Home » Marketing in prodaja » BRANDING – Kako utrditi blagovno znamko na trgu?

BRANDING – Kako utrditi blagovno znamko na trgu?

Prejšnji teden smo se narahlo dotaknili brandinga, ko smo govorili o oglaševanju na socialnih medijih. Kaj pa je pravzaprav branding ali po slovensko znamčenje? V zadnjem času zelo popularna beseda v marketinških krogih, ki opisuje vzpostavljanje in negovanje identitete blagovne znamke. Ni več dovolj, da imamo dober izdelek, dandanes je predvsem bistveno, kako ga zapakiramo v blagovno znamko in predstavimo na trgu. Znamka nam predstavlja idejo, filozofijo, način življenja, skupek vrednot. Strokovnjaki oglaševanja so prišli do ugotovitve, da morajo podjetja v prvi vrsti proizvajati blagovne znamke in ne izdelkov. Znamka z močno identiteto in bogatim premoženjem bo lahko prodajala karkoli.

SPLETNIK_LOGOZanimiv je izvor uporabe termina »branding«. Izraz »brand« posega na področje označevanja lastnine. Pozitivna definicija izraza »brand«, relevantna za marketing, je povezana z znamko kot identifikacijo. To se prvič pojavi v 15. stoletju, »brand« pa pomeni vžgano znamko, ki se je pojavljala na živini. Razlaga se ponudi sama od sebe – podobno kot včasih živino, danes z brandingom ožigosamo naše izdelke ali storitve.

5 napotkov za uspešen branding
Poleg izdelka je blagovna znamka ali storitve edini večji faktor uspeha ali neuspeha. Strokovnjaki so zato izprašali 55.000 uspešnih dizajnerjev, kaj je po njihovem mnenju ključno za uspešen branding.

Izpostavili so 5 stvari, ki se jih moramo držati pri logotipu, da bo naša znamka na trgu uspešna:

1. Unikatnost
Znamka mora izstopati v množici blagovnih znamk, na originalen način se mora razlikovati od konkurence. Med tisoči stilov pisav in barvnih kombinacij izberite najbolj unikatno, izogibati se je potrebno klišejskih oblik in tehnik.
coca_cola_primer
2. Enostavnost
Enostavnost je nujno potrebna. Kompleksen logotip je težko tiskati in reproducirati, obstaja pa velika nevarnost, da ne bo pritegnil pozornosti ciljne publike. Ko pogledamo najuspešnejše blagovne znamke, najdemo skupno lastnost – vse imajo enostavne prepoznavne znake, ki si jih zlahka zapomnimo.
MCdonalds_primer
3. Vektorske oblike
Vedno izberite vektorsko osnovane grafike. Velikokrat nas mikajo kompleksne ilustracije v logotipu. To je pomembno z vidika tiskanja in uporabi logotipa v podobnih aplikacijah.
nike_primer
4. Zapomljivost
Ni nujno, da vaš logotip opisuje, s čim se ukvarjate. Pomislite, kako smešno bi bilo videti logotip v obliki čevlja … na čevlju. Ko se odločate za ikono v vašem logotipu, razmislite o takšnih, ki komunicirajo vašo znamko brez imena vašega podjetja. To vam omogoča, da uporabljate znak kot samostojno podobo (npr. na embalaži). Mnogo bolj zapomljivi so logotipi, ki ne razkrivajo v celoti izdelka ali storitve.

Obenem pa ne smejo biti preveč abstraktni, ker se lahko izgubi sporočilo, znamka pa ne bo mogla pridobivati na premoženju.
starbucks_primer
5. fleksibilnost
Logotip mora biti prepoznaven in razlikovalen tako na jumbo plakatu z razdalje 100 metrov ali na poslovni vizitki z 20 milimetrov. Delovati mora v različnih velikostih na vizitkah, brošurah, majicah in drugih promocijskih materialih. Dober logotip se obnese v različnih barvnih kombinacijah, v eni ali dveh barvah, na svetli, temni ali mavrični podlagi.
fedex_primer

Ko imamo enkrat pravilno oblikovan logotip, bo ob ustreznem tržnem komuniciranju blagovna znamka zaživela in se utrdila na trgu. Mesto, ki si ga izbori, pa je potrebno vzdrževati, kar najlažje dosežemo s ponavljanjem. Če bomo cel čas prisotni na različnih medijih, bomo našo ciljno publiko kaj hitro navadili na blagovno znamko, mi pa bomo želi uspeh.

Ker morate vašo blagovno znamko predstaviti tudi uporabnikom spleta, vam pomagamo pripraviti uspešne oglaševalske kampanje na Googlu in Facebooku. Oddajte povpraševanje!

Želim vam lep dan in veliko uspeha!

Spletnik marketing

——————————————————————————-
Povzeto po: www.dirty-clothes.org in www.crowdspring.com
——————————————————————————

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*