Home » Izdelava spletnih strani » Izdelava spletne strani in psihologija

Izdelava spletne strani in psihologija

Izraz psihologija je danes prisoten povsod. Psihologija barv, komuniciranja, športa, osebnosti in še bi lahko naštevala. Ker je eden izmed mojih prejšnjih člankov govoril o psihologiji barv, sem med raziskovanjem našla tudi psihologijo spletne strani. In to ne navadne spletne strani, temveč take, ki prodaja več. Hm, pa je to sploh mogoče, sem se vprašala. Najbrž se sprašujete tudi vi. Je, seveda, da je. S pomočjo poznavanja psihologije je mogoče vse. Članek povzema ključne elemente spletne strani in uporabo psiholoških dejavnikov na njih. Tudi tisti najbolj skeptični boste videli, da je zadeva sila preprosta, zato se nikar ne ustrašite besede na P in berite naprej.

psihologijaDomača stran – To je stran, ki jo bo videlo največ vaših obiskovalcev spletne strani. Poskrbite, da bo izstopala in na obiskovalce naredila dober, pozitiven vtis. Saj veste, prvi vtis je ključnega pomena. Tudi na svetovnem spletu je tako. Postavitev spletne strani naj bo pregledna in jasna, barve naj bodo skrbno izbrane. Poskrbite, da bo tekst napisan pregledno in ne preveč skupaj, saj bodo obiskovalci s psihološkega vidika raje prebrali besedilo. To morate upoštevati na vseh podstraneh, kjer se nahaja tekst. Ne razkrite vsega že na prvi strani, saj si boste tako zmanjšali možnosti, da bodo obiskovalci raziskovali po vaši spletni strani. Uporabljajte fraze, ki bodo obiskovalca motivirale, da bo dlje časa preživel na vaši strani. Saj veste sami, kako delujejo na vas fraze, kot so »skrivnostna vsebina«, »razrijete skrivnost z enim klikom« … Radovedni smo po naravi prav vsi, zato je prav, da že na prvi strani upoštevamo ta psihološki dejavnik povprečnega uporabnika. Da pa se bo vsak obiskovalec počutil čim bolj pomembnega, nagovarjajte osebno. Predstavljajte si, da se znajdete na spletni strani, ki vam že na prvi strani popiha na dušo? Jaz bi ji namenila še več pozornosti, tako kot večina. Zato le bodite izvirni, tudi to je del internetnega uspeha. In prodaje, seveda. Da pa obiskovalec ne bo motiviran samo prvič, ko se oglasi pri vas, poskrbite, da se bo na vaši spletni strani ves čas dogajalo kaj novega. Možnosti je ogromno. Le malo domišljije potrebujete.

Naslovi – Takoj za domačo stranjo bodo naslovi pritegnili največ pozornosti. Zasnovani naj bodo tako, da bodo obiskovalca prepričali, da ostane na vaši strani. S psihološkega vidika so najbolj impresivne besede: enostavno, popust, skrivnost, lahkotno, akcija. Poskrbite, da se bodo te besede pojavljale v naslovih. Vendar pazite na dolžino naslovov, naj ne bodo predolgi, ker bodo obiskovalci izgubili zanimanje. In vaš trud bo zaman. Ljudje imamo radi enostavne stvari, vedno bolj. Zato je včasih prav, da stopite korak nazaj tudi vi in pomislite, kako delujete vi. Ker psihologija je nekaj, kar deluje na vse nas. Enako. Verjeli ali ne. Pa še to, naslov naj na kratko opisuje, kaj sledi, da ne bodo ljudje izgubljali časa z branjem nečesa, kar jih ne veseli. Tako kot vi.

Teksti – Ko obiskovalce enkrat privabite na svojo spletno stran, jih morate prepričati, da bodo vaše izdelke/storitve kupili. Edino in najmočnejše orožje, ki ga imate, so besedila. Poskrbite, da bodo vaši produkti/storitev nekaj posebnega, nekaj, kar morajo imeti. Ljudem je s psihološkega vidika všeč, da se lahko za ceno pogajajo, radi so vpleteni, saj se tako počutijo pomembne. Poskrbite, da dobijo tak občutek na vaši strani. S tem si boste pridobili dolgo vrsto potencialnih kupcev, ki bodo dober glas o vas razširili v deveto vas. Sicer pa, če samo omenite, da je vaša cena nižje od konkurence, boste korak pred njo. Da pa bodo nakup sigurno opravili, jim povejte, da je ponudba ekskluzivna, ker je dosegljiva samo preko spleta. Jaz sem že večkrat tako pravila nakup, torej lahko rečem, da zadeva deluje. Še najbolj pa me je prepričalo to, da so na spletni stran omenili, da je omejeno število izdelkov. In ker sem si izdelek res želela, nisem oklevala, četudi je bila le marketinška šala. Da pa vam bodo obiskovalci še bolj zaupali, jim ponudite bonus. Če kupijo en izdelek, dobijo drugega zastonj. Če plačata 2, potuje tretji zastonj … Uporaba psihologije na pravih mestih vam zagotavlja večjo prodajo. A več o tem bolj podrobno v naslednjem tednu.

Izkušnje drugih – Pričevanja drugih strank, ki so že kupovali pri vas, imajo s psihološkega vidika največjo vlogo pri prodaji. Ker ljudje zaupamo nečemu, kar že poznamo ali pa smo videli pri prijateljici, gre za orodje, na katerega ne smemo pozabiti. Ravno iz tega razloga smo posneli video izjave naših naročnikov, ki so že objavljene na naši spletni strani. Predlagam, da si jih ogledate tudi vi in videli boste, kakšen učinek bodo imele na vas. Na sedanje obiskovalce je imelo to velik vpliv, ko so se odločali med konkurenčnimi podjetji. Sicer smo vas pa že v prejšnjih člankih seznanili z video vsebinami, ki bodo zavzele velik del internetnega marketinga. Tokrat pa smo vam postregli s prvim namigom, kaj sploh posneti.
Psihologijo je smiselno upoštevati na vseh ravneh življenja. Tudi na internetu. Vse več časa preživljamo na svetovnem spletu, vse več prodaje se zgodi preko spleta, zato je prav, da jo upoštevamo tudi tu. Ker pa internet od nas zahteva veliko testiranja, je prav, da razne tehnike testirate tudi vi. Nikoli ne bomo našli pravega recepta, ker ga ni. Je le najboljši recept. Ker prav in narobe ne obstaja. No, ampak to je že filozofija, za katero v tem članku ni prostora.

Če si torej želite spletno stran, ki prodaja, se obrnite na nas. Na tem področju imamo veliko izkušenj in že prav dobro poznamo psihologijo spletne strani, barv, prodaje in seveda ljudi, ki v tem kontekstu nastopajo kot obiskovalci spletne strani.
Tako, pa ste spet bogati za novo znanje. Ker je pa je psihologija prodaje na internetu širok pojem, vam tudi naslednji teden ne uide ta tema. Kaj več pa naslednjo sredo. Do takrat pa srečno vsem!

Andreja Ogrinc
Spletnik Marketing

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*