Home » Izdelava spletnih strani » Zakaj ne bi spletnih strani preprosto volili?

Zakaj ne bi spletnih strani preprosto volili?

Si predstavljate, da bi se spletne strani uvrščale v iskalnikih glede na volilne glasove obiskovalcev? Ali da bi bili v spletni trgovini prikazani samo tisti artikli, ki bi imeli dvotretjinsko večino? Če bi bilo to res, potem volilna udeležba zagotovo ne bi bila tako slaba kot na naših referendumih. Moje osebno mnenje je, da bi vsaka spletna stran morala imeti tudi prostor za oddajo vašega glasu in da bi to na koncu prineslo nekakšen bonus. Žal to ni mogoče in ne verjamem, da bo kdaj tako, a vseeno je lahko glasovanje ali ocenjevanje vaših strani ter izdelkov lep dodatek na spletni strani ali spletni trgovini. Za kaj vse je to dobro in kako preprečiti zlorabo glasovanja, si preberite spodaj.

ratingV naš sistem Spletnik smo vnesli dodatek – Ocena spletne strani. Gre za majhno okence v spodnjem desnem kotu spletne strani, v katerem je 5 zvezdic, ki so namenjene ocenjevanju posamezne podstrani. Kako namestite dodatek na vašo spletno stran, si oglejte v vodiču (http://spletnik.si/tutoriali/dodajanje-gumbov-za-glasovanje.html).

Pri glasovanju oz. ocenjevanju vsebine na spletni strani velja preprosta logika. Po navadi imamo pet rumenih zvezdic in ko se premikamo z miško po njih, te postajajo rdeče. Označimo toliko rdečih zvezdic, kolikor glasov želimo oddati in pritisnemo. S tem je glasovanje končano. Obiskovalcem se nato vedno kaže povprečje oddanih glasov.

Verjetno se ob branju tega marsikomu postavi vprašanje, kaj pa če nekdo vseskozi klika na eno in isto oceno in bo to za vedno pokvarilo povprečje. Naj vam povem, da je ta strah odveč, saj ima takšno ocenjevanje vsebine varnostno zaklopko proti temu. Stvar je seveda veliko lažje nadzorovati, kadar mora biti obiskovalec registriran in prijavljen, da lahko glasuje. Takrat lahko na izredno enostaven način beležite njegovo glasovanje na različnih straneh. Malce se zakomplicira, kadar lahko glasuje prav vsak obiskovalec. V tem primeru se mora ob glasovanju v obiskovalčevem brskalniku ustvariti piškotek, ki mu bo do nadaljnjega preprečil ocenjevanje neke vsebine na vaši spletni strani. To seveda ni tako stoodstotno zanesljivo kot v prejšnjem primeru, a vseeno dovolj varno, da boste lahko dobili zadovoljivo realno oceno vsebine na vaši spletni strani.

Zakaj pa so takšna orodja sploh dobrodošla? Vzemimo primer: imate obširno spletno stran in bi radi vedeli, katere vsebine obiskovalci raje berejo in katerih ne. Seveda lahko to do neke mere beležite s pomočjo Googlove statistike obiska strani, a te statistike obiskovalec ne more videti. S stališča psihologije brskanja po spletu je logično, da bo obiskovalec prej kliknil na bolje ocenjeno vsebino. To pa je lahko v pomoč tudi vam. Ko boste osveževali vsebino strani, boste dobro ocenjeno vsebino ohranili, slabo ocenjeno pa spremenili. Drug primer je spletna trgovina. Ko bo obiskovalec nekaj kupil in bo s tem zadovoljen, bo verjetno še kdaj prišel na obisk. Takrat bo skoraj zagotovo kliknil neko oceno (v tem primeru dobro). Ko se vam takih ocen nabere kar nekaj, lahko zopet sortirate izdelke in tistih, ki niso najbolje ocenjeni, ne ponujate več ali pa jih dodate na prvo stran kot izdelke v akciji.

Skratka možnosti je veliko. Kot sem omenil že zgoraj, smo za naše naročnike uvrstili ta dodatek v Spletnik urejevalnik spletnih strani. Za vse druge pa naj povem, da obstaja ogromno podobnih dodatkov, ki so prosto dostopni na spletu. Izgubiti nimate kaj!

Pa veliko sreče vam želim!
Žiga Macedoni, urednik spletnih strani

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*