Home » Google oglaševanje » Google oglaševanje – Samostojno ali s pomočjo spletne agencije?

Google oglaševanje – Samostojno ali s pomočjo spletne agencije?

Oglaševanje na Googlu je na tnalu. Vsi govore o tem, vsi bi ga preizkusili, malo pa je podjetij, ki to obliko oglaševanja dejansko razume kot veliko poslovno priložnost. Nekateri se s tem ukvarjajo samostojno (imajo v podjetju zato zadolženo osebo), medtem ko narašča število podjetij, ki se zato raje obrnejo na zato usposobljena podjetja, ki imajo v svojih vrstah Google strokovnjaka.
Če se za to še odločate, predlagam da pretehtate možnosti med tem ali bi oglaševali sami ali pa bi svojo oglaševalsko kampanjo zaupali strokovnjakom. Oglejmo si, kakšne so razlike…

Dejstvo je, da v spletnem marketingu tacamo za zahodnimi državami in vse kar se je tam že zgodilo, se pri nas šele dogaja. Kar se tiče oglaševanja na Googlu, je cena na klik tudi v ZDA in recimo Nemčiji nekoč dosegala „samo“ 20 centov na klik. Sedaj, seveda v odvisnosti od dejavnosti, pa je tam za klik že potrebno plačevati tudi po 10 €!!! Če preračunamo, za 199 €, kolikor pri nas stane poslovni paket, bi na nemškem trgu lahko (ob dobrem gospodarjenju s kampanjo) dosegli do 100 klikov. Pri nas, pri isti dejavnosti pa tudi do 1000! Če upoštevamo nek normalni odstotek uspešnosti pri konverziji (4%), potem bi na nemškem trgu za 199 € dobili 4 kupce, medtem ko bi jih v Sloveniji 40. Zakaj je tako? Zakaj takšna drastična razlika med slovenskim in nemškim trgom?

Razlika med oglaševanjem v Sloveniji in oglaševanjem na zahodnih trgih je predvsem ta, da se tam za eno ključno besedo na Googlu pojavlja tudi do 100 oglasov, pri nas pa v povprečju nekje od 5 do 10. Torej zato, da si v Nemčiji na 1. strani v Googlu , je potrebno plačati veliko več, kot pa da si na prvi strani v slovenskem iskalniku Google. No, da ne bom predolg, tudi pri nas bo enkrat tako!

Ali na Googlu oglaševati samostojno ali s pomočjo agencije?

Ker smo že ugotovili, da je sedaj definitivno pravi trenutek za oglaševanje na Googlu (še posebej če vidite, da v vaši dejavnosti tam oglašuje le eden, dva ali pet oglaševalcev), je sedaj „the big question“ ta, ali oglaševati sam ali pa kampanjo na Googlu prepustiti strokovnjakom?
Naj vam naštejem nekaj stvari, s katerimi bi se srečali, če bi se v oglaševanje podali sami in s tem konkurirali oglaševalcem, ki so zato strokovno usposobljeni.

Raziskava trga ključnih besed

Ker gre pri oglaševanju na Googlu za zakup ključnih besed, je najprej potrebno določiti tiste ključne besede, za katere mislite, da so najbolj relevantne tako vaši dejavnosti, kot tudi vaši spletni strani. Ker gre, za razliko od optimizacije spletne strani v naravnih rezultatih, tukaj za zakup več kot 50 besed, jih je potrebno izbrati kvalitetno in jih nato tudi optimizirati do te mere, da bodo na spletno stran dovajale le potencialne kupce in ne tistih obiskovalcev, ki samo iščejo brezplačne informacije. Za to je potreben čas, znanje in orodja, ki jih za razliko od samostojnega oglaševalca, strokovno usposobljeno podjetje ima.

