Home » Google oglaševanje » Optimizacija strani ali BOJ za prevlado v iskalnikih

Optimizacija strani ali BOJ za prevlado v iskalnikih

Z internetom se razvijajo tudi spletne strani in danes ni več dovolj osnovna informacija o izdelku ali storitvi. Zaradi množice spletnih strani se začenja boj za prve pozicije v iskalnikih. Katera stran je prva, lepša, boljša in preglednejša? Koga bodo kliknili tisti, ki bodo iskali po ključnih besedah na katere ciljajo posamezne spletne strani? Kakovostna in s ciljem naravnana spletna prisotnost je že marsikatero manjše (tudi garažno) podjetje izstrelilo med velike, torej na prve pozicije v iskalnikih s pomočjo optimizacije strani.


prva-stran-v-googluKaj je optimizacija spletnih strani?

Optimizacija spletne strani je proces, ki vključuje dva vidika:

•    on-site,
•    off-site.


On-site optimizacija
vključuje analizo in prilagoditev spletne strani iskalnikom. Poseg v spletno stran predstavlja prilagoditev pajkom, ki rangirajo strani na iskalnikih. Posledično se pogosto zgodi, da je potrebna drastična prenova ali nova spletna stran.

Metode, ki jih je pri on-site optimizaciji strani potrebno upoštevati, se imenujejo white-hat metode. S posegom v spletno stran se med drugim uredijo naslovi strani, meta oznake, url naslovi strani, h1 naslovi, zaznamki na slikah, notranja navigacija… skratka, teh dejavnikov je preko 100.

Ko je spletna stran pripravljena na izstrelitev na prva mesta, se začne off-site optimizacija strani. Potreben je temeljit načrt za izgradnjo kakovostne mreže in pripraviti primerno količino vsebin, ki jih izpostavimo na uporabniku relevantnih mestih. Ta proces imenujemo izgradnja povratnih povezav. Z izgradnjo povratnih povezav začnemo spletno stran konsistentno objavljati povsod, kjer se nahaja sorodna vsebina. Priporočiljivo je, da je to konstanten proces, saj želimo pozicijo na vrhu doseči in ohraniti. Z vedno svežo vsebino in kakovostnimi povezavami, ki so za Googlove pajke merodajne, se lahko podjetje kosa z obstoječimi in bodočimi tekmeci, ki prihajajo na vrh.


Koristi za podjetje z optimizirano spletno stranjo

Na 1. strani na Googlu je prostora le za 10 podjetij, vendar kar 80% uporabnikov iskalnikov informacije išče izključno na 1. strani. V primeru, da lesene mize mesečno na Googlu poišče 4.500 ljudi in jih je 500 pripravljeno leseno mizo kupiti takoj, jih bo kar 45% kliknilo le na prvo povezavo v naravnih rezultatih. Medtem jih na 5. povezavo klikne zgolj 5%, torej samo 25 kupcev.

Poleg visoke uvrstitve v naravnih rezultatih pa optimizacija strani prinaša še eno korist. Za podjetja, ki poleg optimizacije strani na Googlu zakupujejo tudi ključne besede (Adwords oglaševanje), to na daljši rok zagotovo pomeni nižje stroške na klik. S tem ko bo spletna stran prilagojena iskalnikom, bo posledično narasla t.i. ocena kakovosti ali Quality score, ki predstavlja hitrejšo povrnitev investicije, tako za plačane klike, kot tudi morda za ves čas in napor namenjen pozicioniranju spletne strani na vrhu iskalnikov.

Kaj se bo zgodilo s podjetji, ki ne bodo poskrbela za optimizacijo lastnih spletnih strani

Podjetja, ki bodo »zamudila vlak«, bodo kasneje morala vlagati večje količine denarja, da se bodo prikazovala na prvih pozicijah preko plačanih Adwords oglasov, kot podjetja, ki bodo za optimizacijo poskrbela zdaj.

Dalj časa ko boste čakali z optimizacijo spletnih strani, težja in dražja bo, saj se konkurenca dnevno veča. To velja tako za plačane kot organske rezultate.

Stroški optimizacije spletne strani

On-site optimizacija strani predstavlja enkratni strošek. Ponavadi je strošek prilagoditve spletne strani tolikšen kot vzpostavitev nove spletne strani. Posledično se večina naročnikov odloči za celovito prenovo spletne strani. Off-site optimizacija pa je odvisna od tega koliko časa želi podjetje biti zasidrano na vrhu v iskalnikih. Stroški so predvsem odvisni od časa, ki ga porabi strokovnjak – SEO optimizator. Pri vzpostavitvi off-line optimizacije si pomaga z orodji, ki niso dostopna vsakomur. Stroški, ki jih ponavadi podjetja zaračunavajo na mesečni osnovi in vključujejo celovito off-site optimizacijo, se gibajo od 450 € naprej.

Dobra stran optimizacije strani je ta, da lahko danes manjša podjetja dokaj hitro prehitijo »zaspana« večja podjetja. Sicer ne bom rekel, da je bilo za večja podjetja, ki so pri nas v kratkem propadla ali so v stečajnem postopku to pravi vzrok, vendar pa vem, da marsikatero od njih, temu vidiku, torej spletni prisotnosti, nikoli ni namenjalo preveliko časa oziroma denarja. Posledice pa na žalost odpuščenih delavcev  poznamo.

Če želite kakršenkoli nasvet ali pa brezplačno analizo vaše spletne strani, na podlagi katere bomo ugotovili kje se ta nahaja, nas seveda kontaktirajte. Izpolnite kontaktni obrazec, pišite na mail info@spletnik.si, pokličite na 080 33 39 ali pa se prijavite na brezplačno SEO analizo.

 

 

Uroš Bogdanović
Spletnik marketing

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*