Home » Izdelava spletnih strani » Optimizacija strani » HTML ali FLASH? To je zdaj vprašanje!

HTML ali FLASH? To je zdaj vprašanje!

Idejo za današnji članek mi je dala znanka, ki redno prebira moje članke. Zanima jo namreč, kakšna je razlika oz. kakšne so prednosti spletne strani, ki je narejena v HTML jeziku in tista, ki je narejena s flash animacijo. Pa začnimo na začetku.

Kaj je flash?
Flash je metoda, ki spletni strani omogoča interaktivnost. Prav tako se ta metoda uporablja za animacije in druge premikajoče se elemente na spletnih straneh. Flash nam omogoča, da se na spletni strani več dogaja, da je interaktivna. Da si boste lažje predstavljali, si poglejte spletno stran večne blagovne znamke Adidas. Stran ima zanimive elemente, ki dajejo vtis razgibanosti in aktivnosti. Večina že priznanih podjetij uporablja flash metodo, saj ne rabijo skrbeti za optimizacijo kot tisti malo manjši. In ravno z vidika optimizacije so flash strani manj priljubljene. Zakaj? Ker večina brskalnikov spletne strani, ki je narejena v flash jeziku, ne morejo intenzivno indeksirati. No, res je, da lahko uporabite nekaj trikov, a vseeno ne boste poželi ogromnih sprememb med naravnimi rezultati. Alternativa je, da v flash kodo dodate tiste ključne besede, na katere ciljate. Vendar to ne bo prepričalo iskalnih pajkov, da vam bodo ponudili višje pozicije. Možnost je tudi ta, da na tako spletno stran dodate ogromne količine optimizirane vsebine, a tudi to ne bo dovolj. Veste namreč, da vam vsebina ne pomaga, če je pajki ne pridejo pogledat. In to se dogaja s flash spletnimi stranmi. Konec koncev pa so take strani tudi izredno drage, kar je včasih potrata denarja. Ok, priznam, tudi jaz imam rada lepe stvari, a po vseh teh mesecih v spletni agenciji sem se naučila, da je dizjan sekundarnega pomena. In priznam še to, da sem to težko sprejela 
Bolj učinkovito in optimalno je, da je vaša spletna stran narejena v HTLM jeziku.

HTML-ali-FlashKaj je flash?

Flash je metoda, ki spletni strani omogoča interaktivnost. Prav tako se ta metoda uporablja za animacije in druge premikajoče se elemente na spletnih straneh. Flash nam omogoča, da se na spletni strani več dogaja, da je interaktivna. Da si boste lažje predstavljali, si poglejte spletno stran večne blagovne znamke Adidas. Stran ima zanimive elemente, ki dajejo vtis razgibanosti in aktivnosti. Večina že priznanih podjetij uporablja flash metodo, saj ne rabijo skrbeti za optimizacijo kot tisti malo manjši. In ravno z vidika optimizacije so flash strani manj priljubljene. Zakaj? Ker večina brskalnikov spletne strani, ki je narejena v flash jeziku, ne morejo intenzivno indeksirati. No, res je, da lahko uporabite nekaj trikov, a vseeno ne boste poželi ogromnih sprememb med naravnimi rezultati. Alternativa je, da v flash kodo dodate tiste ključne besede, na katere ciljate. Vendar to ne bo prepričalo iskalnih pajkov, da vam bodo ponudili višje pozicije. Možnost je tudi ta, da na tako spletno stran dodate ogromne količine optimizirane vsebine, a tudi to ne bo dovolj. Veste namreč, da vam vsebina ne pomaga, če je pajki ne pridejo pogledat. In to se dogaja s flash spletnimi stranmi. Konec koncev pa so take strani tudi izredno drage, kar je včasih potrata denarja. Ok, priznam, tudi jaz imam rada lepe stvari, a po vseh teh mesecih v spletni agenciji sem se naučila, da je dizjan sekundarnega pomena. In priznam še to, da sem to težko sprejela. 😉

Bolj učinkovito in optimalno je, da je vaša spletna stran narejena v HTML jeziku.