Izdelava oglasov

Pri oglasih je pravilo, da je potrebno začeti z večimi verzijami, ki jih nato skozi samo kampanjo izločamo. Tako pridemo do oglasa, ki je najbolj učinkovit. No, tukaj se stvar ne zaključi, potrebno je sedaj najti oglas, ki bo še boljši kot ta, ki se je do sedaj pokazal za top oglas. Torej je stalno potrebno dodajati nove ideje, nova sporočila in predvsem, dobro je vedeti, kaj so tiste stvari, ki oglas naredijo za bolj relevantnega kot ostale, da ga Google nato lahko postavi direktno nad naravne rezultate.

Dnevni budžet in strategija dražbe

Večno vprašanje pri samostojnih oglaševalcih je, zakaj se moji oglasi ne prikazujejo, tako kot bi se morali. No, tukaj bi lahko naštel najmanj deset dejavnikov, ki so lahko temu vzrok, prvi med njimi pa je zagotovo budžet oz. vsota, ki jo namenimo na dan. Vaša strategija, bi morala upoštevati dejstvo, da za vsako ključno besedo obstaja neko povprečno število dnevnih iskanj. Če tega z dnevnim budžetom ne pokrijemo, se bo zgodilo, da bo od 12 h dalje, klike (kupce) pridobival le še tisti, ki je na dan namenil malo več denarja, za isto ceno na klik. Pri tem je potrebno upoštevati še, da mora ključna beseda imeti karseda visok CTR, nizek strošek investicije in čimveč konverzij.
Torej, kaj drugega, kot spremljanje oglaševalske kampanje na dnevni bazi, vam ne preostane.

Spremljanje in vodenje kampanje

Zato da bodo ključne besede učinkovite in poleg tega še poceni, je potrebno nameniti kar nekaj časa. Rado se namreč zgodi, da se v enem trenutku na trgu pojavi 5 novih oglaševalcev in zato, ker za ključno besedo trenutno plačujejo več kot vi, vaš oglas kar naenkrat pade na 7., 8. mesto. V tej situaciji bo seveda ceno na klik z recimo 20 centov potrebno dvigniti na 40 centov.  V naslednjem trenutku kampanjo zaustavijo trije ali štirje in kar naenkrat tista zahtevana cena na klik pade zopet na 15 centov. Takrat Google ne pove, da je ceno potrebno znižati! Zato se lahko zgodi, da boste za klike od takrat dalje plačevali 40 centov, lahko pa bi samo 20 centov … Če bi vedeli seveda.
Posledično, boste za isto vsoto dobili pol manj klikov, kar za posel lahko pomeni tudi pol manj prihodka!

Kontekstualno oglaševanje

Pri nas je to sicer še v povojih, ker na trgu ni zadostnega števila založnikov, torej spletnih strani, ki bi del svije strani namenili Googlovim oglasom. Je pa namen takšen, da z oglasom animiramo ljudi, ki berejo oziroma obiskujejo strani, ki so podobne po tematiki oziroma, ki privabljajo vaše potencialne kupce. Torej ne gre za iskanje ključnih besed, temveč gre za iskanje spletnih strani, ki so optimizirane po teh ključnih besedah. Temu so namenjena orodja, ki pa jih samostojni oglaševalci povečini še ne znajo uporabljati, ker se ta stalno nadgrajujejo in je pač potrebno razvoju tudi slediti.

Landing page ali vstopna stran

Pri določanju ključne besede je pomemben podatek o oceni kvalitete ključne besede. Google namreč za izhodiščno ceno, ključno besedo najprej oceni. Ocena temelji na večih postavkah, kot so CTR, preteklo oglaševanje, budžet, relevantnost oglasa in predvsem tudi kakšna je spletna stran. Če namreč oglašujemo po ključni besedi, ki se na spletni strani sploh ne pojavlja oz. spletna stran po njej ni dobro optimizirana, potem se zna zgoditi, da bo ocena kvalitete slabša, to pa lahko rezultira na tak način, da izhodiščna cena ni 20 centov, temveč je 50 centov!
Z oglaševanju prilagojeno spletno stranjo ali vstopno stranjo, se ta problem lahko premosti. Torej podjetja, ki se zavedajo, da lahko za enega kupca plačajo pol manj, kot bi sicer, ponavadi izdelajo posebej za Google oglaševanje prilagojeno vstopno podstran, ki je lahko ali del že obstoječe spletne strani ali pa samostojna entiteta, ki dovaja lead-e oziroma potencialne kupce.

