Home » Google oglaševanje » Split testing vstopnih strani – katera je prava?

Split testing vstopnih strani – katera je prava?

V spletnem oglaševanju ima spletna stran osrednjo vlogo. Ni dovolj, da z oglasom privabimo obiskovalca na spletno stran, tam ga moramo tudi zadržati. In v čem je skrivnost? V prodajno naravnani vstopni strani (ang. »landing page«), ki mora poskrbeti, da obiskovalec najde iskane informacije, se na strani zadrži dlje časa in se nazadnje odloči za nakup.

Kaj je vstopna stran (landing page)?
Nekateri uporabljajo tudi izraz ciljna ali vhodna stran, je pa tista stran znotraj spletne strani, na katero neposredno poveže Googlov oglas (ali pasica na drugih spletnih straneh). Je stran, ki pusti prvi vtis o strani in oglaševalcu, zato je ključnega pomena. Njen namen je posredovati informacije o oglaševanem izdelku ali storitvi. Bolj kot je specifična, torej več informacij o samem izdelku/storitve nudi, večja je možnost, da bo prišlo do konverzije.

Kako izbrati pravo vstopno stran?
Namen tega prispevka pa ni ponuditi nasvetov, kako jo sestaviti, saj je v arhivu Spletnikovega Bloga že članek, ki podrobno opisuje 10 ključnih elementov učinkovite vstopne strani. Na tem mestu bomo razkrili, kako spoznamo, ali smo sestavili ustrezno vstopno stran, ki bo privabila potencialne kupce. Torej kako? Testiramo! Spletni marketing je fantastičen komunikacijski kanal tudi iz tega razloga, ker lahko vse testiramo – tudi vstopne strani.

Kaj je split ali A/B testing?
V slovenščini ne poznamo ustreznega prevoda, zato bom uporabljala kar izvirnik. Split testing (velikokrat je uporabljen tudi izraz A/B testing) je proces testiranja ključnih besed, oglasov, oglasnih pasic, kontaktnih obrazcev, fotografij ali vstopnih strani. Že sam izraz kaže, da gre za testiranje nečesa, kar razdelimo – vstopno stran razcepimo na več različic z namenom ugotoviti, katera je najbolj učinkovita. Razlog za testiranje pa je povečanje konverzije in kazalca ROI (Return On Investment).

Koristi split testinga:

  1. povečana stopnja konverzij – najpomembnejši razlog za split testing je povečanje konverzij; to omogoča, da z enakimi sredstvi za spletno oglaševanje (zakup ključnih besed) iztržimo večji dobiček;
  2. povišana ocena kakovosti (Quality Score) – povečanje ocene kakovosti, ki je najpomembnejši kazalec pri Google oglaševanju (preberite članek o oceni kakovosti), kar vodi v uspešnejše oglaševanje na Googlu;
  3. če nimate spletne strani pa bi radi oglaševali, je vstopna stran odlična rešitev*.


Kako oz. kaj testiramo pri vstopnih straneh?
Sedaj se pojavi vprašanje, kaj testirati pri vstopnih straneh. Katere elemente moramo spreminjati v posameznih variacijah strani, da bomo dobili relevantne rezultate? Imamo dve povsem različni strani ali dve variaciji ene strani?

Elementi za testiranje:

  • naslov – naslov je prvi element, ki ga opazimo na vstopni strani; velikokrat je tudi vzrok za odločitev obiskovalca, ali bo ostal na strani ali ne; vstopna stran lahko prinese od 300 do 500 odstotkov več konverzij izključno zaradi naslova;
  • podnaslov – podnaslov je verjetno drugi najpomembnejši element, ki ga je treba testirati; z zamenjavo podnaslova se lahko doseže povečanje konverzije od 150 do 200 odstotkov;
  • odstavki – testiranje posameznih odstavkov besedila na vstopni strani je lahko zamudno, zato običajno testiramo le prvi odstavek; uporaba 3-5 alinej za poudarek osrednjih koristi izdelka/storitve v prvem odstavku se izkaže za izredno učinkovito (vzrok je navada uporabnikov spleta, da vsebine na straneh na hitro preletijo, ne da bi si vzeli čas za podrobno branje);
  • gumb za »call to action« (Klic k akciji) – variacije gumbov so nepregledna množica različnih barv, oblik in besedil za poziv k akciji; naslov, podnaslov in opis so lahko popolni, toda če gumb ne bo ustrezen, obstaja nevarnost, da obiskovalec zapusti spletno stran.

Klic_k_akciji

Zgoraj sem omenila, da je vstopna stran tudi izvrstna rešitev, če bi radi oglaševali na Googlu, ampak zaradi različnih razlogov potrebujete posebno vstopno stran:

  • prodajate izključno en izdelek in se vam zdi stran nesmiselna;
  • nimate spletne strani, toda mudi se vam z oglaševanjem;
  • imate spletno stran, toda oglaševati bi želeli nekaj popolnoma drugega;
  • imate spletno stran, toda ta ni dovolj prodajno naravnana;


Vstopna stran je pravi odgovor! Stran, ki je namenjena izključno za oglaševanje, s tem pa za pridobivanje stikov in konverzij, je več kot učinkovito orodje za povečanje prodaje.

Orodje za split testing – Website Optimizer
Orodje, s katerim lahko preprosto in učinkovito izvajamo split testing, je Googlov Website Optimizer. Orodje nam prikaže, katera vstopna stran je bil bolj klikana ali dosegla več konverzij. Pomaga nam, da testiramo posamezne elemente in tudi kombinacije različic vstopnih strani. Simultano oglašujemo z več variacijami vstopnih strani in po nekaj dneh že dobimo relevantne rezultate, ki nam razkrijejo bolj učinkovite naslove, besedilo in druge elemente.

Obiskovalec si na vstopni strani postavi različna vprašanja:

  • je to prava spletna stran?
  • je taka, kot sem si predstavljal?
  • bom dobil vse informacije o izdelku/storitvi?
  • naj brskam dalje po strani?
  • ali je ta stran vredna zaupanja?
  • naj se odločim za nakup?


Odgovorite DA na vsa njegova vprašanja in naredite pozitiven vtis na vaše kupce! Pošljite povpraševanje za pripravo vrhunske vstopne strani in povečajte prodajo še danes!

Želim vam lep dan in veliko uspeha!

Spletnik marketing

(VIRA: www.clickconsultants.com in www.hiddenpixels.com)

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*