Home » Izdelava spletnih strani » So zvočni posnetki na spletu res takšna nadloga?

So zvočni posnetki na spletu res takšna nadloga?

Gotovo se vam je že kdaj zgodilo, da ste bili izjemno presenečeni, ko ste ob odprtju kake spletne strani kar od nekje zaslišali glas ali glasbo. In verjamem, da se vam je to zgodilo ravno v knjižnici ali na delovnem mestu. No, tudi meni se je to že pripetilo. Ravno ko sem želel izkoristiti trenutek nepozornosti svojega šefa in za njegovim hrbtom prebrati poročilo zadnje hokejske tekme, je tišino v pisarni prerezal glasen vzklik komentatorja ob doseženem golu. Verjetno mi ni potrebno poudarjati, v kakšnem neprijetnem položaju sem se znašel in kaj vse sem si mislil o tistemu, ki je to vsebino postavil na splet. Ali so torej zvočne vsebine na spletni strani nadloga ali lahko z njimi povečamo atraktivnost naše spletne strani?
nadlezni_zvocniki_na_spletni_strani
Glasba in druge oblike zvočnih vsebin v vsakem primeru sodijo na vašo spletno stran, res pa je, da niso primerne za vsako dejavnost in tematiko. Vzemimo na primer spletne portale, ki pokrivajo športne dogodke. Na takšnih straneh so zelo dobrodošli video posnetki vrhuncev kakšne tekme in komentarji igralcev po tekmi. Prav tako boste ustvarili prav posebno vzdušje, če bo obiskovalca vaše spletne strani spremljala glasba, ki sovpada z vašo tematiko. S tega stališča so zvočne vsebine na vaši spletni strani primerne.

Zdaj pa pridemo do tistega nadležnega dela. V veliki večini obiskovalci spletnih strani najbolj sovražijo avtomatski začetek zvočnega zapisa in v tem se seveda strinjam z njimi. Največja napaka, ki jo lahko storite, je da imate na vaši spletni strani skladbo, ki se zažene ob vsaki osvežitvi strani. Obiskovalec bo tako ob vsakem kliku slišal isti začetek. Prepričani ste lahko, da bo velik odstotek obiskovalcev v tem primeru takšno spletno stran takoj zapustil. Enako velja za video posnetke, ki se avtomatsko vklopijo, ko pridete na stran. Zgoraj sem navedel svoj primer, v kakšno godljo lahko takšne vsebine spravijo obiskovalca spletne strani.

Vsak zvočni zapis naj se začne samo v primeru, če obiskovalec klike na »play«. S tem dodatnim klikom ne boste imeli nič manj ogledov ali poslušalcev, izognili pa se boste izgubi le-teh. Verjemite, da tisti, ki je zainteresiran, da iz vaše spletne strani nekaj odnese, bo zagotovo brez težav izvedel ta dodatni klik. Kot potrditev zgoraj navedenega lahko pogledate na katerikoli večji spletni medijski portal (CNN, BBC, 24ur.com …) in hitro boste ugotovili, da morate na vsako avdio-vsebino posebej klikniti, da začne igrati.

Torej če povzamem, zvočne vsebine nikakor niso nadloga in seveda lahko pripomorejo k večji atraktivnosti vaše spletne strani. Odločilnega pomena pa je, kako so implementirane v izvorno kodo strani. Pravi način je seveda izklopljena »autoplay« funkcija.

Pa veliko sreče vam želim!
Žiga Macedoni, urednik spletnih strani

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*