Generiranje potencialnih kupcev

Če že imate prej omenjeno vstopno podstran ali pa je vaša spletna stran dovolj optimizirana, da na njo dovajate kvalificirane kupce po dostojni ceni na klik, je potrebno meriti, katera pot od iskalnika Google do končnega naročila je najbolj uspešna. Ponavadi je pot takšna:

– Iskanje ključne besede (1. filter)
– Klik na najbolj vabljivi oglas (2. filter)
– Prihod na spletno stran (3. filter)
– Izpolnjeni kontaktni obrazec

Če se vmes pojavi še kakšen dodaten klik, vedite, da bo ob vsakem dodatnem klikanju do kontaktnega obrazca prišlo manj ljudi. Potrebno je torej izmeriti katere ključne besede in oglasi sploh dovajajo najbolj kvalificirane, odločene kupce in kaj na spletni strani je tisto, kar zamoti oz. animira kupca, da odide s strani oz. izpolni obrazec za naročilo. Če ni merjenja in testiranja, tudi ne morete vedeti, ali je vaša kampanja sploh dovolj učinkovita.

Optimizacija spletne strani v naravnih rezultatih

Seveda obstaja močna vez med naravno optimizacijo spletne strani in Google oglaševanjem. Na to temo sem pisal že tudi v članku “Večno vprašanje: Oglaševanje na Googlu ali “samo” optimizacija spletne strani?”. Ključne besede morajo biti izbrane ne le na podlagi tega, kako uspešne so bile pri vaših konkurentih, temveč tudi na podlagi tega, katere besede lahko dostojno vsebinsko podpre vaša spletna stran. Z drugimi besedami, po tistih besedah, po katerih je spletna stran dobro optimizirana, lahko definitivno oglašujete ceneje. Za isto pozicijo na desni strani v Googlu, lahko nekdo plačuje 20 centov, medtem ko drugi plačuje 40 centov.

Naštel sem samo nekaj stvari, s katerimi se srečujemo pri strokovnem vodenju kampanj za naše naročnike. Glede na to, da smo izvedli že preko 200 oglaševalskih kampanj na Googlu in glede na to, da smo usposobljeni Google strokovnjaki s certifikatom (manj kot 5 podjetij v Sloveniji), vam lahko iskreno povem, da je za podjetnika, ki se ukvarja s svojo dejavnostjo in se s samostojnim oglaševanjem do sedaj še ni srečal, bolj zdravo, da vodenje kampanj zaupa tistemu, ki se na to spozna. Kaj hitro se namreč lahko zgodi, da kampanja „zbeži“, če je ne spremljamo na dnevni bazi in pa da je narejena nekvalitetno, ker se pač ne more vsakdo spoznati tako na izdelavo spletnih strani (optimizacijo za iskalnike), kot tudi na Google oglaševanje.

Če vas zanima,koliko kvalitetnih kupcev si lahko preko Google oglaševanja pridobite samostojno in koliko kvalitetnih kupcev, vam jih lahko privede Google strokovnjak, si izračunajte s pomočjo orodja –  Spletnik marketing kalkulator.

Zavedajte se, da se v Oglaševanju na Googlu pripravlja nevihta in da bo v enakem času naslednje leto zagotovo oglaševalo veliko več podjetij, tudi iz vaše branže. Takrat bodo kliki veliko dražji in tudi percepcija iskalcev na internetu bo takšna, da če bodo hoteli kaj kupiti, da bodo izbirali izključno med oglasi, ki se jim bodo pojavili na desni strani in tik nad naravnimi rezultati. Bodite torej tudi tam!

Uroš Bogdanović

Vodja Spletnik marketinga

E-priročnik: Google AdWords za začetnike

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*