Home » Izdelava spletnih strani » Optimizacija strani » Osrednji grafični element na vaši spletni strani

Osrednji grafični element na vaši spletni strani

V današnjem času, ko vse poteka tako hitro, si obiskovalci spletnih strani ne vzamejo niti toliko časa, da bi preleteli vsaj vstopno stran na vaši spletni strani. Torej jih morate že samo ob pogledu na prvo stran zadržati tam in jih prepričati, da berejo dalje. Pri tem vam bo v pomoč »osrednji grafični element«, ki ga bolje poznamo pod angleškim izrazom »key visual«.

V večini primerov so to slike, ki vsebujejo kolaž ali konglomerat večjega dela vaše ponudbe. Osrednji grafični element se po navadi nahaja v glavi strani, saj je to prva stvar, ki jo obiskovalec zagleda. Imate lahko več različnih key visualov, toda na vsaki strani naj bi bil samo eden, da ne zmedete obiskovalcev. Če že imate oz. hočete imeti več različnih key visualov na strani, potem naj se izmenjujejo, in sicer v takem intervalu, da je še vedno možno prebrati vse, kar piše.
Osrednji grafični element vam lahko služi tudi kot navigacijski element. Po spletni strani se namreč premikamo s pomočjo povezav, ki so lahko vsepovsod. Povezave na najbolj pomembne strani najdemo v meniju, ki je običajno zgoraj vodoravno ali ob straneh vertikalno. Seveda povezave nizamo tudi med tekstom in nenazadnje nam lahko tudi slika služi kot povezava na določeno podstran.
Zamislite si, da prodajate kuhinjski pribor. Ker je vstopna stran vašega spletnega mesta za vas zelo pomembna, ste se odločili, da jo boste naredili bolj atraktivno. Zato ste z glavnega menija umaknili menijske postavke, kot so noži, žlice, vilice, zajemalke itd. ter namesto tega v vsebinski del prve strani dodali simbolične slike izdelkov, od katerih vsaka slika predstavlja povezavo na določen izdelek. To je bil zelo velik korak naprej, vendar namesto tabele slik, ki ima vse razporejeno v ravnih vrstah, lahko stvar še olepšate. Posnamete oz. naredite lahko sliko npr. jedilne mize ali kuhinjskega predala za pribor, ki vam bo služila kot neke vrste zemljevid, saj boste vsak del slike povezali na svojo podstran. Enako bi lahko naredili, če bi prodajali stavbno pohištvo. Enostavno bi na stran dali sliko lepe hiše ter nato okna, vrata, rolete, žaluzija itd. povezali s stranmi, ki imajo ustrezno vsebino.
Kaj pa optimizacija? Na našem blogu smo veliko pisali o tem, da povezave iz flash animacij ali slike brez ALT atributa niso ugodne za optimizacijo, vendar pri zemljevidu strani to ne predstavlja problema. Če boste vsaki povezavi dodali še ALT atribut, bo Google pajek to brez problema zaznal in dodal v svoje indekse.
Sliko, ki vam služi kot zemljevid, lahko načeloma naredite kar sami, saj HTML koda ne vsebuje nič drugega kot polja na sliki, ki so določena s štirimi koordinatami in povezavo, ki je dodeljena svojemu delu na sliki. Toda tega vam ne priporočam, saj je dokaj zahtevno določiti prave koordinate na sliki. V zameno za to lahko najdete na spletu veliko online orodij, ki so vam lahko v veliko pomoč. Eno izmed njih najdete tukaj. Sliko preprosto naložite, jo obdelate in skopirate HTML kodo.
Za uporabnike spletnega orodja Spletnik sem izdelal tudi vodič: Dodajanje navigacijske slike: (http://spletnik.si/tutoriali/dodajanje_navigacijske_slike.html)
Pa veliko sreče vam želim!
Žiga Macedoni, urednik spletnih strani

Osrednji-grafični-elementV večini primerov so to slike, ki vsebujejo kolaž ali konglomerat večjega dela vaše ponudbe. Osrednji grafični element se po navadi nahaja v glavi strani, saj je to prva stvar, ki jo obiskovalec zagleda. Imate lahko več različnih key visualov, toda na vsaki strani naj bi bil samo eden, da ne zmedete obiskovalcev. Če že imate oz. hočete imeti več različnih key visualov na strani, potem naj se izmenjujejo, in sicer v takem intervalu, da je še vedno možno prebrati vse, kar piše.

Osrednji grafični element vam lahko služi tudi kot navigacijski element. Po spletni strani se namreč premikamo s pomočjo povezav, ki so lahko vsepovsod. Povezave na najbolj pomembne strani najdemo v meniju, ki je običajno zgoraj vodoravno ali ob straneh vertikalno. Seveda povezave nizamo tudi med tekstom in nenazadnje nam lahko tudi slika služi kot povezava na določeno podstran.

Zamislite si, da prodajate kuhinjski pribor. Ker je vstopna stran vašega spletnega mesta za vas zelo pomembna, ste se odločili, da jo boste naredili bolj atraktivno. Zato ste z glavnega menija umaknili menijske postavke, kot so noži, žlice, vilice, zajemalke itd. ter namesto tega v vsebinski del prve strani dodali simbolične slike izdelkov, od katerih vsaka slika predstavlja povezavo na določen izdelek. To je bil zelo velik korak naprej, vendar namesto tabele slik, ki ima vse razporejeno v ravnih vrstah, lahko stvar še olepšate. Posnamete oz. naredite lahko sliko npr. jedilne mize ali kuhinjskega predala za pribor, ki vam bo služila kot neke vrste zemljevid, saj boste vsak del slike povezali na svojo podstran. Enako bi lahko naredili, če bi prodajali stavbno pohištvo. Enostavno bi na stran dali sliko lepe hiše ter nato okna, vrata, rolete, žaluzija itd. povezali s stranmi, ki imajo ustrezno vsebino.

Kaj pa optimizacija strani? Na našem blogu smo veliko pisali o tem, da povezave iz flash animacij ali slike brez ALT atributa niso ugodne za optimizacijo, vendar pri zemljevidu strani to ne predstavlja problema. Če boste vsaki povezavi dodali še ALT tekst, bo Google pajek to brez problema zaznal in dodal v svoje indekse.

Sliko, ki vam služi kot zemljevid, lahko načeloma naredite kar sami, saj HTML koda ne vsebuje nič drugega kot polja na sliki, ki so določena s štirimi koordinatami in povezavo, ki je dodeljena svojemu delu na sliki. Toda tega vam ne priporočam, saj je dokaj zahtevno določiti prave koordinate na sliki. V zameno za to lahko najdete na spletu veliko online orodij, ki so vam lahko v veliko pomoč. Eno izmed njih najdete tukaj. Sliko preprosto naložite, jo obdelate in skopirate HTML kodo.

Za uporabnike spletnega orodja Spletnik sem izdelal tudi vodič: Dodajanje navigacijske slike: (http://spletnik.si/tutoriali/dodajanje_navigacijske_slike.html)

Pa veliko sreče vam želim!

Žiga Macedoni, urednik spletnih strani

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*