Home » Marketing in prodaja » Vstopna stran je kot se šika, ko konverzija obiskovalca zamika

Vstopna stran je kot se šika, ko konverzija obiskovalca zamika

Za svojo stran ste že porabili že ure in ure, investirali v plačljive oglase na iskalniku, ustvarili dobre in vabljive profile na socialnih medijih, se poglobili v optimizacijo strani … Skrbno spremljate grafe v Google Analytics orodju, obisk se povečuje, dosegate visoke pozicije med rezultati iskanj … In kje je tu problem, me boste vprašali?

Čas, ki ga obiskovalci preživijo na vaši spletni strani, je minimalen. Bounce rate stopnja nadpovprečno visoka. Ni konverzij. Vse to pove, da vaša stran le ni tako uspešna, kot se zdi na prvi pogled. Potrebujete optimizacijo vstopne strani.
Kaj je vstopna stran?
Razčistimo najprej, kaj je vstopna stran. To je podstran v sklopu vaše spletne strani, na katero obiskovalec pride ob kliku na oglas, povezavo, pasico …  Je torej podstran, ki je pomembna za uspeh vašega spletnega nastopa.
Kaj je konverzija?
Ko govorimo o optimizaciji vstopne strani, imamo v mislih predvsem vidik konverzij. To je tisto, kar želite, da obiskovalec naredi na vaši strani – prijava na e-novice, oddaja povpraševanja, nakup. Če smo pikolovski, lahko preučujemo tudi mikrokonverzije, ki so posamezni elementi konverzije
(npr. klik, čas na podstrani). Preko njih ugotavljamo, katera pot do konverzije deluje in katera ne.
Kaj je torej optimizacija vstopne strani – LPO?
Optimizacija vstopne strani (LPO – ang. Landing Page Optimization) ni samo še ena od kratic v slovarčku tujk spletnega marketinga. Pri optimizaciji vstopne strani združimo dva pomembna koncepta – konverzije in optimizacijo. Vstopno stran torej prilagajamo (optimiziramo) tako, da bomo dosegli čim višji odstotek konverzij.
Kako pričnemo z LPO?
Prvi korak je identifikacija ene ali več vstopnih strani, ki so pomembne za vaš posel. Pri tem so vam v veliko pomoč podatki iz programa, ki ga uporabljate za merjenje obiska na strani in podobno (običajno je to Google Analytics). Poiščite tiste strani, ki dovajajo večje število konverzij in jih izboljšajte.
In kako to dosežete? S testiranjem z orodji za optimizacijo vstopne strani, ki je najpogosteje brezplačni Google Website Optimizer.

Optimizacija-vstopnih-straniČas, ki ga obiskovalci preživijo na vaši spletni strani, je minimalen. Bounce rate stopnja nadpovprečno visoka. Ni konverzij. Vse to pove, da vaša stran le ni tako uspešna, kot se zdi na prvi pogled. Potrebujete optimizacijo vstopne strani.

Kaj je vstopna stran?

Razčistimo najprej, kaj je vstopna stran. To je podstran v sklopu vaše spletne strani, na katero obiskovalec pride ob kliku na oglas, povezavo, pasico …  Je torej podstran, ki je pomembna za uspeh vašega spletnega nastopa.

Kaj je konverzija?

Ko govorimo o optimizaciji vstopne strani, imamo v mislih predvsem vidik konverzij. To je tisto, kar želite, da obiskovalec naredi na vaši strani – prijava na e-novice, oddaja povpraševanja, nakup. Če smo pikolovski, lahko preučujemo tudi mikrokonverzije, ki so posamezni elementi konverzije

(npr. klik, čas na podstrani). Preko njih ugotavljamo, katera pot do konverzije deluje in katera ne.

Kaj je torej optimizacija vstopne strani – LPO?

Optimizacija vstopne strani (LPO – ang. Landing Page Optimization) ni samo še ena od kratic v slovarčku tujk spletnega marketinga. Pri optimizaciji vstopne strani združimo dva pomembna koncepta – konverzije in optimizacijo. Vstopno stran torej prilagajamo (optimiziramo) tako, da bomo dosegli čim višji odstotek konverzij.

Kako pričnemo z LPO?

Prvi korak je identifikacija ene ali več vstopnih strani, ki so pomembne za vaš posel. Pri tem so vam v veliko pomoč podatki iz programa, ki ga uporabljate za merjenje obiska na strani in podobno (običajno je to Google Analytics). Poiščite tiste strani, ki dovajajo večje število konverzij in jih izboljšajte.

