Home » Izdelava spletnih strani » Optimizacija strani » Alexa in Page – to je lepi par

Alexa in Page – to je lepi par

Včasih se zdi, da poznamo določen pojem, stvar ali nenazadnje osebo. Ko pa moramo to opisati/opredeliti/razložiti, nikakor ne najdemo besed. Na področju spletnega marketinga je velikokrat takšen primer Google PageRank, ki je verjetno eden najpomembnejših algoritmov nasploh v spletu.

Včasih se zdi, da poznamo določen pojem, stvar ali nenazadnje osebo. Ko pa moramo to opisati/opredeliti/razložiti, nikakor ne najdemo besed. Na področju spletnega marketinga je velikokrat takšen primer Google PageRank, ki je verjetno eden najpomembnejših algoritmov nasploh v spletu.

Google-PageRankKer smo strokovnjaki na svojem področju, se s takimi situacijami ne srečamo pogostokrat, pa še takrat se poglobimo v koncept in ga skušamo razumeti kar najbolje. Zakaj pa ne razumeti v popolnosti, se boste vprašali. Zato, ker je Google strašno rad skrivnosten, ko gre za njegove matematične izračune.

Ker govorimo o ranku, sem v obravnavo vključila tudi Alexa rank, ki ima v svetu rangiranja spletnih strani prav tako pomembno vlogo. A posvetimo se najprej PageRanku …

Kaj je PageRank?

Je ena od metod, ki jih Google uporablja za ugotavljanje relevantnosti in pomembnosti spletne strani. PageRank je »glas« drugih spletnih strani za dano stran o tem, kako pomembna je. Povezava na stran se obravnava kot podporni glas, torej če ni povezav, tudi ni podpore.

V originalnem Google dokumentu  je PageRank definiran (citirano):

»PageRank odseva naš pogled na pomembnost spletnih strani. Strani, ki so smatrane za bolj relevantne, imajo večjo možnost, da se prikažejo na vrhu rezultatov iskanj. PageRank prav tako upošteva pomembnost vsake podstrani, ki odda glas. Nekatere spletne strani se obravnavajo za bolj vredne, posledično pa tudi povezave prek njih.

Za lažjo predstavo si lahko PageRank predstavljate kot vedenjski model. Predpostavimo naključnega uporabnika dane spletne strani, ki poljubno klika po strani in se ob tem ne vrača na prejšnjo podstran. Sčasoma mu postane dolgčas, zato obišče drugo stran. Verjetnost, da bo ta naključni uporabnik obiskal spletno stran, je PageRank.

Spremljate ga lahko preko Google orodne vrstice. Številka je nekoliko popačena, saj prikazuje le od 0 do 10, kar kaže nekakšno logaritemsko lestvico:

PageRank – orodna vrstica

Pravi PageRank

0

0-10

1

10-100

2

100-1000

3

1000-10000

4

10000-100000

5

in tako dalje …

* prave mere se gibljejo med 0,15 in milijoni

Zapletenost interneta zaradi milijonov novih spletnih strani vsak dan je še večja, kot bi morda mislili. In ravno s PageRank številom Google določi najboljše iskalne rezultate in s tem poskrbi za učinkovito in jasno iskanje.

Kaj je Alexa rank?

Alexa rank ne sodi med skrivnostne kazalce. Predstavlja približno število spletnih strani, ki so bolj popularne od dane strani. Izražena je v relativno visokih številkah, ob tem pa velja pravilo manj je boljše. Število Alexa rank je običajno osveženo na dnevni ravni (PageRank le na 3 mesece), novo število pa se navezuje na prejšnjega, tako da se izognemo prevelikim odstopanjem.

Za razliko od PageRank-a Alexa rank prezentira popularnost spletne strani in uradno nanj ne vplivajo povezave na dano stran, vpisi v direktorije, podvojena vsebina itd.. Popularnost spletne strani je merjena neposredno z zbiranjem uporabnikov orodne vrstice. Ker jo ima nameščeno le določen odstotek uporabnikov spleta, so zanesljive le relativno visoke ocene (manj kot 100.000).

Google PageRank in Alexa Rank merita precej različne karakteristike spletne strani, zato so velike razlike med njima pričakovane. Če smo za vas že opravili brezplačno SEO analizo, potem veste, da se velikokrat pojavljata eden poleg drugega. Kot par funkcionirata dobro za nas, saj imata tako različna pogleda na relevanantost/pomembnost strani, zato nam dajeta še več uporabnih informacij o spletnih straneh.

Želim vam lep dan in veliko uspeha!

Spletnik Marketing

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*