Home » Izdelava spletnih strani » Optimizacija strani » Ni vsaka ideja dobra ideja

Ni vsaka ideja dobra ideja

Kot strokovnjaki na svojem področju ste se sigurno že srečali s strankami, ki so imele nore ideje. Enako se dogaja tudi nam, ko nas kličejo ljudje, ki si želijo spletno stran. Ko se srečamo, so polni idej in kreativnih zamisli, kako naj bo njihova spletna predstavitev izgledala. V veliki večini so to ideje, ki nimajo nobene povezave s prodajno naravnano stranjo, ideje so le vir domišljije in plod brskanja po svetovnem spletu.

Ideje-za-spletne-straniA nič hudega, zato smo tukaj mi, da naročnika peljemo po pravi poti do tistega, kar si res želi. Da ne bo pomote, vaše želje so vedno dobrodošle in jih kljub vsemu poizkušamo upoštevati. V izogib utopičnim željam sem vam pripravila kratek seznam najbolj neučinkovitih idej.

Še preden pa začnemo s konkretnimi zadevami, še tole; glavno vodilo, ki ga morate pri spletni strani upoštevati, je to, da je uporabniku prijazna, pregledna in enostavna. Saj veste: keep it simple stupid 😉

  • predvajanje glasbe na strani
Mogoče obstaja kdo, ki mu glasba na spletni stran polepša dan, a v veliki večini so tisti, ki evforično iščejo gumb za utišanje le-te. Največkrat se zgodi, da se uporabnik s take strani hitro umakne in se nikoli več ne vrne. Ne samo, da vaša stran ne bo dobro obiskana, tudi med nepriljubljenimi se bo znašla. Vsi prav dobro vemo, da slab glas seže v deveto vas … Namesto glasbe raje v zgornji ali srednji strani dodajte zanimivo animacijo, ki je povezana z vašo dejavnostjo. Če npr. predstavljate svojo pekarno, naj animacija vsebuje skrbno izbrane fotografije peke kruha, ki se počasi menjajo v animaciji …
Iz lastnih izkušenj vam povem, da je zelo moteče, če se pri odpiranju spletne strani pojavi tudi zvok, ki me včasih kar vrže iz tira. Sploh če poslušam svojo glasbo ali govorim po telefonu. Torej ideja o glasbenem vložku nikakor ni dobra.

Mogoče obstaja kdo, ki mu glasba na spletni stran polepša dan, a v veliki večini so tisti, ki evforično iščejo gumb za utišanje le-te. Največkrat se zgodi, da se uporabnik s take strani hitro umakne in se nikoli več ne vrne. Ne samo, da vaša stran ne bo dobro obiskana, tudi med nepriljubljenimi se bo znašla. Vsi prav dobro vemo, da slab glas seže v deveto vas … Namesto glasbe raje v zgornji ali srednji strani dodajte zanimivo animacijo, ki je povezana z vašo dejavnostjo. Če npr. predstavljate svojo pekarno, naj animacija vsebuje skrbno izbrane fotografije peke kruha, ki se počasi menjajo v animaciji …

Iz lastnih izkušenj vam povem, da je zelo moteče, če se pri odpiranju spletne strani pojavi tudi zvok, ki me včasih kar vrže iz tira. Sploh če poslušam svojo glasbo ali govorim po telefonu. Torej ideja o glasbenem vložku nikakor ni dobra.

  • dizajn strani prilagojen samo enemu iskalniku

Na žalost ali pa na srečo nismo več v času, ko bi za brskanje uporabljali samo en brskalnik. Res je, da je še vedno najbolj priljubljen Internet Explorer, a se mu kar hitro bližajo tudi Mozzila Firefox, Google Chrome, Opera in Safari.

Na srečo se tega zavedajo že vsi dizajnerji in ostali, ki so kakorkoli povezani z internetom. Tudi mi, kot izdelovalci spletnih strani pred objavo spletno stran vedno odpremo v vseh isklanikih, da se prepričamo, če dela, kot mora. V praksi se nam sicer še ni zgodilo, da bi stranka zahtevala, da se spletna stran naredi izključno za en brskalnik, a vseeno. Vsak nasvet je dober. Sploh pa je ta možnost slaba za spletno stran, kajti če se omejite zgolj na en iskalnik, se omejite tudi na določeno število ljudi, ki ga uporabljajo. Ostali pa do vaše spletne strani sploh  ne bodo prišli. Torej je odgovor jasen.

  • slike niso poimenovane

Vsakodnevno opažam, da na večini spletnih strani slike še vedno niso poimenovane. Ko preletim sliko z miško, največkrat naletim na takšen zapis: SE20102 ali 56793048045. Tak zapis me lahko kaj hitro odvrne, da bi svoj čas namenila raziskovanju spletne strani. Če želite, da bodo imeli uporabniki prijetno izkušnjo, morate biti z vsemi elementi na spletni strani ažurni. Zato je ideja o tem, da slike niso ključne, napačna. S poimenovanjem slik poskrbite za obe muhi v enem mahu.

1. Slike izkoristite za poimenovanje s ključnimi besedami, ki imajo vpliv na optimizacijo strani – višje pozicije med naravnimi rezultati.

2. Obiskovalcem pokažite, da ste zanesljiv vir informacij in konkreten ponudnik storitev/izdelkov.

  • slaba navigacija na strani

Že na samem začetku članka sem omenila, da je bistvo strani dobra uporabniška izkušnja in pregledna stran. Prvi vtis o spletni strani je zgrajen tudi z menijske navigacije, s pomočjo katere spletno stran raziskujemo, da pridemo do iskanih rezultatov. Včasih se mi zgodi, da zaradi ustrezne navigacije pogledam tudi tisto, po kar sploh nisem prišla. In tu se že pokaže dobra stran premišljeno oblikovanega menija. Tu pa tam se najde naročnik, ki v svoji ideji menija sploh ne upošteva ali pa mu sploh ne nameni nobene pozornosti. Na tem mestu mu skušamo na najbolj enostaven način razložiti prodajno strukturo strani, da si zna predstavljati, kako mora spletna strani sploh izgledati. Sploh pa je dobra navigacija ključ do vaših vsebin na spletni strani. Če obiskovalca ne boste znali prav usmeriti, jih sigurno ne bo našel. Tako kot če ne označite poti do vaše nove trgovinice … Za večje spletne strani se v ta namen uporablja tudi zemljevid strani, da vam pomaga najti pravo pot.

Moj namen danes ni bil v vas ubiti ideje, ampak le izločiti napačne. Kot sem že omenila, veseli smo vsakega novega naročnika, ki pride z novimi, svežimi idejami. Kljub temu, da včasih niso na mestu, jih poskušamo vseeno implementirati v vašo novo spletno stran. Res pa je, da mi spletno stran vidimo drugače, zgolj kot prodajno orodje. Vsaka ideja je vedno dobrodošla, tako da se ne ustrašite in se oglasite čim prej! Naši svetovalci in oblikovalci znajo prisluhniti prav vsaki želji in ideji …

Andreja Ogrinc

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*