Home » Izdelava spletnih strani » Google Analytics » Simbolika v svetu spletne analitike

Simbolika v svetu spletne analitike

Med branjem besedila pikam, vejicam ali oklepajem verjetno ne dajete veliko pozornosti, saj nimajo vsebinskega pomena. Tisti, ki se ukvarjamo s  spletnim marketingom, pa na te znake gledamo drugače, včasih tudi z občudovanjem. Z navadnimi simboli namreč lahko povemo veliko več, kot se zdi na prvi pogled.
Kaj so normalni simboli (ang. regular expressions – »regex«)?
V računalništvu jih nam služijo kot kratek in prilagodljiv način za povezovanje nizov besedila, predvsem znakov, besed aali vzorcev znakov. Zelo prav pridejo pri orodju Google Analytics in ravno zato sem želela naše znanje deliti z vami. Sprehodite se torej z menoj po kratkem priročniku uporabe na videz neopaznih, toda pomenljivih znakov.
Pokončna črtica (ang. pipe) – |
To je znak, ki pomeni enako kot »ali«. Velikokrat ga uporabljamo v naslovih strani, ker je izvrstno ločilo med npr. vsebino podstrani in imenom podjetja. Primer si lahko ogledate na naši spletni strani za optimizacijo strani (bodite pozorni na zavihek v brskalniku).
V Google Analytics orodju pa ga uporabljamo, če želimo ugotoviti, koliko konverzij se je zgodilo z naslova različnih iskalnikov (Google, Bing, Yahoo). To izgleda nekako takole:

Med branjem besedila pikam, vejicam ali oklepajem verjetno ne dajete veliko pozornosti, saj nimajo vsebinskega pomena. Tisti, ki se ukvarjamo s  spletnim marketingom, pa na te znake gledamo drugače, včasih tudi z občudovanjem. Z navadnimi simboli namreč lahko povemo veliko več, kot se zdi na prvi pogled.

Kaj so normalni simboli (ang. regular expressions – »regex«)?

V računalništvu jih nam služijo kot kratek in prilagodljiv način za povezovanje nizov besedila, predvsem znakov, besed aali vzorcev znakov. Zelo prav pridejo pri orodju Google Analytics in ravno zato sem želela naše znanje deliti z vami. Sprehodite se torej z menoj po kratkem priročniku uporabe na videz neopaznih, toda pomenljivih znakov.

Pokončna črtica (ang. pipe) – |

To je znak, ki pomeni enako kot »ali«. Velikokrat ga uporabljamo v naslovih strani, ker je izvrstno ločilo med npr. vsebino podstrani in imenom podjetja. Primer si lahko ogledate na naši spletni strani za optimizacijo strani (bodite pozorni na zavihek v brskalniku).

V Google Analytics orodju pa ga uporabljamo, če želimo ugotoviti, koliko konverzij se je zgodilo z naslova različnih iskalnikov (Google, Bing, Yahoo). To izgleda nekako takole:

Regular-expressions-1
Pika (and. dot) – .
Pika je univerzalni znak, saj jo lahko uporabljamo namesto kateregakoli znaka. Prelevi se lahko  v številko, črko ali poseben znak (tudi presledek), v kombinaciji z zvezdico (*) pa nadomešča tudi več znakov naenkrat.
Zvezdica (ang. asterisk) – *
Za zvezdico lahko rečemo, da je najpomembejši igralec v igri simbolov. Pomeni 0 ali več znakov, ki se nahajajo pred njo. Z drugimi besedami – upošteva znak pred * (največkrat je to pika) in pove, da je lahko ali ne ta znak in neomejeno število zadetkov za njo.
Obratna poševnica (ang. backslash) – \
S tem simbolom želimo upoštevati naslednji znak kot navaden znak in ne kot »regex« simbol. Torej, če napišemo index\.beseda\?optimizacija\+google, potem želimo označiti piko, vprašaj in znak + kot navadne slovnične oznake in ne kot »regex« simbole.
Strešica (ang. caret) – ^
Ta znak preprosto pomeni, da se mora napisano začeti s čimerkoli postavite za tem znakom. V Google Analyticsu je uporabna tako za segmente kot cilje, ki jih postavite. Denimo, da si želim ogledati vstopne strani v produktni  kategoriji spletne strani.