In kako to dosežete? S testiranjem z orodji za optimizacijo vstopne strani, ki je najpogosteje brezplačni Google Website Optimizer.

Testiramo lahko na različne načine:

A/B split testiranje – to je test dveh različic vstopnih strani z namenom ugotoviti, katera je bolj učinkovita;

Multivariatno testiranje – izvajate ga praviloma potem, ko ste z A/B split testom že izbrali ustreznejšo stran; to testiranje pomeni testiranje posameznih elementov na strani;

Sledenje očem – to je zelo napredna (in tudi draga) metoda za raziskovanje elementov na vstopnih straneh; s to metodo sledite očem uporabnika, ki pregleduje vašo vstopno stran, torej na katerih elementih se zadržuje dlje, katere izpusti, bere z leve proti desni ali obratno …

Elementi, ki jih testiramo z drugo ali tretjo varianto, so med drugimi barva, velikot, hitrost, postavitev, oblika, grupiranje elementov, kontrast, poravnava (na levo, desno, sredino), koristi in klici k akciji.

7 pravil za optimizacijo vstopne strani

1. Jasen in neposreden naslov – vstopne strani morajo biti dizajnirane tako, da bodo uporabniki najprej opazili naslov. Prvi vtis je v  enako pomemben kot na splošno v vsakdnjem življenju. V naslovu jasno opišite, kaj želite od obiskovalca, sporočilo naj bo preposto. Cilj naslova je prepričati obiskovalca, da bo na tej strani našel, kar išče;

2. Uporabite prazen prostor – obiskovalci običajno ne berejo celotnega besedila na vstopni strani, ampak stran le preletijo in se odločijo, ali bodo na tej strani dosegli svoje iskalne cilje; zapomnijo si nekakšen »sken« strani, zato ima prazen prostor posebno vlogo; v vstopne strani torej ne natlačite vseh klicev k akciji, ki se jih spomnite in seveda pazljivo z barvami;

3. Izpostavite koristi – nimate veliko časa, da prepričate obiskovalca, zato z jasnimi in kratkimi sporočili poudarite koristi za obiskovalca; navedite največ 5 alinej, v katerih zajamete bistvo, zakaj se mora odločiti za vas;

4. Prepričljivo sporočilo – zamislite si vstopno stran kot prodajalca, ki za vas prodaja na spletu; tako kot prodajalci, ki imajo v rokavu vedno argument »zakaj kupiti? – zato!«, uvrstite neposredno nad klic k akciji razlog, zakaj se morajo konvertirati; praksa kaže, da so zelo učinkovita sporočila, kot je npr.: »Pridružite se mnogim, ki so se že odločili za našo storitev …!«; da boste še bolj prepričljivi, lahko dodate tudi izjave zadovoljnih strank;

5. Veliki rdeči gumbi – da ne izgubljate preveč časa z izbiranjem barve za gumb klica k akciji – zmaga rdeča; tudi zelena je učinkovita, toda rdeč gumb se je največkrat izkazal kot najboljši generator konverzij; prav tako ne skoparite z velikostjo; obiskovalec naj hitro opazi, kje lahko pošlje povpraševanje ali kupi vaš izdelek;

6. Klici k akciji – besedilo napisano na gumbu je zelo pomembno; ni dovolj, da napišete »Naročite!« ali »Kupite zdaj!« ain podobna sporočila, ki smo jih morda vajeni s televizije; mnogo bolje se obnesejo mehkejši klici k akciji, kot so npr. »Preizkusite zdaj!« ali »Testirajte brezplačno!«;

7. Zaupanje in varnost – blagovne znamke, oznake zaupanja, izjave zadovoljnih strank imajo zelo velik vpliv na konverzije; obiskovalcu dajejo občutek, da vam lahko zaupa; tako se lažje odloči za nakup, saj si potrdi, da se je odločil prav.

Posebno pri Google oglaševanju je izrednega pomena, na katero stran so povezani oglasi. Prodajno učinkovito sporočilo v oglasu in klik pa še zdaleč nista dovolj za konverzijo. Odločilnega pomena je vstopna stran, kjer se obiskovalec dokončno odloči, ali bo stopil korak naprej ali ne.


Meta tagi, naslovi strani in povratne povezave vam v tem primeru ne koristijo veliko. Uporabite udaren naslov, dodajte jasno sporočilo, izpostavite koristi in velik rdeči gumb. In konverzija ne uide.


Želim vam lep dan in veliko uspeha!


Spletnik marketing

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*