Home » Izdelava spletnih strani » S prenovo spletne strani do profesionalizacije podjetja – 2.del

S prenovo spletne strani do profesionalizacije podjetja – 2.del

Poleg pogostih napak, ki jih podjetja rada storijo pri pripravi spletne strani (podrobneje sem jih opisal v prejšnjem članku), je še vrsta drugih, ki jih bom razložil na tem mestu. Omenil sem, da je za kakovostno pripravo spletne strani ali spletnega nastopa podjetja pomembno, da pripravimo natančno finančno strukturo proračuna, namenjenega za izdelavo spletne strani. Zelo pomembno se je namreč zavedati, da z izdelavo spletne strani še nismo zaključili s finančnimi izdatki za spletno stran. Ta je samo temelj za nadaljnje vlaganje sredstev v internetni nastop. Večkrat pri podjetjih opazimo, da namenijo bistveno premalo sredstev za vzdrževanje spletne strani, podobno pa se zgodi tudi z drugimi aktivnostmi podjetja na svetovnem spletu.

Zmotno je namreč mnenje, da za začetek pripravimo odlično spletno stran, nato pa čakamo, da se nam investicija začne vračati z vse večjim obiskom strani in povečanjem prodaje. Kot smo že večkrat opozorili, je postavitev spletne strani šele začetek internetnega nastopa. Za povečanje prodaje moramo spletno stran redno vzdrževati, jo oglaševati skozi različne oglaševalske kanale na internetu in občasno poskrbeti tudi za svež videz spletne strani.


Ena pogostejših napak med pripravo spletne strani je tudi dojemanje interneta kot sekundarni medij. Nekatera podjetja se tako zadovoljijo z zgolj prisotnostjo na internetu z zastarelo predstavitveno stranjo podjetja. Potrebno se je namreč zavedati, da je internet svojstven, poseben medij, ki je povsem enakovreden ostalim. To pomeni, da se vsebina na internetni strani razlikuje od vsebine v drugih predstavitvenih materialih podjetja. Po drugi strani pa je potrebno vedeti, da je tudi za internet potrebno nameniti določen proračun za oglaševanje. Tudi za oglase velja načelo, da se razlikujejo od televizijskih ali tiskanih oglasov. Vsebine za internet in druge medije je priporočljivo pripravljati povsem ločeno in samostojno.


Spletno oglaševanje pa že napeljuje na naslednji pomemben vidik interneta, na katerega podjetja tudi rada pozabijo: povezovalni vidik svetovnega spleta. Ena največjih prednosti interneta je namreč možnost neskončnih povezav med posameznimi spletnimi stranmi in vsebin, ki se pojavijo s pomočjo spleta – povezave iz e-pošte, forumi, blogi ipd.. Ker je število povezav eden pomembnejših vidikov spletne strani, na osnovi katerega iskalniki rangirajo spletno stran med zadetki, je torej nujno redno skrbeti, da na našo spletno stran usmerja ogromno povezav z drugih spletnih strani. Prav tako bomo veliko povezav dodali tudi na samo spletno stran. V tem kontekstu naj še dodam načelo, da povezave, ki kažejo na našo spletno stran, usmerimo neposredno na omenjeni produkt. V nekaterih  primerih (npr. Google oglaševanje) pripravimo tako imenovane »landing page« strani, ki so namenjene obiskovalcem, ki pridejo na spletno stran s klikom na določen oglas.

Med pripravo strani se lahko opremo še na eno zelo koristno orodje, s katerim lahko stran naredimo bistveno kvalitetnejšo in jo ponesemo v sam vrh kakovostnih spletnih mest. To je natančna raziskava uporabnosti spletne strani in stremenje k pozitivni uporabniški izkušnji. Poskrbimo torej, da pripravimo uporabniku prijazno spletno stran za lahko navigiranje med posameznimi stranmi spletnega mesta. Eden od načinov je tako imenovana fokusna skupina, ki jo sestavljajo »povprečni« uporabniki vaše spletne strani. Ponudite jim več različic vaše spletne strani in jih opazujte, kako krmarijo med posameznimi podstranmi. Ta postopek utegne biti nekoliko drag, če naročite več različnih dizajnov za testiranje. Lahko pa ta strošek znižate s preprosto predstavitvijo v katerem izmed tovrstnih programov (npr. PowerPoint), v kateri pripravite več različnih postavitev navigacije in drugih elementov spletne strani. V tem koraku dizajn še ni tako pomemben, dovolj je le začrtana predvidena postavitev spletne strani. Skozi opazovanje udeležencev fokusne skupine boste dobili občutek, kakšna postavitev ali struktura je za vašo spletno stran najprimernejša zanje, s čimer močno pripomorete k uporabnosti spletne strani. Pri taki mini raziskavi morate obvezno izključiti vaše sodelavce, saj rezultati v tem primeru ne bi bili statistično relevantni.


To so torej še nekateri vidiki, na katere moramo biti pri pripravi spletne strani še posebej pozorni. Ob tem pa nikakor ne smemo pozabiti ali podcenjevati vseh možnosti, ki jih internet ponuja. Primer je Facebook: če vemo, da je uporaba tega socialnega omrežja močno razširjena in ga uporablja na primer 20 % naših potencialnih kupcev, moramo to izkoristiti in se pojavljati tudi tam. Pri tem se ne smemo ozirati, ali so nam spletne skupnosti všeč ali ne. Uporaba oziroma udeležba v spletnih skupnostih je že tako množična, da lahko že rečemo, da nismo prisotni na internetu, če nas ni na socialnih skupnosti – Facebook, Twiter, LinkedIn in drugih.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*