Home » Izdelava spletnih strani » Optimizacija strani » Optimizacija slik – ključne besede kot umetniški podpis

Optimizacija slik – ključne besede kot umetniški podpis

Slike povedo več kot 1000 besed … Z njimi lahko sporočimo, obvestimo, raznežimo ali nasmejemo. Golo besedilo se ne more primerjati z njihovo pojavnostjo, barvitostjo in sporočilnostjo. Tudi pri oblikovanju spletnih strani se radi poslužujemo slik, s katerimi želimo obiskovalcu slikovno sporočiti, da imamo pravo stvar zanj.

Optimizacija-spletnih-straniSlike pa so tudi drgače uporabne, ne samo za boljši izgled spletne strani in informiranje obiskovalcev. Poznamo vrsto trikov, kako s slikami vplivati na optimizacijo strani za iskalnike. Nekateri od njih dokazano pripomorejo k višjemu uvrščanju strani, nekaj pa je tudi takih, za katere le slutimo in predvidevamo, ne moremo pa z zagotovostjo reči, da jih iskalniki upoštevajo pri naboru strani za naravne zadetke.

5 dejavnikov, s katerimi dokazano optimiziramo stran:

  • alt tekst – besedilo, ki ga dodamo za primer, ko se slika ne prikaže; to je zelo pomemben del optimizacije slik, saj je to informacija za iskalnike, kaj slika predstavlja; ko boste poimenovali sliko na strani, uporabite ključne besede, na katere se želite uvrstiti visoko;
  • ime datoteke – po izkušnjah je to malo bolj grob signal za iskalnike kot alt tekst; ime datoteke je v večini primerov le serija številk v algoritmu;
  • besedilo pod sliko – to je širši opis slike, ki ga uvrstimo pod sliko ali vpletemo v odstavek pred sliko; uporabno za obiskovalce in iskalnike;
  • notranje povezave – s tem ne mislimo nujno povezav neposredno na sliko, ampak na podstran, kjer je slika objavljena; torej besedilo povezave, od kod prihajajo povezave in okliko jih je;
  • človeški dejavnik – imenovanje vseh slik, da iskalnik začne sam prepoznavati oblike (npr. jabolko); če se želite malo poigrati, na spletu najdete igrico, katere ideja je poimenovati vse slike na internetu (Google Image Labeler).


5 dejavnikov, za katere ne vemo zagotovo, da vplivajo na višje pozicije na iskalnikih:

  • optični čitalec znakov (OCR – Optical Character Recognition) – zelo priljubljen software, ki skenira sliko in identificira črke, številke, presledke …; zdi se, da iskalniki pri uvrščanju strani upoštevajo ta vidik vsaj do neke mere; sicer je predrago uporabljati ta software za vse slike, toda priporočljivo je vsaj za nekaj od njih;
  • analiza barv slike – z vidika razvoja je precej enostavno določiti vse barve slike (vsaj osnovno barvo); to je uporabno, če iščete komplementarne barvne kombinacije; dober primer analize barv je Google – če iščete slike na Google iskalniku, lahko v levem meniju označite le črno-bele slike, slike vseh barv ali po posameznih barvah;
  • velikost slike – pri tem gre predvsem za ekstremne primere – če je slika zelo velika, je iskalnik verjetno ne bo poindeksiral; prevelike slike so slabe tudi z vidika uporabnika, če se mu zaradi slabe internetne povezave slike dolgo nalagajo; obstaja torej tveganje, da zapustijo stran, še preden se slika naloži;
  • format slike – načeloma je vseeno, kateri format uporabljate; najpogosteje se uporablja format .jpeg, toda Google ne bo kompliciral; odsvetujemo pa uporabo neznanih in čudnih formatov;
  • druge slike na strani – pri tem so mišljene tiste, ki so na isti podstrani; izkazalo se je, da se podstrani z galerijami slik dokaj slabo poindeksirajo; razlog je v tem, da imajo te podstrani premalo tekstovne vsebine; z vidika uporabnika pa ne dajejo nobenih relevanantih informacij.

Oglejte si vašo spletno stran. Verjamem, da ste jo opremili s slikami vaših izdelkov, poslovnih prostorov … Vse lepo in prav, toda le z vidika dizajna. Z vidika optimizacije vam ne pomaga še tako profesionalna slika, če je le-ta brez imena. Iskalni pajki namreč ne znajo gledati slik, samo berejo besedilo.
Majhna sprememba, kot je poimenovanje vseh slik na strani (pri tem uporabite ključne besede) torej lahko močno vpliva na uvrščanje vaše spletne strani na višjih mestih. Saj veste … tudi Picassova slika ni veliko vredna, dokler se umetnik ne podpiše nanjo.

Želim vam lep dan in veliko uspeha!

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*