Home » Izdelava spletnih strani » Psihološki vidik barv na spletni strani

Psihološki vidik barv na spletni strani

Tokratna tema, ki sem jo izbrskala za vas, se navezuje na barve. Barve, ki jih zaznavamo prav vsi enako. Obstaja psihologija barv, ki razlaga ravno to, da vse barve na ljudi delujejo enako. Preverjeno. A še vedno je vsak človek otok zase, ki lahko dojema barve tudi drugače. In če to psihologijo povežemo z internetnim svetom in spletnimi stranmi, pridemo do teme »psihologija barv na spletnih straneh«. Ljudje zaznavamo barve kot stimulacijo za določena dejanja. Barve na spletnih straneh imajo torej večji pomen, kot bi si kdaj koli mislili.


barve_na_spletni_straniZa začetek nekaj osnov, ki jih najbrž že poznate, pa vseeno, osvežimo si spomin:

Rdeča, barva, ki jo povezujemo z ljubeznijo, strastjo, nevarnostjo, opozorili in močjo. V kombinaciji z rumeno vpliva na povečanje apetita. Se vam zdi kombinacija znana? Popularna veriga hitre prehrane seveda. Na spletni strani se lahko uporabi, če želite, da slike izgledajo večje in bližje, a izognite se temu, da jo uporabite na večjih površinah. Rdeča barva v kombinaciji z zeleno ali modro pa obrablja oči.

Roza. Barva romantike, ženskosti in energije.

Oranžna, ki deluje toplo, ustreza pojmu ravnotežja in intenzivnosti. Obe sta idealni na tistem delu spletne strani, kjer želimo poudariti ključne elemente.

Črna. Moč, eleganca, žalost in strah. Spletni strani doda pridih skrivnostnosti, a hitro se lahko sprevrže v depresiven, težek občutek, ki negativno vpliva na obiskovalca. Črna barva se priporoča za spletne strani, ki predstavljajo umetnost, fotografijo, seveda v kombinaciji z drugimi barvami.

Bela, ki je nasprotje črne, prinaša občutek preprostosti, čistosti, lahkotnosti. Pravo nasprotje črne. Bela barva je najbolj primerna za ozadje spletne strani, da drugi elementi in barve pridejo še bolj do izraza.

Modra. Povezujemo jo z vodo, daje pa občutek pomirjenosti. Obenem je to barva, ki je velikokrat osnovna barva pri spletnih straneh podjetij v tehnoloških panogah (tudi internet).

Zelena barva predstavlja naravo, denar, zdravje in harmonijo. In ravno iz tega razloga je največkrat uporabljena na tistih straneh, kjer se govori o zdravju, zdravi prehrani in naravnih proizvodih. Je prijetna za oči. Pomirja.

Rumena. Predstavlja inteligentnost, srečo, upanje. Prednost uporabe rumene barve je ta, da stimulira mentalne aktivnosti in privlači pozornost. Pri ustvarjanju spletne strani pa jo je potrebno pazljivo uporabiti, saj je je hitro lahko preveč. Tako kot vse ostale, seveda. Pri vseh barvah je torej potrebno upoštevati zakonitosti vsake barve in estetiko spletne strani.

Tako, barve kot take smo v grobem obdelali, sedaj pa si preberite še, kako jih uporabiti na ozadju spletne strani, tekstih, opozorilih.

Uporaba barv na spletni strani

Ozadje spletne strani je najpomembnejši dejavnik, ki vpliva na obiskovalce. Ravno od ozadja je odvisno ali bodo na vaši spletni strani ostali ali jo hitro zapustili. In smo spet pri psihologiji. Obiskovalcem, ki imajo raje »čistost«, so ljubše barve, kot so modra, zelena in bela. Vseeno pa previdno, da ne bo spletna stran izgledala preveč sterilno, robotsko. Če želite s spletno stranjo izražati moč in trdnost, uporabite črno, rdečo in oranžno. Pazite, da rumene in rdeče ne uporabite preveč, ta kombinacija je hitro lahko odbijajoča za oči. Prav tako preveč črne deluje težko, že malo gotsko.

Besedilo na spletni strani je v večini primerov črno. Ker je ozadje v večini primerov belo. Ta kombinacija daje občutek formalnosti. Moder tekst na beli podlagi daje občutek naravnosti, tako kot zeleno besedilo. Rdeča na beli podlagi lahko deluje zelo agresivno.

Če povzamemo današnji članek, lahko rečemo le to, da je tudi na internetu psihologija barv pomembna. Verjamem, da imate veliko izkušenj s spletnimi stranmi, ki so vas tako prepričale kot odbile, in če pomislite, so bile najprej barve tiste, ki so vplivale na vašo zaznavo. Svet bazira na barvah in prav je, da psihologijo barv upoštevate tudi pri ustvarjanju vaše spletne strani, ki bo ogledalo vašega podjetja v internetnem svetu.

Za nasvet, kako izbrati barve in barvne kombinacije, pa vam predlagam, da se sprehodite po internetu in najdete spletne strani, ki so pritegnile vašo pozornost. Preglejte njihovo barvno strukturo in hitro boste našli prave barvne kombinacije, ki najbolj ustrezajo vam ter vaši panogi. Kljub temu, da imajo barve svojo psihologijo, pa imajo tudi oči še vedno svojega »malarja«.

Srečno in polno barv do naslednjič.

Andreja Ogrinc
Spletnik marketing

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*