Označila bi tako:

Regular-expressions-2

Znak za dolar (ang. dollar sign) – $

Ta »regex« znak pomeni, da se vaš niz konča na tisti točki, kjer postavite $. Na primer izdelava spletnih strani$ upošteva izraz kakovostna izdelava spletnih strani, toda ne izdelava spletnih strani po meri.

Vprašaj (ang. question mark) – ?

Tehnično gledano pomeni vprašaj 0 ali 1 znak pred njim, lahko pa ga obravnavamo tudi za opcijski pomen predhodnega znaka. Recimo, da si želite ogledati vse besede, ki vsebujejo besedo dinning room. Ker pa veste, da veliko iskalcev ne ve, da se beseda napiše z dvema črkama n, boste v Google Analytics napisali takole:

Regular-expressions-3
in na takšen način upoštevali tudi ključne besede tistih, ki so špricali ure angleškega jezika.
Oklepaji (ang. parentheses) – ( )
Oklepaje uporabljamo za ustvarjanje skupin – podobno kot v matematiki. V Google Analytics orodju sej jih poslužujemo pri ustvarjanju filtrov. Poleg tega so uporabni za spletne strani, ki zaradi kakršnega razloga ne prepišejo dinamičnega URL-ja. Težko je namreč interpretirati poročilo langing page-ev z dinamičnimi URL naslovi.

Oglejmo si primer »regex« znakov za stran, za katero smo želeli ustvariti bazen vseh URL-jev, ki se generirajo, če nekdo išče vsebino na njihovi strani:

(^/index\.html\?pclass.*)|(/index.html\?action=search.*)|(/index\.php\?cur_page=.*)|(/index\.html\?searchtext.*)|(realty/index\.html\?pclass.*)

Se strinjam, prava kača znakov. Vsaka skupina v oklepajih je druga različica seznama podstrani, odvisno od tega, kje se je pojavilo iskanje.

Naj podam še en primer, malo za hec, malo zares. Poigrajmo se z besedo september.

Sep(tember) – pomeni Sep ali September.
(S|s)ep(tember)? – pomeni sep, Sep, September in september.

Oglati oklepaji (ang. square brackets) – [ ]
Ti pomenijo katerikoli znak znotraj teh oklepajev. Primer: na[šjp]a – pomeni naša, naja ali napa. Bistvo oglatih oklepajev je, da lahko izberete le en znak znotraj (od treh v našem primeru). Lahko jih uporabite tudi za številke – napišete [0-10], s čimer poveste, da to velja za eno številko od 0 do 10.

Plus (ang. plus sign) – +
Pomeni enega ali več predhodnih znakov. Podoben je zvezdici, le da za zahteva vsaj en znak, medtem ko zvezdica daje pomen že od 0 znakov.

Zaviti oklepaji (ang. curly braces) – { }
Z njimi poveste, kolikokrat želite, da se ponovi določen znak. V Google Analyticsu podanega primera verjetno ne boste uporabili, toda zaradi lažje razlage bom podala enostaven primer.

Denimo, da želite ponoviti isto število petkrat  – to bi označili tako [0-5] {5}.

S temi oklepaji lahko izrazite tudi razpon. Imate seznam identifikacijskih številk produktov, ki se začnejo s tremi malimi črkami, nato vezajem in nato tri do pet številk. Se zdi kompleksno, kajne?
 

Ni tako hudo, izgleda pa takole:
[a-z] {3} – [0-9] {3,5}
Včasih je vrednost stvari možno opaziti le z ostrejšim pogledom ali poglobljenim znanjem. V spletnem marketingu je tudi *zvezdica* pomembna. Z navadnimi, oglatimi ali zavitimi oklepaji pa lahko zapišemo cel niz informacij.
Če vam simbolika še vedno dela težave, se obrnite na nas.

 

Želim vam lep sonèen dan in veliko uspeha!

 

Spletnik marketing

 


 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*