Home » Google oglaševanje » Ključne besede – ključ, ki odpira vrata v Googlov svet

Ključne besede – ključ, ki odpira vrata v Googlov svet

Prejšnji teden smo se dotaknili zanimive teme o vsebini oglasa. Pogledali smo nekaj vidikov, ki jih upoštevamo kreativci in skrbniki oglaševalskih kampanj na Googlu. Četudi tako majhen tekstovni oglas v ozadju skriva skrbno pripravljene ključne besede, poziv k akciji, ustrezno vhodno stran in podobno. Tokrat bomo šli korak nazaj, v prikrit del Google oglaševanja. Te vrstice bomo posvetili ključnim besedam, ki z oglasi hodijo z roko v roki.

kljucne_besedeKaj so ključne besede?
To so besede ali besedne zveze, s katerimi iščemo po Google iskalniku. Če načrtujete potovanje v Španijo, boste v iskalnik vtipkali ključne besede, kot so »potovanje v Španijo«, »Španija potovanje«, »potovanje Španija ponudba« in podobno. Ob kliku na gumb  za iskanje se vam bodo prikazali tekstovni oglasi oglaševalcev, ki so zakupili med drugim tudi besedo, s katero iščete informacije. S ključnimi besedami, ki jih ustvarimo za določeno skupino oglasov, torej ciljno usmerimo oglase na potencialne stranke.

Namen ključnih besed
Ključne besede so prva stopnja pri pripravi Google kampanje. Namen je zajeti besede in besedne zveze, ki se povezujejo z izdelki/storitvami oglaševalca, da bo iskalec preko oglasa našel, kar išče. Morda se zdi lahka naloga zbrati besede, ki morajo izzvati prikaz oglasa. Pa vendar je sestavljanje seznama ključnih besed, ki bodo privedle relevantne klike, veščina, ki jo lahko pridobimo le z izkušnjami. Ni težko pridobiti klike, zahtevno je dobiti relevantne klike, ki pomenijo obisk potencialnega kupca na spletni strani in morebiten nakup.

Kako sestavimo seznam ključnih besed?
Pri ustvarjanju seznama razmišljamo kot stranka oziroma obiskovalec spletnega mesta in se vprašamo, s katerimi izrazi ali frazami bi stranke opisale izdelke ali storitve. Navedemo vse ključne besede, za katere menimo, da jih bodo uporabniki iskali v Googlu. Nato seznam razširimo, vključimo ustrezne različice, alternativne oblike zapisa (npr. luksuzen, luksuzni), množinske oblike, sopomenke, včasih tudi napačno črkovane besede.

Naslednji korak je odstranitev ključnih besed, ki so preveč splošne ali neustrezne. Takšne lahko poslabšajo uspešnost oglaševanja, ker zagotovijo veliko prikazov oglasa, toda malo klikov. Enobesedne ključne besede so navadno preveč splošne, zato uporabimo fraze iz dveh ali treh besed. Če znova uporabimo iskanje počitnic v Španiji, ne bomo uvrstili besed »počitnice« ali »Španija«, ker imata preširok spekter možnih namenov iskanja in ne dovedeta relevantnih klikov.

Brez statistike ne gre
Čeprav so naslednji podatki relativno stari, so se mi zdele številke preveč zanimive, da jih ne bi delila z vami. Statistične podatke je Google predstavil novembra 2008 (www.bgtheory.com), gre pa za unikatnost ključnih besed, uporabljenih v iskalniku Google in drugih, kot sta Yahoo! in Bing:

  • 20 % vseh iskalnih besed je takšnih, ki so v iskalnik Google vnesene prvič v vsaj 90 dneh;
  • 20 % iskanj v dnevu je novih oziroma niso bila zaključena v zadnjih 6 mesecih;
  • 70 % iskalnih besed nimajo besed z natančnim ujemanjem (exact match);
  • 54,5 % iskalnih besed je daljših od 3 besed.

Odstotki morda prvi pogled ne povedo nič, toda nam, ki se s ključnimi besedami ukvarjamo vsakodnevno, so številke priredile veliko presenečenje. Spoznali smo, da je ena od petih besed, preko katere uporabnik spleta išče, takšna, ki je Google (ali kak drug iskalnik) še ni zaznal. Dobili smo statističen dokaz, kako zapleteno je sestaviti seznam ključnih besed, ki bodo oglas prikazale potencialnim kupcem. Četudi uvrstimo mednje takšne besede, ki se nam zdijo najbolj relevantne, ugotovimo, da je med iskanji še kup takšnih, na katere sprva nismo pomislili.

Če ste morda razmišljali, da bi se Google oglaševanja lotili sami, sem vam dala zdaj iztočnico v premislek, da to prepustite strokovnjakom. Zagotovo je bolje vložiti nekaj več sredstev, ki se zaradi strokovnega znanja in izkušenj spletne agencije povrnejo v večkratniku. Pred nekaj meseci smo o tej temi razmišljali tudi v članku, Google oglaševanje – Samostojno ali s pomočjo spletne agencije?

Google oglaševanje je labirint prepletenih ključnih besed in oglasov. Ne moremo jih ločiti, saj delujejo eden z drugim s skupnim ciljem, da predvidijo, na kakšen način potencialni kupci brskajo za vašimi izdelki/storitvami ter da pritegnejo njihovo pozornost z učinkovitim oglasom. Prava kombinacija obeh elementov predstavlja ključ, ki odpira vrata v svet Google oglaševanja. Vabljeni, da vstopite!

Želim vam lep dan in veliko uspeha!

Spletnik marketing

E-priročnik: Google AdWords za začetnike

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*