Kaj je HTML jezik?

HTML (ang. Hypertext Markup Language) je jezik, zaporedje ukazov, ki spletnim pregledovalnikom omogoča, da jo razumejo, preberejo in prikažejo. Najbolj znani pregledovalniki so Mozzila Firefox, Internet Explorer in tudi Google Chrome. Naj vam kar takoj zaupam, da HTML kodo tako pajki kot brskalniki obožujejo! Ta programski jezik je najbolj uporaben za izdelovanje spletnih strani in trgovin. Njegova prednost je sigurno, da je take spletne strani lahko optimizirati. In si tako hitro povrniti investicijo, saj lahko trdim, da so spletne strani narejene v HTML kodi cenejše kot tiste v Flash animaciji. HTML nam omogoča, da že v kodo vstavljamo elemente, ki bodo pripomogle k višjim pozicijam. To so predvsem meta opisi, naslovi in podnaslovi ter opisi strani. Vse to lahko že ob nastajanju prilagodimo na spletni strani. Strani izdelane v tem programskem jeziku so tudi bolj enostavne za urejanje. Sploh, če vam izdelovalec spletnih strani omogoča dostop do vmesnika, s katerim lahko sami upravljate svojo stran, dodajate vsebine in polnite svoje galerije. HTML jezik nam  omogoča tudi, da spletno stran naredimo prodajno naravnano. Ne zatiskajmo si oči, spletno stran imamo zato, da z njo prodajamo. Kar pomeni, da mora vsebovati elemente, ki bodo obiskovalca pripravili do oddaje povpraševanja ali naročila nakupa. Stran mora biti pregledna in učinkovita!

Kot idealno rešitev za obe metodi so flash animacije, ki jih lahko imate na svoji HTML spletni strani. To so ponavadi slike, ki se izmenjujejo po določenem zaporedju ali pa deli strani, kjer se nekaj dogaja. Je že res, da je čisto statična stran kar malo dolgočasna, kajne? Zato pa je koristno združiti oboje, iz flash metode vzamemo tisto najboljše, kar nam ponuja in z njo opremimo našo spletno stran, ki jo bo z lahkoto optimizirati.

Za konec pa še mini primerjava ključnih lastnosti, ki jih spletna stran potrebuje:

FLASH metoda

HTML koda

Cena

🙁

😀

Uporabnost

🙁

😀

Optimizacija

🙁

😀

Urejanje

🙁

😀

Izgled

🙂

😀

Za učinkovito in uporabniku prijazno stran, se obrnite na nas. Vabim vas, da si pogledate naše reference, do sedaj smo izdelali že preko 1000 strani! Prepričana sem, da jo lahko naredimo tudi za vas!
Andreja Ogrinc

 

2 comments

  1. zelo dobro napisano, saj si laikom zelo na lep način obrazložila pluse in minuse….
    glede na to, da je ponavadi spletna stran prvi stik podjetja s kupcem, je dobro vedeti, da potrebujejo podjetja, ki so na začetku dobro optimizirano spletno stran, šele nato si lahko privoščijo flash varianto…
    upam da nekoč oz, kmalu pogruntajo tudi, kako se flash uvrsti višje, glede na sam napredek v spletu, mislim da to ne bi smel biti problem…

    LP; K

  2. Všeč mi je razmerje smeškov v korist HTML. Sem namreč odločen zagovornik HTML5.

    Če se bo pospeševanje brskalnikov še naprej tako nadaljevalo kot v lanskem letu,
    potem bo interaktivno grafiko, animacije in igrice poganjal HTML5,
    flash pa se bo težko izognil smetišču zgodovine.

    Ampak do takrat bo verjetno preteklo še nekaj vode po Dravi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*