Home » Izdelava spletnih strani » Ključni elementi pri izbiri domene za spletno stran

Ključni elementi pri izbiri domene za spletno stran

Vse, kar hočete predstaviti na spletu, mora biti objavljeno pod določeno domeno. Danes imamo na voljo široko ponudbo vrst domen (nacionalne, komercialne, zaščitene itd.) in tudi število ponudnikov se je v zadnjem času izredno povečalo, tako da bi res težko rekli, da nismo našli, kar smo iskali. Edina težava pa je zasedenost domene. V tem primeru imamo na voljo dve možnosti… Če se nam ne mudi, kar običajno ni primer, lahko počakamo, da bo domena zopet prosta. Na to priložnost lahko čakamo tudi do nekaj let, zato se raje odločimo za drugo možnost, torej izberemo drugo domeno.
ideje_za_domeno
Kot sem že omenil, je druga možnost mnogo pogostejša, zato si poglejmo, kateri so ključni elementi pri izbiri domene. Na kaj moramo biti pozorni in kaj nam bo v prihodnosti povrnilo denar.

Če se le da, ne registrirajmo samo ene domene. Skoraj zagotovo bomo registrirali nacionalno domeno (npr. .si) in dve komercialni (.com in .net). To je stalna praksa, saj ljudje domeno poznajo predvsem po imenu in ne po končnici, torej je dobro posedovati vse končnice. Če imamo več jezikovnih različic, pa je seveda dobrodošlo, če registriramo še kako drugo nacionalno domeno.

Starejša domena je boljša kot novejša, kajti brskalniki so jo že prepoznali in poindeksirali. Do stare domene lahko pridete z odkupom ali zakupom, če je nekdo ni podaljšal. Vsaka domena je v tem primeru nekaj časa v karanteni, po približno 30 dneh pa je lahko vaša. Toda tudi novejše domene so lahko enako učinkovite, morda bo le trajalo več časa, da boste z njo dosegli uspešno uvrstitev v iskalnikih.

Zelo pomembno je tudi ime domene. Ponavadi ne boste imeli te sreče, da bi dobili ime domene čisto po vašem okusu, a vendarle poskušajte najti takšno, ki bo vključevala vsaj eno ali dve ključni besedi, za katere je vaša spletna stran optimizirana. To vam bo vsekakor pomagalo pri višji uvrstitvi v iskalnikih.

Izogibajte se čezmerni uporabi vezajev. Če je npr. domena »prodajaavtomobilov.si« že zasedena, uporabite prodaja-avtomobilov.si. Vendar nikar ne vključite več kot enega ali dveh vezajev, kajti takšna domena hitro pridobi sloves zlonamerne domene.

Nič ni narobe, če je domena dolga več besed, a vseeno naj ne obsega več kot 4 do 5 besed.

Enako kot logotip je tudi domena odraz vašega podjetja oz. dejavnosti. Zato si nikar ne obotavljajte vzeti malce več časa in dobro premisliti, kakšno domeno boste registrirali. Navsezadnje morate narediti vse kar je v vaših močeh, da boste v brskalnikih dobro uvrščeni, drugače je škoda časa in denarja.

Pa veliko sreče vam želim!

Žiga Macedoni, urednik spletnih strani

P.S. Če želite nasvet o tem kakšno domeno registrirati, da bo ta privlačna tako za vaše kupce, kot tudi za Google, potem nas kontaktirajte. Z veseljem vam bomo svetovali.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*