vseeno še ni prilagojena mobilnim zaslonom, lahko s pomočjo strani ali skupine na enem od socialnih omrežij (najbolje na Facebook-u) premostite to težavo.
Definitivno razmislite v tej smeri.

4. Večji poudarek na „pametnih telefonih“

Potrošniki se ogrevajo za še bolj poudarjeno mobilno interakcijo. Uporabniki pametnih telefonov, ki že koristijo aplikacije, igrajo igre, poslušajo glasbo ali gledajo videe, te možnosti doživljajo malo drugače od PC uporabnikov.
Še vedno pa je potrebno upoštevati ostale mobilne uporabnike, ki pa te možnosti doživljajo še manj kot pa PC uporabniki in teh je še vedno kar velik odstotek.

Takšna pozitivna naravnanost potrošnikov, kot je v primeru uporabe pametnih telefonov, pušča veliko manevrskega prostora za oglaševanje. Po podatkih iz analize, naj bi imeli oglasi, ki se potrošnika dotikajo skozi mobilni telefon, večji vpliv, kot pa oglasi, ki jih vsak dan gledamo preko računalnika.

Kdorkoli se zaveda, da je oglaševanje na spletu učinkovito, bo pravo vrednost prej ali slej prepoznal tudi v mobilnem oglaševanju.

Z naraščanjem števila uporabnikov pametnih (smartphone) telefonov, bo tako vedno več možnosti za tkanje še trših vezi med vami in vašimi kupci.

Tudi oglaševanje na Googlu omogoča prikaz oglasov uporabnikom mobilnih telefonov. Če ste torej naš naročnik ali pa boste to še postali, nas povprašajte za nasvet. Zakaj ne bi poizkusili kar takoj!

Glede na to, da je to za vaše konkurente najverjetneje še nepoznano področje, pohitite in si prislužite večino kolača, ki se že peče.

Veliko uspeha vam želim!

Uroš Bogdanović

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*