Home » Izdelava spletnih strani » Optimizacija strani » Majhno, a vsem dobro vidno – FAVICON

Majhno, a vsem dobro vidno – FAVICON

Čeprav smo že velikokrat pisali o tem, pa vseeno opažam, da marsikdo še ne ve, kaj pomeni beseda »favicon« in kam sodi. Dejstvo je, da bo tudi brez tega vaša spletna stran ali spletna trgovina na spletu preživela, a zakaj ne bi tudi v naslovni vrstici vašega brskalnika stala majhna ikona, ki ponazarja vašo dejavnost ali vaše podjetje? Kot boste videli v nadaljevanju, ima ta ikona pomembno vlogo pri brskanju po priljubljenih straneh. Če bo unikatna, vas bodo uporabniki lažje ponovno našli med svojimi shranjenimi povezavami.

Ikona-faviconČeprav gre za majhno sličico, ki jo običajno kreiramo v JPG, PNG ali GIF obliki, mora imeti ta sličica končnico .ico, če želimo, da se bo prikazovala na naši spletni strani. Favicon je ime dobila iz svoje funkcije, kajti v zgodnjih verzijah brskalnikov se je prikazovala kot povezava na priljubljene strani. Po angleško rečemo priljubljenim vsebinam »favorites« in če dodamo še »icon«, dobimo zloženko, ki je danes splošno razširjena – favicon.

Kako sploh lahko dobimo favicon in kaj naj bo njena vsebina? Najlažje favicon kreiramo na dva načina. S poljubnim grafičnim orodjem kreiramo sliko poljubnega formata v velikosti 16×16 pikslov in ji spremenimo končnico v .ico. Drugi način pa je s spletnimi orodji, ki nam iz dane slike kar sami ustvarijo ikono. Primer spletnega orodja si lahko ogledate tukaj. Ker gre za izredno majhno sličico, vam ne morem reči, da naj vsebina le-te zajema bistvo vaše storitve, kajti to je skorajda nemogoče. Vam pa predlagam, da poskusite pomanjšati logotip (to je tudi največkrat uporabljena metoda). Če pa je vaš logo preveč pester, podolgovat ali pokončen, torej izrazito pravokotne oblike, razmislite, kateri del logotipa obiskovalcu najprej pade v oči (del črke, posamezna črka, črta, krivulja, preliv barve …).

Velikost ikone boste pač morali brezpogojno upoštevati, kajti preveliko sliko vam bo brskalnik obrezal, če pa boste izvirni z vsebino, lahko marsikaj pridobite. Favicon bo namreč prikazana med zaznamki, ki si jih določi vsak uporabnik sam. In kaj pade bolj v oči – sličica ali suhoparno besedilo, ki se vedno začne s »http://www«? Mislim, da si lahko kar sami odgovorite na to preprosto vprašanje.

Skratka, na videz nepomembna sličica lahko vendarle pripomore k prepoznavnosti vaše spletne strani in čeprav favicon ne privablja novih obiskovalcev na vašo spletno stran, boste brez nje lahko kakšnega starega tudi izgubili, ki bi se sicer vrnil na vašo spletno stran.

Za uporabnike orodja Spletnik sem izdelal tudi kratek vodič, kako dodati favicon na spletno stran. Ogledate si ga lahko tukaj!

Pa veliko sreče vam želim!

Žiga Macedoni, urednik spletnih strani

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*