Home » Izdelava spletnih strani » Kako bodo vaši kupci vedeli, da ste vredni zaupanja?

Kako bodo vaši kupci vedeli, da ste vredni zaupanja?

Utopično bi bilo misliti, da se proti spletnim hekerjem in t.i. „kibernetskim“ kriminalcem lahko v celoti upremo in jim popolnoma onemogočimo delovanje. Ravno zaradi tega vsakodnevni uporabniki interneta postajajo vse bolj previdni, predvsem pa podučeni o nevarnostih. Posledično bo nek kibernetski kriminalec težko prepričal povprečnega uporabnika interneta, naj klikne na neznano povezavo ali pa naj kupi nek izdelek v akciji na sumljivi spletni strani. Kdo je torej pravi in kdo je »fake«? Ali pa če se drugače vprašamo – kako prepričati obiskovalca vaše spletne strani ali spletne trgovine, da je vaša spletna stran ali spletna trgovina vredna zaupanja, da jim ne boste naložili kakšnega virusa in da bo nakazan denar romal v prave roke?

Kako doseči zaupanje kupcev

Podajam vam nekaj prijemov, ki po zadnjih raziskavah najbolj uspešno prepričajo spletne obiskovalce o vaši pristnosti. Toda zavedajmo se, da vse te prijeme uporabljajo tudi hekerji na lažnih straneh, zato morate biti tudi tukaj zelo previdni, kaj boste napisali in česa ne.

Podatki o podjetju naj se nahajajo na vidnem mestu
Če pa boste imenu podjetja pripisali še telefon, faks, naslov, e-mail ipd., boste vsekakor bolj vredni zaupanja. Kontaktni podatki o podjetju naj se ne nahajajo samo na strani »kontakt« ali »o podjetju«. Učinkoviteje je, če se vseskozi nahajajo in pojavljajo na vidnem mestu (glava strani, stranski stolpec ali noga strani). Uporabnik bo tako dobil občutek, da ničesar ne skrivate, pa še kontaktne podatke bo imel vedno pri roki.

Dodajte knjigo gostov
Komentarji, ki jih vaši gostje puščajo na vaši spletni strani, so zagotovo dobro orodje, da se otresete sumov o lažni spletni strani. Na večini straneh opažam, da se je pred oddajo komentarja potrebno registrirati. Zaradi škodljivih kod, ki puščajo nadležne sledi in komentarje, se s tem popolnoma strinjam. Toda še vedno sem mnenja, da če teh komentarjev ni veliko, lahko to funkcijo opustite. Tako ali tako ste vi tisti, ki boste komentar dokončno objavili. Škodljivega lahko tako preprosto izbrišete. Če obiskovalec ni povsem prepričan, kaj na vaši spletni strani želi doseči, potem ga podobne registracije in ustvarjanje računa večkrat odbijejo kot pritegnejo.

Na vaši spletni strani objavite članke
Gotovo želite vašim obiskovalcem podati kakšne nasvete ali podobne uporabne informacije. Posredujte jim jih preko člankov. Članek je avtorsko delo in če vsebuje relevantne informacije, potem verjetno ni zlonameren. Obiskovalci bodo ob branju člankov v vas pridobili zaupanje, vi pa si boste povečali čas posameznega obiska in pritegnili obiskovalca, da obišče še kakšne druge vsebine na spletni strani in tako večali nivo optimizacije in obiskanosti vaše spletne strani.

Ponudite garancijo cene
Garancija cene zagotavlja kupcu vračilo denarja, če z izdelkom ni zadovoljen. Seveda si tega ne želi noben prodajalec, vendar v današnjem času postaja ta metoda nujno zlo. Kupec bo ob ponujeni garanciji cene nakupoval bolj sproščeno, saj se ne bo bal izgube denarja. V vsakem trenutku bo vedel, kje je nakupoval oz. si bo to želel vedeti. Vsekakor pa bo njegovo zaupanje zraslo, ko bo videl, kam naj se obrne, če želi izdelek vrniti.

Ponudite načine dostave, ki omogočajo sledenje
Večina izdelkov, kupljenih v spletnih trgovinah, se kupcu dostavi v obliki poštne pošiljke. Vsi dobro poznamo Pošto Slovenije, UPS, DHL, FedEx idr.. Vsi ti ponudniki poštnih storitev vsaki pošiljki dodajo svojo oznako, ki ji lahko sledijo. V vsakem trenutku vedo, kje se je pošiljka mogoče zataknila. Ker te informacije lahko pridobita tako pošiljatelj kot prejemnik, je zaupanje v tovrstne ponudnike zelo veliko. Če je ponudnik vaših poštnih storitev neznan ali pa ga ni mogoče hitro preveriti, potem ste lahko v skrbeh, da bo morebitni kupec vašo spletno trgovino zapustil brez nakupa in z nezaupanjem.

Uporabljajte zaupanja vredne plačilne metode
Pri plačilnih metodah je zgodba podobna kot pri pošiljanju. Uporabljajte načine plačevanja, ki so večini dobro poznani (npr. PayPal), predvsem pa ne pozabite na možnost »plačila po povzetju«. Naj bo kupec še tako nezaupljiv, se tej metodi ne bo mogel upreti, kajti plačal bo lahko šele, ko bo v roke fizično dobil kupljeno blago. Od tu naprej se lahko pritoži le nad kvaliteto, ne more pa vam očitati, da je denar nakazal na lažni račun ali podobno.

Povezava „Splošni pogoji“ naj bo na vidnem mestu
Dobro se spominjam, ko so pred nekaj leti vsi govorili »Pa kdo bo to bral?«. Vsi skupaj smo prišli do spoznanja, koliko pasti nastavlja sodobni svet. Zato mi verjemite, da zgornji stavek danes redko slišimo in marsikdo si pred nakupom vzame čas, da splošne pogoje poslovanja prebere. Tovrstno besedilo naj bo čimbolj jasno, povezava do tja pa vedno na vidnem mestu, da kupec slučajno ne bi prehitro odšel.

Zgornje metode vam lahko prinesejo zaupanje vaših kupcev, vendar pa to še zdaleč ni vse, kar lahko naredite. Osebni kontakt vedno deluje pozitivno na kupca in kot primer naj vam navedem spletni portal TemplateMonster. Tam lahko kupite najrazličnejše grafične predloge za vse vrste spletnih aplikacij in čeprav na dan prodajo več sto ali tisoč grafičnih predlog, vsakega kupca po nakupu posebej pokličejo. Na ta način preverijo, ali je njihov proizvod res romal v prave roke!

Pa veliko sreče vam želim!
Žiga Macedoni, urednik spletnih strani

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*