Home » Facebook » Facebook stran vs. Facebook skupina

Facebook stran vs. Facebook skupina

Socialno omrežje Facebook nas postavlja pred odločitev, pri kateri včasih ne vidimo pravilne. Govorim o možnostih, ki nam jih to omrežje ponuja. Če ste dovolj pozorni in Facebook jemljete resno, ste najbrž opazili in veliko slišali o Facebook strani. Kot tudi o Facebook skupini. Priznati moram, da je večina uporabnikov še vedno zmedena, kljub temu da možnost Facebook strani obstaja že od leta 2007. Da boste izstopali iz megle tudi vi, si preberite, kakšna je razlika.

Facebook-skupina-stranKaj je Facebook stran?

Facebook stran je bila ustvarjena iz potrebe promoviranja znamk in slavnih osebnosti. Omogoča vam, da predstavite svoje podjetje, znamko ali sebe, če ste znana osebnost. Tak način »promoviranja« sproži viralni učinek, saj ima vsak obiskovalec strani možnost klikniti na gumb »všeč mi je« in na ta način vsem svojim prijateljem sporočiti, da obstajate. In ker prijateljem zaupamo, Facebook stran pogledamo tudi sami … In kliknemo na gumb »všeč mi je« …

Torej, ko postanete »oboževalec« strani znamke, podjetja, filma ali znane osebnosti, se ta informacija prikaže na vašem »zidu«, tako da je vidna vsem.

In kako ustvarite Facebook stran? Pojdite na naslov od Facebook strani. A na tem mestu ne pozabite, en oboževalec še ne dvigne vrednosti Facebook strani, tako kot ena lastovka še ne prinese pomladi …

Vrednost, pomen Facebook strani

Facebook stran je v veliko pogledih podobna Facebook profilu, v smislu možnosti, ki jih ponuja. Podjetja in slavni imajo možnost imeti prijatelje, dodajati fotografije in imajo možnost zidu, kamor oboževalci lahko pišejo. Stran je namenjena predvsem »osveževanju« novic in informacij, ki se z dovoljenjem oboževalca pojavijo vsakič v njegovem profilu. Tako so o novostih obveščeni tudi tisti, ki vas še ne poznajo. Na tem mestu lahko govorimo o pravem »brandingu«, ki ga skozi Facebook stran gradimo. Branding je pomemben za vse, tiste na začetku in tiste, ki ste v poslu že pravi mački.

Facebook stran ima 2 zidova. Eden je namenjen administratorjem, ustanoviteljem strani, drugi pa oboževalcem, kjer lahko komunicirajo z vami, vam postavljajo vprašanja in izražajo svoje mnenje. Na ta način lahko z njimi gradite odnos, ki ustvarja zaupanje do vašega podjetja in produktov/storitev, ki jih ponujate.

Stran je torej namenja predvesem trežnju in spletnem marktingu. V kolikor vaše lovke segajo dlje, Facebook stran lahko popolnoma prilagodite. A o tem kdaj drugič, ko vam bom lahko pokazala primer, črno na belem.

Kaj pa je Facebook skupina?

Skupina je del nekega omrežja. Omrežje je v tem primeru lahko kraj, tema, interes, prepričanje. Odvisno od vsebine skupine, ki jo ustvarjate. Gre predvsem zato, da z izbiro pravega omrežja ciljate na potencialne kupce. Da, tako preprosto je. Bolj dirketnega marketinga poleg Google oglaševanja si ne bi morali želeti. Člane skupine lahko določite sami kot administrator strani. Možnosti članstva določite na začetku in so naslednje:

–  odprta skupina – dosegljiva vsem

–  zaprta skupina – dostop je omogočen samo tistim, ki jih administrator potrdi kot člane

–  skrivna skupina – članstvo je mogoče le s povabilom. Tak primer skupine smo pred kratkim izvedli v naši družbi prijateljev, ko smo organizirali novoletno zabavo. Članstvo smo si pridobili z vabilom administratorja, člani pa smo bili le tisti, ki smo se zabave udeležili. Na ta način smo prihranili na času, nepotrebnih e-mailih, sms-ih in dolgih usklajevanjih preko mobilnega telefona. Ko se je dogodek končal, je administratot skupino zbrisal. In zabava je uspela!

Administrator skupine pa lahko določi še druge administratorje, ki imajo možnost upravljanja s skupino. A nimajo čisto vseh pristojnosti, ki jih ima administrator. Tako lahko s skupino upravlja več ljudi, ki so za to pristojni.

Tako, upam, da se boste glede na interese, ki jih imate, lažje odločili kaj vam bolj ustreza, Facebook stran ali skupina.

Za konec pa še primerjava obeh možnosti:

MOŽNOST FACEBOOK STRAN FACEBOOK SKUPINA
»neprijazen« URL Ne Da
Možnost komentiranja na zidu Da Da
Možnost dodjanja aplikacij Da Da
Sporočanje vsem članom Ne Da
Statistika obiskovalcev Da Ne
Javna izmenjava slik in video vsebin Da Ne
Oglaševanje znotraj Facebook     omrežja Da Da

Če pa se sami še vedno ne morete odločiti, vprašajte nas!

Pa še to, priporočam vam ogled filma Socialno omrežje, ki govori o nastanku Facebooka. Navdušeni boste, iz kako preproste ideje je nastalo največje socialno omrežje vseh časov. Bravo, Mark!

Pa srečno!

Andreja Ogrinc

 

4 comments

  1. Pozdravljeni!
    Verjetno se je v tabeli prikradla manjša napaka. Sporočanje vsem članom je možno v Skupini, na strani pa ne.

  2. Pozdravljeni, g. Tomaž!

    Zares nam jo je zagodel tiskarski škrat. Hvala za opozorilo.

    Lep pozdrav!

    Andreja Ogrinc

  3. Vprašanje:
    rab bi združil osnovno šolsko generacijo z razrednimi slikami in slik iz tistega obdobja. V to stran ali skupino, bi povabil tiste od njih, ki uporabljajo računalnik.

    Ne vem, kaj je boljše v tem primeru: stran ali skupina.

    Hvala. lp, Marjan

  4. Pozdravljeni g. Marjan!

    Mogoče bi vam v tem primeru bolj odgovarjala skupina,
    saj boste člane lažje povabili (povabilo bo bolj vidno),
    lažje komunicirali s člani ekipe (vsaka komunikacija gre pod obvestila).

    Slabost pri tem pa je, da fotografij ne boste morali razporediti v albume, saj tega skupina ne omogoča. Vse fotografije bodo zgolj v enem albumu.

    Uspešno komuniciranje na Facebooku.

    Helena Felc

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*