Home » Izdelava spletnih strani » Personal branding ali “osebno znamčenje”

Personal branding ali “osebno znamčenje”

Navdih za ta članek sem dobila v prispevku z nekega marketinškega bloga. Tema me je v trenutku pritegnila, zato sem brskala dalje. Ko sem tako brskala po podobnih člankih o »personal brandingu«, sem naletela na četico zanimivih člankov in osebnih mnenj avtorjev o tej temi.

osebni_brandingKaj je »personal branding«?

»Personal branding« – lahko bi prevedli »osebno znamčenje«, toda zdi se prazna besedna zveza brez pomena, zato bom uporabljala kar izvirnik. Kaj je torej personal branding? Je proces, pri katerem so ljudje in njihove karierne poti označene kot znamke (Lair, Sullivan & Cheney 2005). Je trženje samega sebe, uprizarjanje sebe kot »blagovno« znamko.

Imena ljudi predstavljajo zgodbe, identiteto, dogodke, podobno kakor blagovne znamke. Morda se vam zdi na prvi pogled malo čudno, da se ljudi označuje kot znamke, toda če pomislite na naslednja imena, boste razumeli: Madonna, Steve Jobs, Richard Branson … Slednji je še posebno močna znamka, saj je celotno premoženje blagovne znamke Virgin, ki jo je ustanovil že leta 1970, zgrajeno na osnovi njegove unikatne osebnosti.

Osebna znamka zajema lastnosti posameznika, kot so strokovnost, zanesljivost, odzivnost, uspešnost njegove razlikovalne prednosti pred drugimi. Močna osebna znamka kar kriči »konkurenčne prednosti« človeka.

»Personal branding« v poslu

Temeljno vprašanje je, ali lahko vplivamo s svojo osebno znamko na poslovne rezultate? Mnogi odgovorijo pritrdilno, prisotne pa so tudi kritike, češ da osebnost nima nič opraviti s poslom. Osebno sem mnenja, da je personal branding močno prisoten v poslu. S človekom z veliko znanja, močnim imidžem v poslovnem svetu, veliko socialnega kapitala in zanimivo osebnostjo, bomo veliko raje poslovno sodelovali. Direktor, računovodja ali sodelavec v marketinškem oddelku s svojo osebno znamko prenaša imidž tudi na blagovno znamko podjetja, zato je personal branding nekaj, o čemer bi moral razmišljati vsak.

Kaj lahko naredimo za močno pozitivno osebno znamko?

Ključ do vsake uspešne kampanje osebnega brandinga je dobri stari marketing »od ust do ust«. Pomembno je vedeti, da je moč v večji meri stvar percepcije. In če želite imeti močno osebno znamko, se morate obnašati tako, da vas bodo ljudje dojemali kot strokovne, zanesljive in kredibilne. V odnosu do strank bodite verodostojni, poslovni partnerji morajo v vas videti zanesljivega partnerja, s katerim je veselje sodelovati.

Nekateri očitajo zagovornikom, da precenjujemo oseben branding. Toda menim, da v poslu nezavedno velikokrat odtehta človeška raven pred številkami in grafi. Vsi radi delamo z ljudmi, ki so ustrežljivi, fleksibilni in katerim zaupamo. V trgovino, kjer vas bodo prijazno pozdravili, boste zagotovo ponovno vstopili. S poslovnim partnerjem, ki vas bo prepričal po telefonu s prijaznostjo in v medijih s strokovnimi objavami, pa boste zgradili močan dolgoročen odnos.


Poskrbite torej, da boste strokovnjak na svojem področju in da bodo to vedeli tudi drugi!

Mi smo strokovnjaki v spletnem marketingu, oglejte si ponudbo in se prepričajte!


Želim vam lep dan in veliko uspeha!

Spletnik marketing

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*