Home » Google oglaševanje » Prihodnost spletnega oblikovanja – 1. del

Prihodnost spletnega oblikovanja – 1. del

Misel na to, kaj nam bo splet ponudil v prihodnosti, je zabavna, saj se bo uresničilo vse, kar si uporabniki želimo. Medtem ko klasični produkti upoštevajo zakone marketinga, na katerega vplivajo tudi sredstva, potrebna za proizvodnjo teh produktov, pa so splet in njegovi produkti izključno definirani s strani uporabnikov. Če uporabnik spleta hoče nekaj, bo to dobil, ali pa celo sam ustvaril, če tega ne bo našel. Če hočemo vedeti, kaj nam prihodnost na spletu ponuja, moramo samo pogledati, kaj uporabnih hoče.

Preprostost
Večina se nas bo strinjala, da so današnje spletne strani razmeroma težke za uporabo. So prenatrpane z nerelevantnimi podatki, njihova funkcionalnost pa nas velikokrat milo rečeno zmede. Če pogledamo spletne strani z novicami, ki nas začnejo bombardirati z oglasi in morjem izpostavljenih novic takoj, ko jih odpremo, se v vsej tej množici hitro izgubimo. Veliko spletnih strani hoče preveč, prehitro.

Spletno-oblikovanjePreprostost

Večina se nas bo strinjala, da so današnje spletne strani razmeroma težke za uporabo. So prenatrpane z nerelevantnimi podatki, njihova funkcionalnost pa nas velikokrat milo rečeno zmede. Če pogledamo spletne strani z novicami, ki nas začnejo bombardirati z oglasi in morjem izpostavljenih novic takoj, ko jih odpremo, se v vsej tej množici hitro izgubimo. Veliko spletnih strani hoče preveč, prehitro.

Manjkajo jim tri glavne sestavine:

1. Poslovni model

Le nekaj lastnikov spletnih strani ima jasen poslovni model ali poslovni načrt. Veliko spletnih strani služi denar na silo z vsiljivim oglaševanjem in s preveliko mero naključnih storitev in produktov, ki uporabnika zmedejo v upanju, da si s tem povečajo možnosti za zaslužek. Uspešni spletni produkti, kot na primer Google, Flickr ali WoW, pa dokazujejo prav nasprotno:

  • Delaj eno stvar in to dobro!
  • Poenostavi!
  • Ne zanašaj se na naključno oglaševanje!

Lastniki spletnih strani se morajo zavedati in naučiti, da potrebujejo soliden poslovni model in racionalno strukturo spletne strani, če hočejo na njen račun kaj zaslužiti.

2. Logičnost in detajli

Funkcionalnost spletnih strani nas velikokrat zmede, saj niso dovolj prefinjene. Razlog tiči v tem, da niso bile skrbno izdelane. Medtem ko morajo spletne strani postati preprostejše, to ne pomeni, da jih moramo olupiti. Pomeni, da moramo poskrbeti za vse podrobnosti na spletni strani.

Za vzgled vzemimo Google, ki ga vsi poznamo. Zgleda zelo preprosto. Kot uporabnik se ne obremenjujete s tehničnimi podrobnostmi, kako iskanje deluje, vi vpišete kar iščete, Google pa vam prikaže zadetke na način, ki je tako dobro premišljen, da oblike prikaza zadetkov sploh ne opazite. Vse več urednikov spletnih strani se drži teh dveh načel; preprostost in natančnost prikaza informacij.

3. Samozavedanje

Če niste spletni oblikovalec, vam večina spletnih strani zgleda enako, ali pa zelo podobno. Večina spletnih strokovnjakov se ne zaveda, kako težavna je logika spletnih strani ljudem, ki ne delajo v tej industriji.

Vendar tudi to postaja preteklost, saj vedno več strokovnjakov ve, da so uporabniki tisti, ki narekujejo strukturo spletne strani in kasneje tudi pokažejo, ali je le ta uspešna. Dnevi, ko se je izdelala velikopotezna spletna stran in se postavila na splet, minevajo. Vedno več pa se uporablja t.i. A/B split testing, pri katerem se izdelata dve verziji spletne strani, ki se potem nekaj časa izmenično prikazujeta, obvelja pa tista, ki ima boljše rezultate.

Naslednji teden vam bom predstavil še nekaj smernic (hitrost, lepota oz. unikaten dizajn, trendi in negativni trendi), ki jih že sedaj potrebno upoštevati pri izdelavi spletnih strani in na katere smo pri podjetju Spletnik zelo pozorni. V kolikor pa ne morate počakati, pa nas lahko brez skrbi pokličete za nasvete.

Robi Hribar
Urednik spletnih strani
E-priročnik: Google AdWords za začetnike

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*