Home » Izdelava spletnih strani » Optimizacija strani » Optimizacija spletne strani za iskalnike: Kdo ali kaj so njeni glavni akterji?

Optimizacija spletne strani za iskalnike: Kdo ali kaj so njeni glavni akterji?

Skoraj vsak teden napišemo kakšen članek na temo optimizacije strani in spletnih trgovin, tako da ne bom poudarjal, kako pomembna je optimizacija za dobro uvrstitev v iskalnikih. Toda kdo sploh narekuje trende, zahteve optimizacije ter vleče rdečo nit in kdo so tisti akterji, ki bodo na koncu odločili, ali je naša spletna stran dobro optimizirana ali ne? Dejavnikov, ki vplivajo na optimizacijo in dobro uvrščanje spletne strani ali spletne trgovine, je torej veliko, poleg tega pa se še vsakodnevno spreminjajo. A v tem primeru so „ sodniki“ samo trije in ostajajo vedno isti.

Masovna populacija
Ljudje sedemo za osebni računalnik in v brskalnik vpišemo ključno besedo. S tem sprožimo iskanje, hkrati pa igramo vlogo začetnega meta v tej igri.

Spletni pajki
Spletni pajki so uslužbenci spletnih brskalnikov. V svojem delovnem času morajo plezati po spletnih straneh, srkati informacije in jih hraniti v različne predale. Če uporabnik pošlje zahtevo po vsebini o košarki, dobi pa vsebino o nogometu, je spletni pajek svoje delo opravil slabo in bo zato odpuščen. Naloga spletnih pajkov je, da posredujejo RELEVANTNE informacije o tem, kje na spletu se kaj nahaja.

Spletne strani
Lastniki spletnih strani se moramo truditi, da na spletno stran napišemo le najbolj relevantne stvari. Zato je logično dejstvo, da ne moremo imeti super optimizirane strani za vse dejavnosti in ključne besede. Moramo se omejiti na en sklop in upati, da bodo spletni pajki svojemu delodajalcu sporočili, da je naša spletna stran relevantna za prikaz ob določeni zahtevi.

Če poskusimo postaviti te tri akterje v ravno vrsto, nam to ne bo uspelo, saj ne moremo natančno ločiti prve in tretje vloge. Zakaj ne? Odgovor je preprost. Gre namreč za isto osebo, le v drugi vlogi. Sam lahko od iskalnika zahtevam informacije na podlagi ključne besede „prodaja parcele na Primorskem“, hkrati pa posedujem spletno trgovino z avtodeli. Verjetno ne bom zadovoljen, če mi bo v prvem primeru iskalnik ponudil parcele na Dolenjskem. Prav tako pa ne bo zadovoljna oseba nekje na drugem koncu, ki bo namesto avtodelov dobila na zaslon spletno trgovino s kolesarsko opremo. Torej ko iščemo po spletu, se vse prikazuje samo na podlagi relevantnosti, ki pa jo seveda oblikujejo dejavniki in zahteve optimizacije (ključne besede, opisi, besedila, slike, naslovi itd.).

Zgornji primer je sicer bolj kot ne domišljijski, kajti pri taki konkurenci, kot jo poznamo danes, takšne napake pri rezultatih skoraj niso mogoče. Da pa je temu res tako, lahko verjamemo učinkovitosti spletnih pajkov, ki so se v vseh teh letih toliko naučili, da zelo redko storijo napako. Če pa se napaka že pojavi, imajo v ozadju seveda svojega šefa (programerja, ki ga upravlja), ki napako ne odpravi z nadiranjem podrejenega, pač pa enostavno s popravkom napake.

To je bila čisto na kratko zgodba o tem, kako uporabniki interneta v bistvu sami sebi podajamo informacije. Vsi želimo vedno dobiti tisto, kar iščemo in verjemite, da je na koncu ponavadi tudi tako. Iz tega sledi, da moramo svojo spletno stran ali spletno trgovino obogatiti z najbolj relevantnimi informacijami kolikor je le mogoče.

Pa veliko sreče vam želim!

Žiga Macedoni,
urednik spletnih strani

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*